انواع دوربین های امنیتی خانگی

انواع دوربین های امنیتی خانگی

دو دسته اصلی دوربین ها برای امنیت خانه وجود دارد: داخلی و خارجی. در این دسته‌بندی‌ها، چندین زیرمجموعه از دوربین‌های امنیتی، از جمله سیمی و بی‌سیم، باتری‌دار و AC، و دوربین‌های نورافکن و دوربین‌های زنگ و دوربین های مداربسته و دوربین مخفی کوچک (MiniDv) قرار دارند. تفاوت اصلی بین دوربین های داخلی و خارجی این است که دوربین های خارجی در برابر آب و هوا مقاوم هستند بنابراین می توانند در برابر باران، آفتاب و گرد و غبار مقاومت کنند. دوربین‌های فضای باز معمولاً دارای یک پوشش محافظ روی بدنه و لنز هستند که برای سال‌ها دوام خواهند داشت. این باعث می شود آنها گران تر از دوربین های داخلی باشند.

امنیت خانه با دوربین مداربسته
شماره تماس با سایت مینی دی وی پرو
امنیت خانه با دوربین مخفی کوچک مینی دی وی

در این راهنما، انواع مختلف دوربین های امنیتی داخلی و خارجی خانگی را که می توانید به عنوان بخشی از یک سیستم امنیتی خریداری کنید، بررسی خواهیم کرد.همچنین میتوانید برای مشاهده لیست دوربین های امنیتی ارزان قیمت اینجا کلیک کنید.

انواع دوربین های امنیتی خانگی چیست؟

دوربین های داخلی سیمی

دوربین های امنیتی داخلی سیمی توسط یک کابل کواکسیال یا کابل اترنت به یک دستگاه ضبط مرکزی متصل می شوند. اینها معمولاً دوربین های مداربسته هستند که می توانند روی سقف نصب شوند و میدان دید وسیعی را در داخل خانه فراهم کنند. آنها معمولا نیاز به نصب حرفه ای دارند.

دوربین های داخلی سیمی

دوربین های داخلی بی سیم

دوربین‌های داخلی بی‌سیم که دوربین‌های Wi-Fi یا دوربین‌های IP نیز نامیده می‌شوند، به یک شبکه Wi-Fi متصل می‌شوند و فیلم خود را در فضای ابری ذخیره می‌کنند. نصب آنها آسان است زیرا برای انتقال فید ویدیوی خود نیازی به کابل ندارند، اما همچنان باید به برق وصل شوند.

برای مشاهده دوربین های بیسیم کوچک اینجا کلیک کنید.

دوربین های داخلی بی سیم

دوربین های خارجی سیمی

دوربین‌های خارجی سیمی به یک دستگاه ضبط مرکزی متصل می‌شوند. آنها را می توان روی دیوار یا سقف نصب کرد و نیازی به اتصال به پریز نیست. بسیاری از دوربین های سیمی را می توان در فضای باز یا داخل خانه استفاده کرد و معمولاً نیاز به نصب حرفه ای دارند.

دوربین های خارجی سیمی

دوربین های خارجی بی سیم

دوربین های خارجی بی سیم مشابه دوربین های داخلی هستند اما بزرگتر و مقاوم در برابر آب و هوا هستند. آنها در حالت ایده آل باید با استفاده از صفحه و پیچ مخصوص نصب بر روی دیوار یا سازه نصب شوند. برخی از آنها دارای یک نورافکن و آژیر یکپارچه برای کمک به ترساندن مزاحمان هستند. آنها عموما میدان دید وسیعی دارند (130 درجه یا بیشتر) و نسبت به اکثر دوربین های  سیمی، منطقه بزرگ تری را پوشش می دهند.

دوربین‌های فضای باز بدون سیم، دوربین‌های بی‌سیمی هستند که با باتری (معمولاً قابل شارژ) کار می‌کنند و بنابراین نیازی به وصل شدن به پریز ندارند. آنها فقط زمانی ضبط می کنند که حرکت را تشخیص دهند و نصب آنها بسیار ساده است. دوربین‌های بدون سیم معمولاً همان ویژگی‌های دوربین‌های بی‌سیم را دارند، با این تفاوت که به دلیل محدودیت‌های باتری نمی‌توانند به طور مداوم ضبط کنند. برخی از دوربین‌های بدون سیم امکان اتصال پنل خورشیدی برای کمک به شارژ باتری‌ها را دارند.

