بهترین دوربین های ورزشی سال ۲۰۲۰

بهترین دوربین های ورزشی سال ۲۰۲۰

دوربین های ورزشی یا به اصطلاح خارجی Action Cameras دوربین های بسیار پر طرفداری در سطح دنیا می باشند. این دوربین ها نیز مانند سایر تکنولوژی ها آپدیت می شوند، البته دوربین های ورزشی از همان ابتدا بسیار قدرتمند وارد بازار دوربین ها شدند ولی امروزه در سال 2020 ما شاهد اوج کیفیت فیلمبرداری و قابلیت های جذاب در این دوربین ها هستیم به طوری که بسیاری از ورزشکاران در سر تا سر دنیا برای ثبت خاطرات هیجان انگیز، مسابقات، تمرین ها و حتی یک گردش کوچک را ثبت و جاویدان می کنند. تنها استفاده این دوربین ها فیلمبرداری از لحظات ورزشی نیست، بسیاری از افراد از این دوربین ها برای تولید محتوا نیز استفاده می کنند چرا که کیفیت فوق العاده بالای فیلمبرداری این دوربین ها و همچنین ضبط صدا به همراه تصویر باعث شده است که بسیاری از پیج های اینستاگرامی برای تولید محتوا از این دوربین های ورزشی استفاده نمایند.

دوربین های ورزشی دارای لوازم جانبی بسیار گسترده ای است که همراه دوربین و در جعبه دوربین است، فرد خریدار زمانی که دوربین ورزشی خود را می خرد این لوازم را همراه با دوربین دریافت می کند اما دوربین های ورزشی دارای لوازم های جانبی بسیار بیشتری هستند که شما می توانید به صورت جداگانه تهیه کنید. وسایلی مثل: پایه های خاص، میکروفون های خاص برای افزایش صدا، کیف های خاص و ... در آغاز این مقاله سعی بر این است که شما اطلاعات کلی راجع به کارایی های کلی این دوربین های ورزشی به دست بیاورید، در ادامه این مقاله شما میتوانید لیستی از بهترین دوربین های ورزشی Action Cameras که در سال 2020 بیشترین طرفدار را دارند داشته باشید و این دوربین ها را با هم مقایسه کنید و دوربین دلخواه خود را انتخاب کنید.

دوربین های ورزشی Action Cameras ساده، کوچک و قوی تر از گوشی هوشمندیست که در دستتان دارید این شعار بسیاری از شرکت های تولید کننده ی این دوربین های ورزشی می باشد. آیا به دنبال یک دوربین ورزشی قدرتمند برای سفر بعدی یتان هستید، دقیقا به مکان درستی آمدید ما در این مقاله تعدادی از دوربین های ورزشی را که از لحاظ کیفی بسیار قوی هستند در برند های مختلف از GoPro تا SJ CAM و شرکت های دیگر مثل Soocoo که تازه وارد تر هستند و در بازار ایران نیز موجود می باشند مورد بررسی قرار می دهیم.

شاید از خودتان بپرسید که دوربین موبایل هوشمند من برای ثبت لحظات کافی باشد ولی ما به شما ثابت می کنیم که داشتن یک دوربین ورزشی در هر جایی از سفر ها ی کاری گرفته تا برای فیلمبرداری از ورزش یا حتی برای تولید محتوا در صفحات مجازی مثل Instagram یا Tik Tok، خرید یک دوربین ورزشی می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد، بنا به دلایلی اول از همه اینکه دوربین های ورزشی یا ضد آب هستند یا قاب مخصوص ضد آب دارند، از این رو این دوربین ها را در هر مکانی می توانید استفاده نمایید، حتی در هوای بارانی میتوانید فیلم های بسیار خوبی بگیرید در صورتی که موبایل های هوشمند در هوای بارانی شدید، عملا کارایی ندارند.

با تشکر از لوازم جانبی بسیار گسترده دوربین های ورزشی Action Cameras که در واقع به شما این قدرت را می دهند که دوربین را به هر جایی که مناسب باشد در کنار آینه ی خودرو، روی کلاه ایمنی یا دور بازوی خود ببندید. البته دوربین های ورزشی در بین تمام دوربین های موجود دنیا، بیشترین لوازم جانبی را همراه خود دارند. چون از این دوربین ها در هر جایی برای هر کاری میتوان استفاده کرد، بسیاری از شرکت ها لوازم های جانبی خاص تر و تخصصی تری را برای این دوربین ها تولید می کنند که شما میتواند آنها را جداگانه تهیه کنید.

