معرفی انواع دوربین شلنگی آندوسکوپی

معرفی انواع دوربین شلنگی آندوسکوپی

به دوربین هایی که مانند شلنگ هستند. منظور این می باشد که دارای سیم بسیار بلندی می باشند که فرد به راحتی میتواند با اتصال این سیم به انتهای گوشی هوشمند خود، تصاویر را به صورت زنده بر روی موبایل هوشمند خود داشته باشند که به راحتی میتوانید با استفاده از این دوربین های شلنگی در هر محیطی که بسیار باریک، تاریک و به معنای واقعی کلمه دسترسی به این جاها برای مشاهده فرد، غیر ممکن می باشد از این رو با استفاده از دوربین های اندوسکوپی یا شلنگی برای مشاهده این مکان ها بسیار استفاده می شود. سایز کوچک این دوربین ها باعث شده که این دوربین در هر صنعت و شغل و یا حتی در کار های تحقیقاتی، معادن و ... بسیار کاربرد داشته باشد که البته در مورد کاربرد های این دوربین های شلنگی و مدل های مختلف آن در ادامه همین مقاله اشاراتی خواهیم داشت با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید.

در چه جاهایی کاربرد دارند؟

کاربرد این دوربین ها بسیار گسترده می باشد و اگر بخواهیم تمام جنبه های کاربردی دوربین شلنگی را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم از حوصله و زمان ما خارج خواهد بود، در مرحله اول بسیاری از این دوربین ها در معادن برای تشخیص درست مکان سنگ ها و از این رو شناخت نوع سنگ برای اینکه در معادن این موضوع بسیار اساسی می باشد که قبل از کار حتما مکان را از همه لحاظ ارزیابی کنند، بهترین انتخاب می باشد. در برخی از مدل های این دوربین ما لنز های خاصی را مشاهده میکنیم که کیفیتی بیشتر از 30 مگاپیکسل را دارند و میتوانند از فاصله های بسیار نزدیک از سنگ ها تصاویر واضحی را مخابره کنند، از این رو متخصصین با استفاده از این تصاویر می توانند مکان درست حفاری را پیدا کنند.

دوربین های آندوسکوپی مناسب برای استفاده در تمامی نقاط و مناطق صعب العبور

نظیر همین کاربرد دوربین آندوسکوپی در باستان شناسی و انواع حفاری های دیگر نیز مشاهده می شود، تعمییر کاران از این دوربین ها برای دیدن موتور ماشین ها بدون باز کردن موتور، پزشکان برای معاینه بیماران در حین عمل های جراحی و یا حتی سایر استفاده ها و ... در مورد برنامه های مربوط به دوربین کوچک آندوسکوپی، تقریباً بی حد و حصر است. در حقیقت آندوسکوپهای پزشکی بسیار شناخته شده هستند اما شما می توانید فعلا آنها را از یاد ببرید ما در اینجا هیچ بحث دیگری در مورد کاربرد های این دوربین ها در دستگاههای پزشکی نخواهیم کرد.

در مورد کاربرد های دیگر دوربین ها میتوان گفت تعدادی دوربین متفاوت و دوربین هایی با رویکرد بازرسی، طراحی متفاوت وجود دارد که هر یک دارای ویژگی های مختلفی هستند. بورسکوپ و دوربین های بازرسی به لوازم جانبی ضروری برای نجار و تعمییرکاران تبدیل شده اند که باید لوله های زیر لوله را ببینند یا از زهکشی استفاده کنند. آنها اکنون ابزارهای ضروری برای مکانیک و علاقه مندان به ماشین هستند - به شما امکان می دهند قسمت هایی از یک موتور را بدون نیاز به جدا کردن یا باز کردن آن ببینید بهترین دوربین های دیجیتال و دوربین های بازرسی بورسکوپ ها می باشند که دارای یک بازوی سفت و سخت با یک دوربین ثابت، یک بازوی انعطاف پذیر، یک فرمت کاملاً نرم مانند سیم یا یک مخلوط می باشند.