از این دوربین های بیسیم میتوان به دوربین سیم کارت خور کوچک اشاره کرد که با اتصال آسان سیم کارت داخل دوربین، نیاز شما را برای اتصال اینترنت به دوربین فراهم میسازد و دیگر نیازی به دستگاه مودم ADSL یا hotspot گوشی موبایل نیست. با نصب سیم کارت دوربین شما مجهز به اینترنت داخلی خواهد شد که امکان ارسال تصاویر و فیلم های زنده را برای شما میسر خواهد کرد.

دوربین های خارجی بی سیم

دوربین های زنگ های درب ویدیویی

این نوع محبوب دوربین در فضای باز، زنگ درب خانه شما را با زنگی جایگزین می‌کند که داخل آن یک دوربین دارد. هنگامی که دوربین، حرکت را تشخیص می‌دهد یا زنگ در را فشار می‌دهند، شروع به ضبط می‌کند و صدای دو طرفه را در تلفن هوشمند، بلندگو یا تلویزیون هوشمند شما  پخش میشود تا بتوانید هرکسی را که در جلوی در است ببینید و با آن صحبت کنید. همچنین اگر به زنگ پاسخ ندهید، دوربین فعال شده و شروع به ضبط میکند تا بتوانید بعداً فیلم را مشاهده کنید. اکثر زنگ‌های ویدیویی باید به سیم‌کشی زنگ درب موجود متصل شوند، که یک پروژه DIY ساده است.

دوربین های زنگ های درب ویدیویی

آیا باید دوربین های امنیتی خانه داخلی یا خارجی را تهیه کنم؟

اینکه دوربین های امنیتی داخلی یا خارجی تهیه کنید تا حد زیادی به مناطقی که می خواهید محافظت کنید بستگی دارد. دوربین‌های فضای باز عمدتاً برای اهداف امنیتی هستند و بسیاری از آنها دارای ویژگی‌های بازدارنده هستند، مانند چراغ‌ها و آژیرهای با تشخیص حرکت. علاوه بر این، صدای دو طرفه به این معنی است که می‌توانید با هرکسی که آنجاست از راه دور صحبت کنید. اگر می‌توانید با دوربین‌های فضای باز، مجرمی را از ورود به خانه‌تان باز دارید (و مطالعات نشان داده است که فقط دیدن یک دوربین می‌تواند یک عامل بازدارنده باشد)، در این صورت ممکن است نیازی به هیچ دوربینی در داخل خانه نداشته باشید.

برای یک سیستم امنیتی کامل خانه، دوربین های داخلی و خارجی را در نظر بگیرید. این به شما بهترین شانس را می دهد تا هر مشکل احتمالی را بدون توجه به جایی که رخ می دهد، مشاهده کنید، به همین دلیل است که برخی از کارشناسان توصیه می کنند هر دو را دریافت کنید. وقتی دوربین‌ها را نصب می‌کنید مهم است که هم دوربین‌های داخلی و هم دوربین خارجی داشته باشید. با بودجه محدود، ایده خوبی است که با دوربین‌های داخلی در مکان‌های مرکزی مانند ورودی‌های اصلی، راهروهای اصلی، یا مکان‌های بدون مراقبت مانند زیرزمین با پنجره‌ها شروع کنید. مطمئن شوید که دوربین‌ها فعال هستند.دوربین می‌توانند در لحظه تشخیص حرکت، هشداری را به تلفن هوشمند و/یا شرکت امنیتی شما ارسال کنند. مهمتر از همه، دوربین ها باید به طور خودکار ضبط را در یک سرور مبتنی بر ابر (cloud) شروع کنند. به این ترتیب، حتی اگر مهاجم یک دوربین را غیرفعال کند، فیلم ایمن و قابل دسترسی خواهد بود.

دوربین‌های فضای باز، همان سطحی از نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی دوربین‌های داخلی را ندارند. اگر نگران حفظ حریم خصوصی هستید، فقط دوربین های فضای باز را نصب کنید. از طرف دیگر، دوربین های داخلی را فقط در فضاهایی قرار دهید که ترافیک عمومی را ثبت می کنند، مانند راهروی جلو یا درب عقب. 

مهمترین ویژگی های دوربین امنیتی خانه داخلی چیست؟

یک تصویر خوب: اگر فیلم ضبط شده تار باشد، قرار دادن دوربین در خانه شما فایده ای ندارد. حداقل رزولوشن کامل با وضوح بالا (HD) (که به آن 1080p یا سنسور 2 مگاپیکسلی نیز گفته می شود) و توانایی پخش زنده تصاویر به تلفن هوشمند یا رایانه داشته باشد.