اینجا پایان کار نیست ما تنها آغاز راه هستیم، در سال 2020 شرکت GoPro دوربین قدرتمندی به بازار ارایه کرده است که قابلیت Time lapses و HyperLapses (در ایران ما این قابلیت را با نام اسلو موشن می شناسیم) که به شما این قدرت را می دهد، ویدیو های خود را تا 10 برابر آهسته تر کنید، در مدل GoPro MAX ما شاهد حالت های مختلف فیلمبرداری هستیم به طوری که می توانید دوربین را در حالت فیلمبرداری 360 درجه قرار دهید و در حین فیلمبرداری مکان دقیقی که میخواهید دوربین از آن فیلمبرداری کند را زیر نظر داشته باشید. بعد از فیلمبرداری 360 درجه میتوانید، در فیلم گرفته شده زوم کنید و جاهایی را که دوست دارید ببینید. (از طریق LED دوربین، دقیقا مثل گوشی های هوشمندتان)

چه شرکت هایی بهترین دوربین های ورزشی یا Action Cameras را تولید میکنند؟

این سوال بسیاری از افرادی است که به دنبال خرید یک دوربین ورزشی خوب با امکانات مناسب هستند، ولی ما در اینجا رقابت های سختی بین شرکت های تولید کننده این دوربین ها مثلDJI  GoPro ،SJ CAM ،Soocoo ،Insta 360 ،Sony یا به عبارتی دیگر تمام شرکت های ساخت دوربین های ورزشی را در این رقابت قرار دادیم ولی در همین ابتدا میتوانیم بگوییم که دوربین های شرکت GoPro طرفداراین بسیار بیشتری دارند، نسبت به سایر شرکت ها.

ولی باید به این نکته توجه داشت که شرکت GoPro به خاطر قدمت بسیار زیادی که دارد توانسته است در بازار بسیار شناخته شده و پر طرفدار باشد (البته دوربین های GoPro از لحاظ امکانات هم کمی از رقبای خود قوی تر عمل کرده است، ولی با توجه به اینکه شرکت های نو پایی مثل Soocoo نیز دوربین های ورزشی بسیار خوبی دارند هم از لحاظ کیفیت هم از لحاظ امکانات بسیار به دوربین های GoPro نز دیک می باشد.

افرادی که می خواهند برای خرید دوربین ورزشی خود هزینه ی کمتری بکنند، میتوانند دوربین های ورزشی Soocoo را انتخاب نمایند ولی در این مقاله نسبت به محبوبت و امکانات بی نظیر دوربین های GoPro، اولین دوربین ورزشی لیست بهترین دوربین های ورزشی سال 2020 به دوربین GoPro HERO 8 Black می رسه به خاطر کیفیت بسیار بالای فیلمبرداری و امکانات و لوازم جانبی گسترده، اما اگر به آخرین نسخه دوربین های GoPro احتیاج ندارید میتوانید مدل قبلی HERO 7 Black را تهیه کنید که تفاوت چندانی با مدل بعدی خود ندارد. البته دوربین های GoPro طوری طراحی میشوند که شما میتوانید از لوازم های جانبی تمامی مدل ها، در تمامی مدل ها استفاده نمایید (به عنوان مثال از وسایل جانبی HERO 5 Black در دوربین HERO 8 Black می توانید استفاده نمایید) این کار هوشمندانه به شما این قدرت را می دهد که با خرید از برند GoPro و آپدیت کردن دوربین ورزشی یتان روز به روز به لوازم های جانبی مفید دوربین تان افزوده خواهد شد.