هم اکنون شما باید تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید تصویر را ببینید. اصول نوری ساده (مانند led های کوچک که در برخی از مدل های این دوربین های شلنگی وجود دارد) باعث شده است تا دوربین های کوچک در هر حفره و جای تاریکی بتوانند عملکرد داشته باشند. در آنجا ممکن است یک اتصال Wi-Fi ،Bluetooth یا USB پیدا کنید تا تصویر را به صورت دیجیتالی یا یک نمایشگر داخلی منتقل کنید. نکته این است که انعطاف پذیری زیادی وجود دارد و با ورود تولید کنندگان قوی تر مشتری بیشتری به این بازار وارد می شود و با رشد سریع، انتخاب ها به طور فزاینده ای سخت می شود. 

کاربرد دوربین های شلنگی با اندوسکوپی

انواع دوربین های آندوسکوپی یا درون نما

در حال حاضر این دوربین های آندوسکوپی در تمامی صنعت ها کاربرد دارد، برای تعمییر کاران ضروری می باشد، در صنعت پزشکی از دوربین های آندوسکوپی بسیار استفاده می شود. در صنعت پزشکی وجود این دوربین ها برای تشخیص بسیاری از بیماری ها ضروری می باشد، در بسیاری از کارهای فنی مثل لوله کشی ساختمان و معادن ها، بسیار از این دوربین ها استفاده می نمایند.

بازار گسترده خریداران معمولی این دوربین ها باعث شده است که بسیاری از شرکت ها برای تولید این دوربین های آندوسکوپی وارد عمل شده اند، در حال حاضر میتوان گفت بیش از 500 شرکت در اقسا نقاط جهان در حال تولید این دوربین های آندوسکوپی می باشند، از این رو تفاوت این دوربین ها بسیار زیاد می باشد. در برخی از مدل ها روی کابل این دوربین ها بسیار کار شده است، به طوری که ما شاهد کابل های ضد آب، ضخیم و ضد برش و خش را می بینیم که در بسیاری از کارها اینکه شلنگ این دوربین ها قدرتمند باشد، بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که این نوع دوربین های آندوسکوپی اصولا برای فیلمبرداری در مکان های صعب العبور طراحی شده اند، داشتن مقاومت بالا در سیم دوربین بسیار حیاتی می باشد.

بعد از این موضوع مهمترین چیز در دوربین های آندوسکوپی لنز این دوربین ها می باشد، در برند های برتر تولید کننده دوربین های آندوسکوپی ما شاهد لنز های چند پارچه هستیم و این نیز برای دوربین ها حیاتی می باشد، مخصوصا در استفاده هایی که معادن از این دوربین ها میکنند چرا که گرد و خاک بسیار زیاد می باشد و چون لنز دوربین های آندوسکوپی بسیار کوچک (میکرو) می باشد، اگر کوچکترین گرد و خاکی وارد لنز شود میتواند تصویر دوربین را به طور کلی مختل کند. لنز چند پارچه در این دوربین ها نبز حیاتی می باشد.

مقاله جدید برای معرفی 10 دوربین برتر شلنگی نوشته شده است که میتنوانید از "اینجا" مشاهده کنید.

دوربین شلنگی متصل به موبایل و تلفن همراه

دو دوربین برتر شلنگی (آندوسکوپی صنعتی) در سال 2020

در این مورد می توان گفت که نام بردن دو دوربین شلنگی آندوسکوپی صنعتی در بین این همه مدل های متفاوت و شرکت هایی قدرتمندی که در تولید این دوربین های تقریبا همه کاره، هر روز مدل جدید تر و قدرتمند تری را به بازار ارایه می دهند، بسیار دشوار می باشد. تیم فنی مینی دی وی پرو با تحقیقات گسترده بر روی مدل های مختلف دوربین ها در سراسر دنیا و جستجو در سایت های خارجی متعدد کرده و این دو مدل های پیش رو را به برترین در سال 2020 یافته است، با تیم فنی مینی دی وی پرو همراه باشید.

Depstech Wireless Endoscope یک کیفیت متقارن به همراه قیمت خوب، مناسب برای انجام همه کارها

دوربینی که می توانید در تمام سطوح و مکان های ریز و درشت وارد شود یا قرار بگیرید، اما در عین حال قابلیت ضبط و ارسال تصاویر را در هر شرایطی دارند، اما بسیاری از اینها از لحاظ ارسال تصاویر هنوز هم به اندازه کافی شگفت انگیز هستند، اما Depstech این کار را از طریق Wi-Fi به برنامه Android / iOS نیز انجام می دهد و یک سرخوردگی را از دستگاه های کابل حذف می کند -چرا که در مدل های قبلی دوربین های شلنگی اتصال بین دستگاه و دوربین فقط از طریق کابل بر قرار می شد.

