دوربین های امنیتی خانگی چگونه کار می کنند؟

دوربین های امنیتی خانگی چگونه کار می کنند؟

دوربین های امنیتی خانگی در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده اند. دوربین‌های امنیتی مقرون به صرفه‌تر از گذشته هستند، در دو نسخه سیمی و بی‌سیم عرضه می‌شوند و می‌توانند به اینترنت متصل شوند تا بتوانید اموال خود را تقریباً از هر نقطه نظارت کنید. در این راهنما، ما بررسی خواهیم کرد که دوربین های امنیتی خانه چیست، چگونه کار می کنند و چگونه به عنوان یک سیستم امنیتی کار می کنند. بعلاوه، ما به هزینه آنها و اینکه آیا شما باید آنها را به صورت حرفه ای نصب کنید یا اینکه می توانید خودتان این کار را انجام دهید، بررسی خواهیم کرد.

دوربین های امنیتی خانگی چیست و چگونه کار می کنند؟

دوربین امنیتی خانگی یک دستگاه ضبط ویدیویی است که از خانه و دارایی شما فیلم می گیرد که می توانید با استفاده از اتصال به اینترنت از هر کجا که هستید در تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه مشاهده کنید. اکثر دوربین های امنیتی خانه با حرکت فعال می شوند و هنگامی که حرکت را تشخیص می دهند ضبط می کنند و همچنین هشداری را برای شما ارسال می کنند. برخی می توانند 24/7 ضبط کنند، که به عنوان ضبط ویدیوی پیوسته (CVR) شناخته می شود.

دو نوع دوربین امنیتی وجود دارد: سیمی و بی سیم. دوربین‌های امنیتی بی‌سیم از Wi-Fi برای انتقال فیلم‌های نظارتی به سرور مبتنی بر ابر (cloud) از طریق اینترنت استفاده می‌کنند. این به شما امکان می دهد فیلم را در هر دستگاه متصل به اینترنت مشاهده کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از دوربین‌های بی‌سیم کاملاً بی‌سیم نیستند زیرا باید از طریق کابل برق به برق AC وصل شوند، اگرچه برخی به جای آن از باتری‌های قابل شارژ استفاده می‌کنند.

دوربین‌های امنیتی بی‌سیم اغلب به عنوان دوربین‌های هوشمند شناخته می‌شوند، زیرا با یک برنامه در تلفن هوشمند شما کنترل می‌شوند و می‌توانند با دستگاه‌ها و سیستم‌های خانه هوشمند مانند Amazon Alexa، Google Assistant، قفل‌های هوشمند، بلندگوهای هوشمند و چراغ‌های هوشمند ادغام شوند. برخی همچنین می توانند فیلم را تجزیه و تحلیل کنند.

تصویر دوربین امنیتی بی سیم

یک نمونه دوربین بیسیم نسل جدید : دوربین vq9h

دوربین های امنیتی خانه سیمی به طور فیزیکی به یک دستگاه ذخیره سازی ویدیو در محل، یا یک ضبط کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) یا یک ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) متصل می شوند. هر دوربین دارای کابلی است که از دستگاه ذخیره‌سازی محلی برای برق و انتقال فیلم به آن می‌رود. دوربین‌های خانگی با سیم از Wi-Fi استفاده نمی‌کنند، اما می‌توانند از طریق کابل اترنت برای مشاهده فیلم از راه دور به اینترنت متصل شوند.

یک نمونه دوربین سیمی شارژی : دوربین CM3

آیا دوربین های امنیتی خانه به خوبی کار می کنند؟

اینکه دوربین های امنیتی کار می کنند بستگی به این دارد که شما برای چه کاری از آنها استفاده می کنید. برای اهداف امنیتی خانه، دوربین‌های امنیتی نشان داده شده است که از دزدان فرصت‌طلب جلوگیری می‌کنند، که در صورت مشاهده ممکن است به جای دیگری بروند. دوربین‌های امنیتی مؤثرترین عامل بازدارنده برای نفوذ هستند، به طوری که اگر سارقین دوربینی ببینند، از تلاش خود دست می‌کشند. با این حال، دوربین امنیتی به طور کلی برای دستگیری مجرمان آنقدر که فکر می کنید مؤثر نیست، زیرا آنها معمولاً نوعی ماسک یا هودی به سر دارند.