در مورد مدل های دیگر مثل Insta 360 می توان گفت همانطور که از اسم این دوربین پیداست متخصص فیلمبرداری 360 درجه می باشد. Insta 360 یک دوربین کامل ورزشی همراه با لوازم جانبی زیاد و امکانات گسترده است ولی در برخی از مدل های شرکت Insta 360 ما شاهد این مشکل هستیم که دوربین ضد آب نمی باشد (که این شرط اول دوربین های ورزشی است، چرا که بیشتر دوربین های ورزشی در مکان های باز استفاده می شوند و مدلی که این قابلیت را ندارد:Insta360 One X) خوب از قالب مقاله نباید دور شد، برمی گردیم به معرفی 10 دوربین برتر سال 2020 شما میتوانید در قسمت پایینی به ترتیب 10 دوربین ورزشی برتر سال 2020 را ببینید، راجع بشان اطلاعات کسب کنید و در صورت نیاز یکی از آنها را خریداری کنید:

  1. GoPro Hero 8 Black 
  2. GoPro Hero 7 Black
  3. Soocoo S300 
  4. DJI Osomo 
  5. Insta360 One R
  6. SJ CAM SJ7 Star 
  7. GoPro HERO 6 BLACK
  8. Sony RX0 II
  9. Olfi One.Five Black

بهترین دوربین های ورزشی (Action Cameras) در سال 2020

دوربین ورزشی GoPro Hero 8 Black بهترین دوربین GoPro تا این لحظه

این دوربین ورزشی زمانی که به بازار ارایه شد تاج فرمانروایی بهترین دوربین ورزشی دنیا را از مدل قبلی خود GoPro Hero 7 Black ربود، در مدل جدید، قدرت میکروفن ضبط صدا بسیار افزایش پیدا کرده است، استفاده از آن بسیار راحت تر شده است، در این مدل قابلیت تنظیم نور محیط توسط لنز دوربین به صورت چشمگیری حرفه ای شده است. به طوری که شما می توانید با این دوربین ورزشی در هر مکانی با هر میزان نوری بهترین فیلم ها و عکس ها را بگیرید.

از لحاظ لوازم جانبی، تغییر چندانی در این مدل با مدل قبلی خود وجود ندارد. در کل دوربین های GoPro دارای طیف وسیعی از لوازم جانبی هستند (البته می توان گفت تمام مدل های دوربین های ورزشی دارای لوارم جانبی بسیار گسترده ای هستند) اما در اینجا ما یک دسترسی شگفت انگیز و مستقیم به صفحات مجازی خواهیم داشت، به طوری که با اتسال دوربین به صفحه FACE BOOK خود می توانید همزمان با ضبط فیلم، فیلم را به صورت LIVE به اشتراک بذارید. هر چند با تشکر از app بسیار ساده این دوربین که به شما این قابلیت را می دهد که در حین فیلمبرداری، فیلم خود را EDIT یا تنظیم کنید (این APP به شما حالت های مختلف و زیادی را برای EDIT فیلم در حین فیلمبرداری، در اختیارتان قرار می دهد).

بنا بر این با دوربین ورزشی GoPro Hero 8 Black میتوانید لحظات جذاب و هیجان انگیز ورزشی خود را در لحظه با دوستان خود به اشتراک بگذارید، بسیاری از ورزشکاران حرفه ای برای تولید محتوا در صفحات مجازی مثل Instagram و FACE BOOK، از این ترفند هیجان انگیز بسیار استفاده می نمایند. البته سادگی استفاده و قدرت بالای این دوربین ورزشی باعث شده است که این دوربین انتخاب بسیار خوبی برای تازه کار ها در بحث دوربین های ورزشی باشد.

GoPro Hero 8 Black اولین دوربین در لیست برترین دوربین های ورزشی سال 2020 از مینی دی وی پرو

GoPro Hero 8 Black

دوربین ورزشی GoPro Hero 7 Black پرچمدار سابق کمپانی GoPro که کیفیت خوبی را پیشنهاد می دهد

گرچه که این دوربین از لحاظ المان های فیلمبرداری با مدل قبلی خود دوربین ورزشی GoPro Hero 6 Black تفاوتی ندارد ولی ما در این مدل شاهد پیشرفت های بسیاری چه از لحاظ تکنیکی، چه از لحاظ فنی و سایر امکانات شاهد هستیم. اولین تغییر بزرگ مدل GoPro Hero 7 Black اضافه شدن حالت Hyper Smooth است. این قابلیت برای پایدار سازی تصاویر یا image stabilization می باشد که ما گاهی این قابلیت را با نام سنسور لرزش گیر می شناسیم، ولی کارکرداش فقط به گرفتن لرزش محدود نمی شود بلکه به طور کلی به کیفیت ویدیو یا عکس گرفته شده بسیار تاثیر گذار است.