با استفاده از دوربین در انتهای یک فلکس نیمه سفت و باتری 2600 میلی آمپر دیگر نگران باتری و زمان کارکرد دوربین خود نباشید، می توانید تلفن (بیننده) خود را در جایی دور از موکب نگه دارید. پیوست ها شامل یک آهنربا، قلاب و یک آینه 45 درجه هستند و سیستم با استفاده از شش LED راه خود را روشن می کند که در عمل، یک فاصله کانونی از حدود 5 سانتی متر (کمی بیش از 2 اینچ) تا هشت برابر این فاصله دارد. مشاهده این دوربین شلنگی اینجا کلیک کنید.

اولین دوربین آندوسکوپی از سری دوربین های آندوسکوپی برتر سال 2020

Teslong Dual Lens شلنگی مناسب با قابلیت فیلمبرداری MIrror و سیم جمع کن

این دستگاه از این رو به عنوان دومین دوربین در این مقاله انتخاب شده است که دارای قابلیت های بسیار زیادی می باشد. این دوربین از نظر مانیتور با وضوح بالاتر کمی بزرگتر از (854x4x480 پیکسل واقعی) و یک دوربین درون نما برای بازرسی های سریع خارجی است. شش چراغ قابل تنظیم با وضوح نور در اطراف دوربین اصلی با زاویه 70 درجه نیز وجود دارد، همچنین یک لنز دوم نیز وجود دارد، بنابراین به جای اینکه مجبور باشید قاب آیینه ای مخصوص دوربین را نصب کنید، به سادگی می توانید با روشن کردن LED های دور دوربین تمام محیطی که دوربین در آنجا قرار دارد را روشن کنید و با وضوح بالا در هر شرایطی با استفاده از این دوربین شلنگی آندوسکوپی فیلمبرداری نمایید.

این دستگاه، در پایان سیم خود به یک borescope که آن به دسته مخصوص و مانیتور مانند این دوربین که به بیروسکوپ معروف می باشد متصل می باشد. همچنین 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی نیز برای ضبط بر روی آن وجود دارد و صفحه نمایش آن توسط USB شارژ می شود. مزایای ضبط ویدیوی 1080p (به طور موثر 2 مگاپیکسلی) از یک سنسور 1 مگاپیکسلی کمی برای فیلمبرداری شما از دست می رود، اما دوربین آندوسکوپی Teslong Dual Lens تنها دستگاهی است که می تواند این faux-pas را به احتمال زیاد در درجه بالایی انجام می دهد، شاید فکر کنید که قابلیت های این دوربین به همین جا ختم می شود، ولی یک ویژگی بسیار مهم دیگر در این دوربین درون نما نیز وجود دارد و آن نیز قابلیت ضد آب این دوربین می باشد، به همین دلیل است که این دوربین های شلنگی در هر جایی میتوانند وارد شوند و فیلمبرداری کنند.

دومین دوربین شلنگی از سری دوربین های آندوسکوپی

نحوه استفاده از دوربین های شلنگی/آندوسکوپی

در مورد نحوه استفاده از این دوربین ها نیاز به توضیح خاصی نیست چرا که همانطور که از اسم این دوربین پیداست (دوربین آندوسکوپی، دوربین شلنگی) دوربین با سیم خودش به انتهای موبایل هوشمند شما یا کامپیوتر شخصی یتان متصل می شود. در مرحله دوم فقط کافیست که اپلیکیشن مورد نظر دوربین خود را، حال با توجه به مدل دوربین و اینکه کدام آپلیکیشن مناسب این مدل از دوربین می باشد، می توانید با بالا آوردن این اپلیکیشن تصویر دوربین را به صورت زنده بر روی دستگاهی که دوربین را به آن متصل کردید مشاهده نمایید. البته برخی از مدل های دوربین های شلنگی دارای مانیتور خاص خود می باشند (مانند دومین دوربین معرفی شده در همین مقاله) که این موضوع باعث می شود که بتوانید بر روی مانیتور تصاویر را داشته باشید.

