نحوه نصب دوربین امنیتی بیسیم و کابلی

نحوه نصب دوربین امنیتی بیسیم و کابلی

در امنیت خانه، نصب دوربین نقش مهمی ایفا می کند. یادگیری نحوه نصب سیم کشی دوربین امنیتی می تواند پیچیده باشد. با این حال، اکثر سیستم‌های دوربین امنیتی (دوربین مداربسته) شامل دستورالعمل‌های دقیقی هستند که به شما کمک می‌کند تا تنظیمات خود را به درستی متصل و راه‌اندازی کنید.

این راهنما به شما کمک می کند تا اصول نصب دوربین امنیتی و برنامه ریزی راه اندازی دوربین امنیتی خود را بیاموزید.

نحوه نصب سیم کشی دوربین مداربسته برای هر دو فضای باز و داخلی

1- برای محیط یک پلن نصب طراحی کنید

نصب دوربین مداربسته در محیط اطراف خانه

قبل از خرید هر گونه تجهیزات، تصمیم بگیرید که دوربین های امنیتی را کجا نصب کنید. برنامه‌ریزی مکان‌های دوربین به شما کمک می‌کند تا بفهمید به چند دوربین نیاز دارید.

  • طرح خانه خود را ترسیم کنید. حوزه های اولویتی را که می خواهید روی آن نظارت کنید شناسایی کنید. زوایای احتمالی دوربین را در نظر بگیرید. محل قرارگیری دوربین های امنیتی معمولی شامل درهای ورودی، پنجره های خارج از خیابان، ایوان ها، راه پله ها، راهروها و اتاق های مشترک داخلی است.
  • در خانه خود قدم بزنید، بررسی کنید تا مطمئن شوید که هر مکان هیچ مانعی ندارد و دارای یک خط دید واضح است.
  • هنگام نصب دوربین امنیتی در بیرون، سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که بالاتر از 3/5 متر باشد باشد تا در برابر آب و هوای نامساعد در امان باشد. دوربین های دارای رتبه بندی در فضای باز به گونه ای ساخته شده اند که بادوام باشند. انتخاب یک دوربین خوب به افزایش عمر دستگاه کمک می کند.
  • اگر قصد دارید از یک سیستم سیمی استفاده کنید، مکان و فاصله دستگاه DVR و دوربین مداربسته را ترسیم کنید. دریابید که چگونه سیم هایی را که دوربین را به جعبه DVR متصل می کنند قرار است نصب شود. کابل کشی برای یک سیستم سیمی نیاز به سوراخ کردن دیوارها و سقف دارد. فضا را اندازه بگیرید تا بدانید طول کابل ها چقدر است.
  • اگر در حفاری یا اجرای کابل کشی راحت نیستید، یک نصاب حرفه ای استخدام کنید.

فروشگاه MiniDvPro با بیش از 10 سال سابقه خدمت گذاری، آماده پیاده سازی و اجرای تمامی پروژه های نصب دوربین مداربسته در ساختمان، سازمان ها، محیط های باز و ... میباشد.

شماره تماس با سایت مینی دی وی پرو

2- دوربین های امنیتی خانگی مناسب خریداری کنید

خرید دوربین امنیتی

همانطور که به یادگیری نحوه نصب دوربین امنیتی ادامه می دهید، زمان تصمیم گیری در مورد راه اندازی با سیم یا راه اندازی بی سیم است. همچنین می توانید مشخص کنید که کدام ویژگی دوربین امنیتی را می خواهید.

  • به طور معمول، راحت ترین گزینه نصب، یک سیستم دوربین امنیتی بی سیم است. دوربین‌های امنیتی بی‌سیم به حداقل سوراخ‌کاری نیاز دارند، اما تامین انرژی آنها می‌تواند مشکل باشد. علاوه بر این، کیفیت تصویر می تواند تحت تأثیر اندازه ناحیه ای که می خواهید پوشش دهید، قرار گیرد. هرچه دوربین از گیرنده دورتر باشد، تداخل بیشتری می تواند تصویر را کاهش دهد.
  • اگر دارایی بزرگتری برای پوشش دارید، دوربین های امنیتی سیمی یک انتخاب عالی هستند. با این حال، فرآیند نصب به مراحل بیشتری نیاز دارد.
  • پکیج های سیستم های دوربین امنیتی خانه بهترین انتخاب هستند. این سیستم ها نیز راحت ترین گزینه هستند زیرا تمام لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب در آن گنجانده شده است. بسته بندی را به دقت بخوانید تا ببینید در هر سیستم چه ویژگی هایی ارائه می شود. با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید.
  • یک ویژگی به نام سنسور حرکتی که برای دوربین‌های داخلی و خارجی در دسترس است، باعث صرفه‌جویی در فضا و انرژی ضبط می‌شود. دوربین‌های حسگر حرکتی با قدرت کم کار می‌کنند تا زمانی که حرکت را حس کنند، سپس «بیدار شوند» و تصاویر را ثبت کنند.
  • مشاهده از راه دور یک ویژگی است که عموماً در سیستم‌های گران‌تر یافت می‌شود و به شما امکان می‌دهد فیلم‌ها را به لپ‌تاپ یا دستگاه هوشمند خود پخش کنید. اگر شما اغلب از دارایی خود دور هستید یا برای امنیت بیشتر اگر فرزندانی دارید که به اندازه کافی بزرگ هستند که در خانه تنها بمانند، ممکن است هزینه اضافی ارزشمند باشد.
  • هنگام خرید، به برنامه راه اندازی خود مراجعه کنید تا مشخص کنید که آیا به کابل های دوربین امنیتی اضافی یا گسترش دهنده کابل برای کمک به شما در دسترسی به پریزهای برق و بخش هایی از سیستم امنیتی سیمی خود نیاز دارید یا خیر.
  • برای محافظت از دوربین‌های امنیتی در فضای باز، میتوانید محافظ های آب‌وهوایی را خریداری کنید تا از دوربین در برابر باران و برف محافظت کند. بررسی کنید تا مطمئن شوید محافظ ها با دوربین های شما سازگار هستند.
  • یک دستگاه ضبط برای ذخیره فیلم از سیستم امنیتی شما مورد نیاز است. شما می توانید یک دستگاه ضبط ویدئوی دیجیتال یا DVR را جداگانه خریداری کنید، اما اکثر سیستم های کامل با دستگاه ضبط به فروش می رسند. میبایستی که یک DVR یا یک ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) با سیستم های بی سیم خریداری کنید.
  • هنگامی که سیستم انتخابی خود را خریداری کردید، قبل از شروع نصب، مطمئن شوید که همه اجزا را باز کرده، وصل کرده و آزمایش کنید. برای یک سیستم سیمی، تمام کابل‌های دوربین امنیتی موجود را بچینید تا مطمئن شوید که طول کافی برای دسترسی به مکان‌های دوربین خود دارید. اگر کابل ها به اندازه کافی بلند نیستند، ممکن است نیاز داشته باشید که اکستندر کابل بخرید یا روی طرح خود دوباره کار کنید.