این قابلیت در دوربین ورزشی Hero 7 Black به وسیله چیپ مخصوص GP1 chip کارکرد دارد که برای تنظیم نور محیط کاربرد بسیار مفیدی دارد. با این دوربین ورزشی در نورهای مختلف و محیط های مختلف با کیفیت بسیار بالا فیلمبرداری کنید و نگران هیچ چیز نباشید. همچنید در نسخه جدید ما شاهد قابلیت هایی مانند gimbal-smooth video footage نیز هستیم، قابلیت پیچ و تاب زمانی(Time Warp) در این مدل دوربین ورزشی Action Cameras تغییر کرده است به طوری که شما میتوانید از قابلیت Time Lapse بسیار آهسته تر استفاده نمایید و در عین حال بتوانید حالت هایی مثل gimbal-smooth را به صورت جداگانه انتخاب کنید (این قابلیت ها در قسمت تنظیمات در دسترس هستند، مثل حالت های موبایل).

در این مدل تنظیمات و تغییر حالت های دوربین بسیار ساده تر شده است و همچنین یک باطری اضافه لیتیومی روی دوربین ورزشی GoPro Hero 7 Black هست، از این رو خرید این دوربین ورزشی Action Cameras یک سرمایه گذاری بسیار خوب می تواند باشد.

دوربین ورزشی GoPro Hero 7 Black پرچمدار قبلی این کمپانی ویک از دوربین های ورزشی برتر سال 2020 از مینی دی وی پرو

GoPro Hero 7 Black

دوربین ورزشی Soocoo S300 دوربینی جدید، کم قیمت ولی به صرفه و پر کاربرد

دوربین های ورزشی Soocoo اولین بار توسط کشور مالزی به بازار ارایه شد و اصالت مالزیایی این دوربین را تایید میکند، گرچه امروزه با بیشتر شدن مشتری های این برند، تولیدات انبوه این دوربین، مانند سایر تکنولوژی ها (مانند گوشی های آیفون) برای سمپل یا تولید انبوه، به خاطر اینکه چین دارای نیروی کار بسیار زیادی است در چین تولید می شوند.

این دوربین میتواند با بالا ترین کیفیت که همان 4K می باشد با سرعت 120FPS فیلمبرداری کند و همچنین تمام مشخصه های یک دوربین ورزشی کامل و بی نقص را دارد. سنسور های ضد لرزش Cmos روی این دوربین کار گذاشته شده است که به شما این قابلیت را می دهد که در سرعت های بسیار بالا فیلمبرداری کنید. با استفاده از ریموت کنترل این دوربین ورزشی، دوربین را از راه دور کنترل کنید.

زاویه دید این مدل به صورت متغییر و دستی بین 70 تا 170 درجه متغییر می باشد، گرچه که شما می توانید با استفاده از LED 3.2 اینچی نیز دوربین خود را کنترل کنید، عکس ها و فیلم های گرفته شده را حتی در حین ضبط کردن ادیت کنید. این مشخصات و قابلیت های فراوان دوربین ورزشی Soocoo S300، به همراه قیمت بسیار مناسب این دوربین باعث شده که از لحاظ رقابتی برند Soocoo در میان سایر برند ها دارای قیمت بسیار مناسب تر باشد.افرادی که به دنبال یک دوربین ورزشی قدرتمند با قابلیت های فراوان و قیمت مناسب می گردند میتوانند، از دوربین ورزشی Soocoo S300 استفاده نمایند.

دوربین ورزشی Soocoo S300 سومین دوربین از دوربین های برتر سال 2020 از مینی دی وی پرو

دوربین ورزشی Soocoo S300

دوربین ورزشی DJI Osomo بیشتر از یک رغیب برای GoPro

همانطور که می دانید شرکت DJI یکی از شرکت های بسیار قدرتمند در تولید وسایل های پروازی یا فیلمبرداری های هوایی یا هلی شات ها و هلی کم می باشد. در حال حاضر شرکت DJI یکی از قدرتمند ترین شرکت های تولید کننده این Drone های پروازی می باشد که شما می توانید برخی از این مدل ها را در همین سایت مشاهده نمایید. اما در اوایل سال 2004 میلادی با پیشرفت بازار فروش دوربین های ورزشی شرکت DJI نیز وارد بازار این دوربین ها شد که از همان ابتدا با مدل DJI Osomo Action Cameras وارد بازار این دوربین های ورزشی شد.