ضبط/هشدارهای حرکت: دوربین‌های داخلی را می‌توان طوری تنظیم کرد که به‌طور مداوم یا زمانی که حرکت را تشخیص می‌دهند، ضبط کنند. در هر صورت، اگر حرکتی را تشخیص دادند، باید هشداری ارسال کنند تا شما از هرگونه مشکل احتمالی آگاه شوید.

فضای ذخیره‌سازی در دسترس: دوربین می‌تواند در فضای ابری یا در حافظه محلی مانند کارت میکرو SD ضبط کند. با هر دوی این گزینه‌ها، می‌توانید به راحتی به فیلم دسترسی داشته باشید تا رویدادها را در زمان واقعی یا بعد از آن مشاهده کنید.

لنز با زاویه دید عریض: دوربین داخلی و لنز با زاویه دید عریض به شما این امکان را می دهد که خانه خود را تنها با یک یا دو دستگاه دوربین ببینید. میدان دید در حدود 130 درجه شما را به سمت چپ و راست و همچنین مستقیم به جلو نشان می دهد.

 اگر به دنبال دوربینی با زاویه دید خوبی هستید اینجا کلیک کنید.

مکالمه دو طرفه: یک میکروفون و بلندگوی داخلی در دوربین امنیتی به شما امکان می دهد با شخصی در خانه خود گفتگو کنید. این برای ترساندن سارق بدون رویارویی با او یا صحبت با فرزندتان یا پرستار کودک بسیار مفید است.

 اگر به دنبال سری دوربین های مراقبت از کودک و پرستار هستید میتوانید لیست منتخب این دوربین های را در اینجا بیابید.

زمان‌بندی ضبط فیلم: این ویژگی کلیدی برای حفظ حریم خصوصی هستند، زیرا می‌توانند دوربین‌های شما را خودکار کنند، آن‌ها را هنگام خروج روشن و هنگام بازگشت خاموش می‌کنند.

ارسال موقعیت مکانی دوربین : از موقعیت مکانی گوشی هوشمند شما استفاده می کند و زمان بندی را می توان بر اساس حرکات منظم شما تنظیم کرد.این مورد برای دوربین های خودرو و ضد سرقت مورد استفاده قرار میگرد تا مکان قابل تغییر دوربینی که در ماشین قرار دارد را از طریق sms به شما ارسال کند.برای مشاهده لیست دوربین های ضد سرقت خودرو اینجا کلیک کنید.

مهمترین ویژگی های دوربین امنیتی خانه در فضای باز چیست؟

ویدیوی با کیفیت بالا: اگر هنوز جزئیات مهم را از دست می‌دهید، دوربین‌های فضای باز باید میتوانند با کیفیت فول اچ‌دی یا بالاتر ضبط کنند تا از ویدیوی واضح و همچنین پخش زنده به تلفن هوشمند یا رایانه شما اطمینان حاصل کنند.

ضبط/هشدارهای فعال شده با حرکت: یک دوربین در فضای باز باید به محض اینکه حرکت را تشخیص داد ضبط کند و یک هشدار ارسال کند. اگر می تواند 24/7 ضبط کند، باید هر زمان که حرکتی در ملک شما مشاهده کرد، هشدار ارسال کند.

فضای ذخیره‌سازی در دسترس: چه از فضای ذخیره‌سازی ابری یا ذخیره‌سازی رسانه محلی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که می‌توانید فیلم را در حین ضبط یا پس از آن به راحتی مشاهده کنید.

دید در شب: این ویژگی از فناوری مادون قرمز استفاده می‌کند تا به دوربین اجازه دهد حتی زمانی که هوا تاریک است ببیند چه اتفاقی می‌افتد. به دنبال محدوده ای حداقل 15 متری باشید. برخی از دوربین‌ها شامل نورافکن‌های داخلی هستند که در مقایسه با تصاویر سیاه و سفید تولید شده توسط فناوری دید در شب، تصاویر تمام رنگی در شب تولید می‌کنند.

تشخیص صدا: این یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می کند زیرا می تواند حتی قبل از اینکه دوربین چیزی ببیند، ضبط را آغاز کند. سنسور های صدا می توانند صداهای رایج مانند شکستن شیشه، پارس سگ، یا مختل شدن سطل های زباله را دریافت کنند و شروع به ضبط کنند.