این بدان معنا نیست که فیلم امنیتی بی فایده است. داشتن شواهد ویدیویی که ساریقین به خانه شما نفوذ کرده است می‌تواند به تسریع مطالبات بیمه کمک کند. به علاوه، تعداد فزاینده ای از دپارتمان های پلیس با شرکت های امنیت خانه مانند مینی دی وی پرو همکاری می کنند. این بدان معنی است که می توانید فیلم خود را در عرض چند دقیقه از طریق برنامه به پلیس منتقل کنید.

خارج از امنیت، آرامش خاطر به دانستن اینکه وقتی آنجا نیستید در خانه شما چه می‌گذرد، گسترش می‌یابد. دوربین های امنیتی برای این منظور بسیار خوب عمل می کنند. با ویژگی‌هایی مانند صدای دو طرفه، تشخیص شخص و دید در شب، می‌توانید وقتی در خانه خود هستید یا در قسمت دیگری از خانه هستید، هر کسی را در خانه خود ببینید و با آنها صحبت کنید. یک دوربین داخلی می تواند به عنوان یک مانیتور حیوان خانگی برای مراقبت از سگ شما در حین کار عمل کند، در حالی که دوربین تعبیه شده در زنگ در (که در غیر این صورت به عنوان زنگ ویدیو شناخته می شود) می تواند به شما اطلاع دهد که فرزندتان در چه حال است.

مشاهده تصاویر روی موبایل در دوربین های امنیتی مخفی کوچک

برای اطلاعات بیشتر در مورد کاربردهای مختلف دوربین های امنیتی خانگی، به انواع دوربین های امنیتی خانگی مراجعه کنید.

قیمت دوربین های امنیتی خانه چقدر است؟

یک دوربین امنیتی خانگی خوب با ویژگی‌های ضروری مانند کیفیت ویدیوی کافی (حداقل ویدیوی 1080p یا HD)، تشخیص حرکت، دید در شب، صدای دو طرفه و میدان دید وسیع، در سال 1401 از قیمت 900 هزار تومان تا 4 میلیون تومان میباشد که قیمت بسیار پایینی نسبت به کارایی و عملکرد دارد.این دوربین به دوربین ارزان قیمت نیز معروف میباشند.

وقتی صحبت از هزینه به میان می آید، مهم است که هزینه های مداوم برای ذخیره سازی ویدیو را در نظر بگیرید. با اکثر سیستم‌های امنیتی خانه که مبتنی بر ابر (cloud) هستند، معمولاً 24 ساعت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان دریافت می‌کنید. دوربین VH3-HB (یکی از بهترین گزینه‌های ما) فضای ذخیره‌سازی رایگان برای مشاهده فیلم‌های ضبط شده در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای ویژگی‌های بیشتر، از جمله آژیر داخلی و نور برای کمک به ترساندن مزاحمان احتمالی، برخی از دوربین‌ها می‌توانند از تشخیص چهره برای شناسایی افراد و تشخیص افتادن بسته استفاده کنند، و برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری مانند زوم دیجیتال و ردیابی را ارائه می‌کنند. برای ویژگی‌هایی از این دست، قیمت حدود 2 تا 4 میلیون برای هر دوربین از سری دوربین های مینی دی وی پرداخت خواهید کرد. دوربین های برتر وضوح 2K و 4K را ارائه می دهند. در حالی که 1080p برای اکثر استفاده ها کافی است، اگر می خواهید بتوانید روی پلاک ها بزرگنمایی کنید یا دورترین گوشه های یک قطعه بزرگ را بررسی کنید، 2K یا 4K ترجیح داده می شود.

آیا باید دوربین های امنیتی خانه خود را به صورت حرفه ای نصب کنم؟

جوانب مثبت نصب توسط نصاب حرفه ای:

  • اطمینان حاصل می کند که دوربین ها مهم ترین مناطق خانه شما را پوشش می دهند
  • نصب کننده مطمئن خواهد شد که دوربین ها به درستی وصل شده و کار می کنند
  • می تواند در زمان صرفه جویی کند

معایب نصب توسط نصاب حرفه ای:

  • به هزینه سیستم می افزاید
  • به افراد غریبه نیاز دارد که به خانه شما بیایند

چه دوربین های امنیتی خانگی با سیم یا بی سیم خریداری کنید، می توانید آنها را خودتان به راحتی نصب کنید. با این حال، برای دوربین های فضای باز، اکثر کارشناسان توصیه می کنند که یک متخصص را استخدام کنید تا مطمئن شوید دوربین به درستی در موقعیت مکانی قرار گرفته است، به درستی نصب شده است و می تواند به Wi-Fi شما متصل شود.