خوب در ابتدا این مدل کیفیتی که امروز دارد را نداشت و با مرور زمان و آپدیت های جدید این دوربین، روز به روز به قابلیت های این مدل افزوده شد به طوری که ما امروزه شاهد قوی ترین پایدار کننده های تصویر در این مدل هستیم (Image Stabilization)، گر چه که این قابلیت زمانی که شما می خواهید عکس های HDR بگیرید وجود نخواهد داشت ولی باز هم با استفاده از این مدل میتوانید روی صفحات مجازی خود مثل Face BOOK و Instagram در حین فیلمبرداری لایو بگذارید.

در مورد کنترل کردن دوربین نیز میتوان گفت تمام دوربین های ورزشی دارای ریموت های خاص خود هستند و تمام آنها دارای تکنولوژی وایفای WIFI می باشند که به راحتی می توانید با گوشی هوشمند خود به دوربین ورزشی خود دستور بدهید.

دوربین فیلمبرداری DJi Osomo چهارمین دوربین از دوربین های برتر سال 2020

دوربین ورزشی DJI Osomo

دوربین ورزشی Insta 360 One R دارای قابلیت کیفیت جامد Solid Quality

در این مورد باید گفت که دوربین ورزشی GoPro Hero 8 Black از لحاظ لوازم جانبی که روی دوربین سوار می شوند، بسیار قوی تر می باشد چرا که دوربین های GoPro طوری طراحی شده اند که به همه مدل های این دوربین ها، لوازم های جانبی مختلفی، قابل استفاده می باشد که به خاطر شکل ظاهری این دوربین های ورزشی می باشد ولی در مدل Insta 360 One R شما می توانید در حین فیلمبرداری و حتی عکسبرداری، کیفیت دوربین را تغییر دهید، 4K فیلمبرداری کنید یا در یک لحظه دوربین را بر روی حالت فیلمبرداری 360 درجه قرار دهید.

باتری در مدل Insta 360 One R بسیار قدرتمند شده است و از تکنولوژی باتری های لیتیومی یونی در این دوربین استفاده شده است. از طرفی با اتصال دوربین به تلن همراه هوشمند خود می توانید دوربین را از راه دور نیز زیر نظر داشته باشید. در مورد تفاوت های این Action Cameras با سایر مدل های در سطح این دوربین، میتوان گفت: اول از همه اینکه مدل Insta 360 One R دارای قدرت دید در شب و یا تنظیم کننده نور محیط نمی باشد، بنابر این محیط فیلمبرداری و میزان نوری که در محیط وجود دارد. برای فیلمبرداری عالی با این دوربین باید مورد محاسبه قرار بگیرد در صورتی که ما در بسیاری از مدل های این دوربین های ورزشی شاهد سنسور تنظیم نور می باشیم، نمایشگر 1.6 اینچی برای این دوربین (Insta 360 One R) بسیار کوچک می باشد و کنترل دوربین را مشکل می نماید ولی اگر یکی از طرفدار های فیلمبرداری 360 درجه هستید، دوربین ورزشی Insta 360 One R می تواند یک انتخابی بسیار عالی برای شما باشد.

دوربین ورزشی Insta 360 One R پنجمین دوربین از سری دوربین های ورزشی بروز دنیا در سال 2020 از مینی دی وی پرو

دوربین ورزشی Insta 360 One R

دوربین ورزشی SJ CAM SJ7 Star یک انتخاب خوب برای ورزشکارانی که بدنبال یک دوربین با قیمت مناسب هستند.

همانطور که از عنوان معرفی این دوربین ورزشی بر می آید، قیمت این دوربین های ورزشی نسبت به رغیب خود برند GoPro بسیار متفاوت می باشد. دوربین ورزشی SJ CAM SJ7 Star بیشتر قابلیت هایی را که در بهترین دوربین های GoPro قرار دارد را دارند. به عنوان مثال هر دو دوربین با کیفیت 4K فیلمبرداری میکنند، از طرفی دارای LCD هایی هستند که تاچ اسکرین می باشد و با استفاده از این LCD شما میتوانید فیلمبرداری خود را رهبری کنید و زیر نظر داشته باشید.