3- نحوه نصب دوربین امنیتی بی سیم

نصب دوربین امنیتی بیسیم در دیوار

همانطور که در حال نصب یک دوربین امنیتی هستید، یک سطح محکم برای پایه پیدا کنید. پایه‌های دوربین معمولاً با پیچ‌هایی برای اتصال آن ارائه می‌شوند. اکثر کیت های دوربین دارای یک قالب مته هستند تا به شما کمک کنند پیچ ها را به درستی قرار دهید.

  • با استفاده از الگوی نصب به عنوان راهنما، سوراخ های پایلوت را در جایی که برای پیچ های نصب مشخص شده است، دریل کنید.
  • با ضربه زدن ملایم با چکش، پین های نصب شده را نصب کنید.
  • پایه دوربین را محکم به دیوار بچسبانید.

4- نحوه نصب دوربین امنیتی با سیم

نصب دوربین امنیتی سیم دار

هنگام نصب یک دوربین امنیتی که بخشی از تنظیمات سیمی است، باید پایه‌های دوربین را وصل کرده و کابل‌ها را به جعبه DVR متصل کنید.

  • با استفاده از الگوی نصب به عنوان راهنما، سوراخ های پایلوت را برای پیچ های نصب دریل کنید.
  • به دنبال نقشه خود، کابل های دوربین امنیتی را از طریق نقطه نصب دوربین و پشت دیوار تا زمانی که به نقطه ای که جعبه DVR نصب می شود برسید. از نوار چسب برای کمک به تغذیه کابل ها در پشت دیوار و در نقاط تنگ استفاده کنید. ممکن است در این مرحله به کمک نیاز داشته باشید.

5- دوربین ها را نصب کنید

نصب دوربین امنیتی و مداربسته
  • اگر دوربین های Wi-Fi شما نیاز به باتری دارند، ابتدا آنها را نصب کنید.
  • اگر از سیستم سیمی استفاده می کنید، کابلی را که از دیوار کشیده شده است به دوربین وصل کنید.
  • در صورت نیاز دوربین را به منبع برق وصل کنید.
  • دوربین را روی پایه محکم کنید و سپس روی زاویه دلخواه تنظیم کنید.
  • در هر مکان دوربین مراحل بالا را تکرار کنید.

6- دوربین های امنیتی را به شبکه متصل کنید

اتصال دوربین به شبکه wifi
  • کابل ورودی دوربین سیمی خود را به جعبه DVR وصل کنید. بنویسید که هر دوربین به کدام پورت ورودی متصل است. اگر مانیتور شما هر بار فقط یک دوربین را نمایش می‌دهد، باید شماره ورودی هر کدام را به خاطر بسپارید تا انتخاب کنید کدام دوربین را مشاهده کنید.
  • پورت خروجی DVR را به شیار ورودی مانیتور وصل کنید.
  • مطمئن شوید که تمام قطعات به منبع برق وصل شده اند و همه کابل ها به طور ایمن وصل شده اند.
  • اگر سیستم شما بی سیم است، فقط باید نرم افزار همراه دستگاه را نصب کنید. سپس، دستورالعمل ها را دنبال کنید تا فرآیند راه اندازی کامل شود.

نکته: آدرس IP دوربین بی سیم را ضبط کنید. اگر نیاز به مشاهده فید دوربین از راه دور دارید، کافی است شماره را در یک مرورگر وب تایپ کنید.

نقشه نصب دوربین مداربسته

نقشه نصب دوربین مداربسته

همانطور که متوجه می‌شوید چگونه یک دوربین امنیتی نصب کنید، تصمیم بگیرید که می‌خواهید به کدام مکان‌های خانه خود توجه کنید. هنگامی که محل نصب دوربین های امنیتی را برنامه ریزی کردید، می توانید بفهمید که کدام ویژگی دوربین به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند. نصب دوربین امنیتی به قرار دادن پایه ها و ایمن سازی دوربین ها بستگی دارد. با سیستم های سیمی، باید کابل های دوربین را نیز قرار دهید.