آیا باید دوربین های امنیتی خانه در فضای باز تهیه کنم؟

یک دوربین امنیتی در فضای باز به خصوص در شب آرامش خاطر را فراهم می کند. آنها فیلمی از یک مزاحم احتمالی قبل از ورود به خانه شما ضبط می کنند و می توانند بلافاصله در تلفن هوشمند شما به شما هشدار دهند. این به شما این فرصت را می دهد که با مقامات تماس بگیرید و/یا از یک آژیر داخلی یا صدای دو طرفه برای ترساندن شخص استفاده کنید. وقتی صدایی از بیرون می شنوید، می توانید بدون نیاز به بیرون رفتن برای بررسی، یک فید زنده از تلفن خود بگیرید. دوربین های فضای باز همچنین برای مراقبت از بسته ها، وسایل نقلیه یا هر چیز دیگری که خارج از خانه شما باقی مانده است مفید هستند. اگر چیزی دزدیده شود، فیلم به شما کمک می کند تا گزارش پلیس و ادعای بیمه را ثبت کنید. در نهایت، سارقان کمتر خانه ها را با دوربین ها و سایر عوامل بازدارنده امنیتی قابل مشاهده هدف قرار می دهند.

دوربین های امنیتی خانه در فضای باز را کجا باید قرار دهم؟

محل نصب دوربین های امنیتی تقریباً به اندازه نوع خرید مهم است. ابتدا تصمیم بگیرید که چه مناطقی را می خواهید نظارت کنید. مناطق معمولی که باید تحت پوشش قرار گیرند عبارتند از: راهروها، سایر مناطقی که وسایل نقلیه در آن پارک می‌شوند، ساختمان‌های بیرونی مانند سوله‌ها و گاراژها، خطوط نرده‌ها و نقاط ورودی مانند درها و پنجره‌ها. طبق گزارش انجمن بین‌المللی بازرسان خانه معتبر (InterNACHI)، 81 درصد سارقان از طبقه اول وارد می‌شوند، بنابراین پوشاندن نقاط ورود آسان در سطح زمین کلیدی است.

محل قرارگیری نیز مهم است. زمانی که دوربین‌ها را هم در داخل و هم در خارج از منزل نصب می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌قدر بالا هستند که مهاجم نتواند دوربین را بگیرد و آن را بشکند یا به نحوی آن را بپوشاند. اما آنها را خیلی بالا نصب نکنید، که می تواند منجر به کیفیت تصویر ضعیف تر شود. میدان دید نیز چیزی است که باید هنگام نصب دوربین خود در نظر بگیرید. میدان دید وسیع امکان نظارت بر یک منطقه بزرگتر مانند حیاط خلوت را فراهم می کند. در مقابل، دوربین راهرو یا درب جلو برای پوشش مناطق مهم نیازی به دید وسیعی ندارد.

نصب دوربین های فضای باز به منبع برق نیاز دارد. اگر از دوربین‌های AC استفاده می‌کنید، با پریزهای موجود در فضای باز محدود خواهید شد. از طرف دیگر، می‌توانید دیوارها را سوراخ کنید تا به پریزهای داخلی دسترسی پیدا کنید، که روش نصب مطمئن‌تری است، زیرا هیچ سیم قابل رویتی برای سارق برای جدا کردن یا بریدن وجود ندارد. دوربین های باتری دار انعطاف پذیری بیشتری برای قرار دادن به شما می دهند. تا زمانی که بتوانید پیچ‌هایی را برای پایه دوربین دریل کنید، می‌توانید آن‌ها را در هر جایی قرار دهید. برای هر دو نوع دوربین خارجی بی‌سیم، قبل از نصب دائمی، مطمئن شوید که دوربین می‌تواند به Wi-Fi در جایی که می‌خواهید آن را نصب کنید، متصل شود.

دوربین های امنیتی خانه داخلی را کجا باید قرار دهم؟

محل نصب دوربین های داخلی تا حد زیادی به آنچه می خواهید ببینید بستگی دارد. اگر در درجه اول نگران شکار مزاحمان در فیلم هستید، دوربین ها را در گوشه ها یا قفسه ها قرار دهید تا دید وسیع و بدون مانعی از کل اتاق یا راهرو داشته باشید. همچنین دوربین ها را در کنار درهای خارجی قرار دهید.

شما همچنین می توانید یک دوربین داخلی را برای دیدن بیرون هدف قرار دهید. به عنوان مثال، می توانید یکی از پنجره ها را برای نگه داشتن ساعت در جلو یا حیاط پشتی خود قرار دهید. اگر این کار را انجام می‌دهید، به دنبال دوربین داخلی باشید که به شما امکان می‌دهد نورهای مادون قرمز را که دید در شب را امکان‌پذیر می‌کنند خاموش کنید تا از شیشه پنجره منعکس نشوند و تصویر را خراب نکنند. کیفیت تصویر به خوبی یک دوربین در فضای باز نخواهد بود، اما هزینه کمتری دارد و زحمت کمتری نیز می کشد. اگر یک دوربین داخلی رو به بیرون از پنجره را با نورپردازی بیرونی فعال با حرکت ترکیب کنید، می تواند بسیار خوب عمل کند.