هر دو برند دوربین های ورزشی ضد آب را به بازار ارایه داشته اند، البته ما در برند GoPro شاهد ضد آب بودن کامل دوربین هستیم به طوری که بدون قاب ضد آب نیز، بدنه اصلی دوربین ضد آب می باشد ولی ضد آب بودن سایر مدل ها من جمله همین مدل SJ CAM SJ7 Star بستگی به قاب ضد آب این دوربین های ورزشی دارد. البته این قابلیت خیلی هم به کار نمی آید چرا که تمام دوربین های ورزشی دارای قاب ضد آب می باشند.

در مورد منوی تنظیمات و آپشن های دیگر دوربین مثل سنسور های لرزش گیر، سنسور های تنظیم نور محیط، قابلیت اتصال دوربین به صفحات مجازی مثل Face BOOK یا Instagram که به شما این قابلیت را می دهد که در حین ضبط فیلم، آن را به صورت زنده برای طرفداران خود در صفحات مجازی ارسال کنید. در مورد مواد اولیه استفاده شده برای ساخت دوربین نیز می توان گفت، برای ساخت دوربین های ورزشی هر دو برند، از مواد اولیه درجه یک استفاده شده است که به همین خاطر هر دو شرکت 18 ماه گارانتی برای محصولات خود پیشنهاد می کنند. 

دوربین ورزشی SJ CAM SJ7 Star  ششمین دوربین از مقاله بهترین دوربین های ورزشی سال 2020 از مینی دی وی پرو

دوربین ورزشی SJ CAM SJ7 Star 

دوربین ورزشی GoPro HERO 6 BLACK یک دوربین خاص و کمیاب

همانطور که مشاهده می کنید ما بعد از دوربین ورزشی SJ CAM SJ7 Star این دوربین را قرار داده ایم چرا که ما در حال بررسی بهترین دوربین های ورزشی در بازار ایران هستیم. گرچه که این مدل از دوربین های GoPro به دلیل اینکه مدل های بعدی بسیاری از این شرکت تولید شده است، دیگر تولید نمی شود و بسیار کمیاب می باشد اما در حال حاضر در سال 2020 در بازار ایران هنوز از این دوربین ورزشی خرید و فروش می شود و بسیاری از این دوربین استفاده میکنند.

از لحاظ فنی این دوربین یک شاهکار می باشد چرا که دارای طیف بسیار گسترده ای از لوازم جانبی می باشد و جالب اینجاست که بدانید که تمام لوازم جانبی های مدل های مختلف GoPro را می توانید در سایر مدل های بروز تر این دوربین استفاده نمایید. از این رو اگر با مرور زمان تصمیم به تعویض دوربین ورزشی خود گرفتید، همچنان می توانید از لوازم جانبی آن استفاده نمایید. بدنه دوربین ورزشی GoPro HERO 6 BLACK کاملا ضد آب است ولی خود شرکت GoPro به این موضوع اشاره داشته است، دوربین تا عمق 5 متری، قابلیت ضد آب بودن را داراست و برای عمق های بیشتر نیاز به قاب ضد آب دارد.

در مورد سنسور های لرزشی و یا فیلمبرداری در سرعت های بالا، می توان گفت که SJ CAM SJ7 Star از مدل GoPro HERO 6 BLACK هیچ چیز کم ندارد و در بازار نیز بیشتر به فروش می رسد، از این رو افرادی که به دنبال دوربین های ورزشی (Action Cameras) با قیمت پایین ولی قابلیت های فراوان هستند میتوانند دوربین ورزشی SJ CAM SJ7 Star را انتخاب کنند.

دوربین ورزشی GoPro HERO 6 BLACK هشتمین دوربین ورزشی از سری برترین دوربین های ورزشی سال 2020 از مینی دی وی پرو

دوربین ورزشی GoPro HERO 6 BLACK

دوربین ورزشی SONY RX0 II کوچکترین دوربین ورزشی جهان، با قابلیت فیلمبرداری 4K

دوربین ورزشی SONY RX0 II کوچکترین دوربین ورزشی جهان که نصف آن دوربین ورزشی و نصف دیگر آن فقط دوربین می باشد. به خاطر سایز کوچک دوربین، برخی از سنسور ها که مخصوص دوربین های ورزشی می باشد، از روی این دوربین ها برداشته شده اند ولی با این حال این دوربین ورزشی SONY RX0 II قابلیت های خاص خود را دارد. به عنوان مثال لنز دوربین بسیار قدرتمند می باشد که قدرت ثبت تصاویر به صورت FULL HD 1080 با سرعت 120 FPS و همچنین فیلمبرداری 4K با سرعت 30 FPS را پشتیبانی میکند که شما میتوانید از روی تاچ اسکرین بسیار کوچکی که روی دوربین وجود دارد، هم تصاویری را که در حال ضبط هستند را زیر نظر بگیرید، هم می توانید حالت های دوربین را تغییر دهید.