با این حال، راه اندازی و نصب اکثر دوربین های بدون سیم بسیار ساده است و به همین دلیل اغلب دوربین های امنیتی DIY نامیده می شوند. بسیاری از دوربین ها را می توان تنها با یک نردبان و یک مته نصب کرد. به یاد داشته باشید که اکثر دوربین های بی سیم دارای سیم برق هستند، بنابراین باید یک پریز در نزدیکی آن وجود داشته باشد. این ممکن است نیاز به سوراخ کردن دیوارهای شما برای رسیدن به یک خروجی داخلی داشته باشد.

اگر یک سیستم سیمی نصب می‌کنید، نصب حرفه‌ای به شدت توصیه می‌شود، زیرا باید چندین سیم را از طریق دیوارها و سقف‌ها عبور دهید و احتمالاً بعد از نصب نیاز به انجام تعمیرات گچ و رنگ خواهید داشت. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که خود دوربین ها ایمن هستند. اگر یک متخصص حرفه‌ای این سیم‌ها را نصب کند، در واقع دوربین‌ها ناپدید می‌شوند، بنابراین هیچ نگرانی در وجود ندارد.

نحوه نصب دوربین های امنیتی خانگی

در حالی که یک سیستم امنیتی خانه سیمی باید توسط یک متخصص نصب شود، نصب دوربین های امنیتی بی سیم ساده است. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مصرف‌کننده پسند باشند و حداکثر باید به پیچ گوشتی و مته نیاز داشته باشند.

نصب دوربین داخلی می تواند به سادگی پیدا کردن یک سطح صاف در نزدیکی یک پریز یدکی باشد. فقط آن را وصل کنید، آن را روشن کنید و با استفاده از تلفن یا رایانه خود با برنامه تلفن همراه دوربین همگام سازی کنید. از دستگاه نصب ارائه شده برای اتصال دوربین به دیوار یا سقف استفاده کنید. اغلب می‌توانید این کار را با نوار چسب دو طرفه انجام دهید، برخی از دوربین ها دارای پایه یا اتصال مغناطیسی هستند. اما اگر می دانید کجا می خواهید به طور دائم نصب شود، می توانید آن را با پیچ در جای خود محکم کنید.

نصب یک دوربین امنیتی در فضای باز مقاوم در برابر آب و هوا اگر با باتری کار کند می تواند به همین راحتی باشد. ابتدا باید باتری دوربین را شارژ کنید. سپس محل نصب را با استفاده از برنامه دوربین انتخاب کنید تا مطمئن شوید که در محدوده Wi-Fi شما قرار دارد و می تواند کل منطقه ای را که باید ایمن شود، مشاهده کند. براکت نصب را با استفاده از پیچ نصب کنید، زیرا نوار دو طرفه در فضای باز به مرور زمان نگه نمی‌دارد. اگر دوربین را روی بتن نصب می کنید، به یک مته برقی و یک مته بتن نیاز دارید.

برای یک دوربین امنیتی در فضای باز که نیاز به وصل شدن دارد، به دنبال مکانی در نزدیکی یک پریز برق باشید. اکثر دوربین های امنیتی برای این منظور دارای سیم های طولانی هستند. مکانیزم قفلی را برای پریز در نظر بگیرید تا مانع از جدا کردن آن توسط مهاجمان شود، که برخی از دوربین های فضای باز با آن عرضه می شوند، و مطمئن شوید که کابل را تا حد ممکن با چسباندن آن به دیوار مرتب کنید. عبور کابل برق دوربین در فضای باز از طریق دیوار به دوشاخه داخلی امن تر است، اگرچه این کار مستلزم سوراخ کردن دیوار است.

برای اطلاعات بیشتر با شماره های کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.