اگر به استفاده از دوربین داخلی به عنوان دوربین حیوان خانگی/کودک/ پرستار بچه علاقه دارید، آن را در یک مکان مرکزی مانند اتاق نشیمن یا اتاق خانواده نصب کنید. مزیت صدای دو طرفه در این دستگاه ها این است که شخصی در خانه شما می تواند در دستگاه با شما تماس بگیرد. این برای کودکانی که هنوز تلفن همراه ندارند مفید است. برخی از دوربین‌های داخلی دارای دستیارهای مجازی داخلی مانند Amazon Alexa و Google Assistant نیز هستند. این بدان معنی است که می توانید از آنها برای کنترل دستگاه های هوشمند مانند چراغ ها یا پرسیدن سؤالاتی مانند "پیش بینی آب و هوا چیست؟" استفاده کنید. در نهایت، اکثر دوربین های داخلی دارای کابل برق هستند و باید به پریز برق وصل شوند.

آیا باید دوربین زنگ درب بگیرم؟

دوربین زنگ درب که می تواند از طریق دوربین داخلی فیلمبرداری کند، روشی محجوب برای مراقبت از درب ورودی شما، یکی از آسیب پذیرترین بخش های خانه شما است. هنگامی که شخصی به زنگ در نزدیک می شود یا زنگ در را فشار می دهد، به شما هشداری را در تلفن هوشمندتان ارسال می کند. یک زنگ ویدیویی می‌تواند به محافظت در برابر سرقت بسته‌ها و جلوگیری از سارقانی که ممکن است ابتدا زنگ در را بزنند تا ببینند کسی در خانه است یا نه، کمک می‌کند. همچنین "پست صوتی بصری" را برای درب ورودی شما فراهم می کند تا بازدیدکنندگان را هنگام دوری از دست ندهید. علاوه بر این، می توانید از طریق یک برنامه تلفن همراه درب را پاسخ دهید، بازدیدکننده خود را ببینید و از طریق میکروفون داخلی با آنها صحبت کنید.

بیشتر دوربین‌های زنگ درب دارای حسگرهای حرکتی هستند و حتی اگر کسی زنگ در را فشار ندهد، هشدار ارسال می‌کنند. دوربین زنگ در یک راه ساده برای نصب دوربین فضای باز در ملک شما است، زیرا به سیم کشی زنگ درب موجود شما متصل می شود. همچنین از سیم ها برق می گیرد بنابراین نیازی نیست نگران شارژ آن باشید و از طریق وای فای خانه شما به اینترنت متصل می شود تا نیازی به اتصال سیم اضافی نداشته باشید. اگر سیم‌کشی زنگ در را ندارید، همچنان می‌توانید از زنگ درب تصویری استفاده کنید، فقط باید یک زنگ درب بخرید و شارژ نگه دارید.

مهمترین ویژگی دوربین امنیتی زنگ در چیست؟

ضبط فعال شده با حرکت: دوربین زنگ در باید دارای حسگر حرکت باشد، به طوری که حتی اگر کسی دکمه زنگ در را فشار ندهد، دوربین شروع به ضبط کرده و برای شما هشدار ارسال می کند.

ویدیوی با کیفیت بالا: ویدیوی فول اچ‌دی مطمئن می‌شود که می‌توانید چهره افرادی را که به درب شما می‌آیند، مشاهده و شناسایی کنید.

صدای دو طرفه: یک میکروفون و بلندگو تضمین می‌کند که می‌توانید با شخصی در درب منزل خود به مکالمه ادامه دهید.

فضای ذخیره‌سازی ابری: زنگ‌های ویدیویی باید فیلم خود را از طریق Wi-Fi به فضای ابری ارسال کنند و آن را به مدت هفت تا 30 روز ذخیره کنند. می توانید از راه دور به فیلم دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز آن را در تلفن خود ذخیره کنید.

نمایش زنده : توانایی مشاهده تصاویر زنده دوربین زنگ در در هر زمان برای دیدن آنچه در جلوی خانه شما اتفاق می افتد یک ویژگی کلیدی امنیتی است.

منبع تغذیه: تعویض زنگ در سیمی موجود همیشه ترجیح داده می شود تا زنگ درب تصویری را بتوان سیم کشی کرد، اما زنگ درب تصویری با باتری نیز یک گزینه است.