دوربین ورزشی SONY RX0 II دارای نقطه اتصال WIFI نیز می باشد که می توانید دوربین را به گوشی خود نیز متصل کنید.

حال اگر از کوچکترین دوربین ورزشی جهان خوشتان آمده است، دست نگه دارید و زیاد عجله نکنید چرا که این دوربین حتی در مقابل دوربین های ورزشی که قابلیت ها بسیار بیشتری نسبت به این دوربین دارند مثل دوربین ورزشی SJ CAM SJ7 Star، قیمت بسیار بیشتری دارد ولی اگر به دنبال یک دوربین خاص با کیفیت فیلمبرداری 4K می گردید به هیچ وجه کوچکترین دوربین ورزشی جهان SONY RX0 II را از دست ندهید، البته به خاطر مارک این دوربین و اینکه تولید شرکت پر آوازه SONY می باشد نیز روی قیمت این دوربین بسیار تاثیر گذار بوده است.

دوربین ورزشی SONY RX0 II هشتمین دوربین ورزشی برتر سال 2020 از مینی دی وی پرو

دوربین ورزشی SONY RX0 II

دوربین ورزشی Olfi One.Five Black، دوربین ورزشی ساده در عین حال بسیار سریع و بشاش 

چیزی زیادی وجود ندارد که صاحب یک دوربین ورزشی Olfi One.Five Black به آن دسترسی نداشته باشد، در عین حال قیمت این دوربین تقریبا نصف قیمت دوربین های ورزشی برند GoPro می باشد. دوربین ورزشی Olfi One.Five Black به تمام سیستم های ویسی پیچیده که در اکثر دوربین های ورزشی هست، مجهز می باشد. در مورد سنسور تنظیم نور محیط هم میتوان گفت که این دوربین ورزشی چیزی کم ندارد، سیستم GPS نیز در دوربین ورزشی Olfi One.Five Black وجود دارد. تنها در بسته دوربین مقداری از گیره ها و پایه های کمتری وجود دارد و در مورد کیفیت فیلمبرداری footage (یا با ارتفاع) یک مقدار شکایت از طرف خریداران این دوربین ورزشی وجود دارد.

دوربین ورزشی Olfi One.Five Black نهمین دوربین ورزشی از برترین دوربین های ورزشی 2020 مینی دی وی پرو

دوربین ورزشی Olfi One.Five Black

دوربین ورزشی SJ360 (پانورامیک) وای فای، انتخابی مناسب برای طرفداران فیلمبرداری 360 درجه

همانطور که از اسم این دوربین ورزشی (Action Camera) پیداست برای فیلمبرداری 360 درجه یا تخم مرغی (Egg Recording) طراحی شده است. شاید سوال شما این باشد که فیلمبرداری تخم مرغی چیست؟ زمانی که لنز دوربین طوری طراحی می شوند که قابلیت فیلمبرداری 360 درجه را داشته باشند، به اجبار باید در این دوربین های ورزشی از لنز های محدب استفاده نمایند، از این رو در حین فیلمبرداری، تصاویر به صورت دایره وار ضبط می شوند.

از این رو برای فیلمبرداری از ورزش های مختلف مثل چتر بازی یا دوچرخه سواری کوهستان و میتوان گفت تمامی ورزش ها، میتوانند با استفاده از این دوربین ورزشی کلیپ های بسیار مهیجی از لحظات، هیجان انگیز ورزشی خود بسازند که در حال حاظر بسیاری از ورزشکاران حرفه ای برای تولید محتوا در صفحات مجازی مثل Instagram و Tik Tok و ... از این دوربین ها استفاده میکنند، این دوربین ورزشی تمام قابلیت های یک دوربین ورزشی با قیمت مناسب رادارد.

دوربین ورزشی SJ360 (پانورامیک) وای فای دهمین دوربین از برترین دوربین های سال 2020 مینی دی وی پرو

دوربین ورزشی SJ360 (پانورامیک) وای فای