البته تمام دوربین های شلنگی که مانیتور خاص خود را دارند، نیز میتوانند همزمان به گوشی هوشمند شما نیز متصل شوند چرا که در بیشتر مدل های دوربین های آندوسکوپی قابلیت اتصال از طریق وایفای یا بلوتوث وجود دارد. زمانی که این دوربین های آندوسکوپی را به اپلیکیشن مورد نظر خودش وصل میکنید، تمام تصاویر را به صورت زنده بر روی موبایل خودتان دارید، می توان گفت لنز دوربین آندوسکوپی، تبدیل به لنز موبایل شخصی شما می شود، منظور ما این می باشد که می توانید روی صفحه زوم کنید عکس بگیرید یا فیلم های گرفته شده را روی موبایل خودتان ضبط نمایید.

لنز و کابل دوربین شلنگی

دوربین های شلنگی آندوسکوپی وب سایت ما

مشاهده لیست و قیمت دوربین شلنگی و آندوسکوپی صنعتی

۱- دوربین شلنگی آندوسکوپی (Endoscope) موبایل و رایانه

دوربین آندوسکوپی مناسب برای مشاغل صنعتی و کار با دستگاهی است که امکان مشاهده و دسترسی به حفره و سوراخ ها امکان پذیر نباشد. از این دوربین آندوسکوپی می توانید به مکان های مرطوب و خیس استفاده نمایید چرا که این دوربین آندوسکوپ کاملا ضد آب می باشد. لازم به ذکر است که این دوربین توانایی ضبط در تاریک ترین محیط را دارد

  • دوربین شلنگی آندوسکوپ (دوربین نما) اندروید و رایانه
  • مشاهده تصاویر مکان های غیر قابل دستیابی
  • حالت های مختلف آندوسکوپی با مدیریت آسان در اندروید و رایانه
  • کاملا ضد آب | لنز 3 مگاپیکسلی | کابل USB بلند برای فیلمبرداری در تمام حفره ها و مناطق غیر قابل دسترس
  • یک دوربین کاوش گر عالی و به صرفه
  • قابلیت افزایش کابل به صورت دستی
  • کنترل آسان تصاویر از طریق گوشی هوشمند همراه خودتان

۲- دوربین شلنگی آندوسکوپی همراه با نمایشگر

دوربین شلنگی | دوربین آندوسکوپی | لوله ای شکل ۳ متری با چراغ LED روشنایی | همراه با نمایشگر

دوربین اندوسکوپی آندرویدی توسط کابل میکرو USB قابل اتصال و مشاهده در گوشی موبایل های OTG دارای سیستم عامل آندروید میباشد.

  • مناسب برای بازدید و مشاهده نقاطی که دسترسی به آنها سخت است مثل حفره ها , چاه , لوله , دیوار , قطعات ماشین و ...
  • مجهز به دوربین ۲ مگاپیکسلی و کیفیت بالای فیلمبرداری نسب به سایر دوربین های آندوسکوپی
  • مشاهده مستقیم تصاویر
  • قابلیت اتصال به تلفن های همراه اندروید
  • چراغ LED برای روشنایی محیط
  • طول سیم ۳ متر است.(برای اطلاع از نوع های دیگر دوربین های آندوسکوپی در اندازه دیگر تماس بگیرید).
  • مقاوم در برابر آب و محیط مرطوب
  • فوکوس عالی و خودکار برای ارتقاء کیفیت تصویر
  • همراه با دسته کنترل هوشمند

۳- دوربین شلنگی آندوسکوپی ۱۰ متری (دوربین حفره)

دوربین شلنگی آندوسکوپی با خروجی OTG و USB سازگار با گوشی های اندرویدی، تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر های خانگی. این دوربین آندوسکوپی در ۲ حالت USB برای رایانه با ویندوز xp/vista/7/8 و OTG برای اتصال به تلفن همراه اندرویدی است

  • پشتیبانی از 100٪ تلفن آندروید و رایانه، OTG و USB
  • سنسور CMOS فوق العاده Hi-Vision با 2 میلیون پیکسل
  • عکس یا فیلم با وضوح 640x480 ،1280x720 پیکسلی
  • ۱۰متر کابل قابل انعطاف اعلاء، چرخش 360 درجه شلنگ دوربین به راحتی
  • دوربین سیمی ضد آب 7 میلی متر می تواند منطقه زیر آب، شکاف ها و سوراخ ها را بررسی کند
  • 6 چراغ LED قابل تنظیم برای داشتن تصویر واضح تر در مناطق تاریک