نحوه نصب سیم کشی دوربین مداربسته برای هر دو فضای باز و داخلی

نحوه نصب سیم کشی دوربین مداربسته برای هر دو فضای باز و داخلی

دو روش مختلف برای نصب سیم کشی دوربین مداربسته وجود دارد: سیم کشی دوربین امنیتی POE و سیم کشی دوربین امنیتی بی سیم. این پست یک راهنمای نصب دقیق گام به گام است که به شما کمک می کند سیم کشی دوربین امنیتی را برای داخل و خارج از منزل نصب کنید. شما می توانید دوربین امنیتی خود را برای درب جلو/پشت، اتاق پذیرایی، حیاط جلو/پشت، طبقه مغازه، اتاق خواب، گاراژ، انبار، زیرزمین، پارکینگ، مزرعه، ورودی، حتی طبقه بالا و غیره به سرعت و به راحتی نصب کنید.

موارد اصلی که برای سیم کشی دوربین های مداربسته خود نیاز دارید

هنگامی که می خواهید سیم های دوربین مداربسته امنیتی را در خارج یا داخل اجرا کنید، باید موارد ضروری زیر را آماده کنید.

برای دوربین های مداربسته PoE:

  • سیم های دوربین امنیتی Cat 5/6
  • مته
  • نوار ماهی
  • انژکتورهای PoE

برای دوربین های مداربسته بی سیم (بدون باتری):

  • سیم های برق
  • مته
  • نوار ماهی
  • آنتن دوربین امنیتی

برای دوربین های مداربسته آنالوگ:

  • کانکتورهای RG-59 BNC
  • ابزار چین دار RG-59
  • ابزار جداسازی RG-59
  • سیم های کواکسیال RG-59/syv-75-5
  • بشکه BNC
  • سیم چین
  • ابزار استاندارد سیم چین
  • نوار الکتریکی

می توانید قبل از اجرای کابل ها، به نمودار سیم دوربین امنیتی زیر نگاهی بیندازید.

نمودار اتصال دوربین مداربسته IP وای فای و PoE

نمودار اتصال دوربین WiFi و PoE

توجه: برخی از ابزارهای دقیق در اینجا ذکر نشده است. اگر برای نظارت بر باغ، راهرو و غیره نیاز به سیم‌های زیرزمینی برای دوربین‌های مداربسته امنیتی دارید، لوله‌های PVC/فلزی ضروری هستند.

سیم های دوربین امنیتی را اجرا کنید

قسمت 1. نحوه اجرای سیم های دوربین مداربسته در خانه: با مراحل دقیق

نصب سیم‌های دوربین مداربسته امنیتی در داخل خانه مانند اتاق زیر شیروانی، زیره‌خانه، سایدینگ و غیره بسیار آسان‌تر از کار بیرونی است.

شما می توانید این راهنمای نصب سیم دوربین امنیتی را دنبال کنید تا سیم ها را در خانه خود پنهان یا اجرا کنید.

مرحله 1. قبل از کابل کشی دوربین امنیتی، مرکز نظارت مرکزی را طراحی کنید. مکانی که دستگاه NVR/DVR - مرکز نظارت مرکزی - را در خانه خود قرار می دهید، مسیر سیم کشی را تعیین می کند. قرار دادن هوشمندانه دستگاه NVR/DVR در خانه می تواند به شما کمک کند از شر فاجعه سیم کشی نامرتب خلاص شوید.

دسترسی به این مکان باید آسان باشد تا بتوانید دوربین امنیتی خود را به راحتی از هر جای خانه خود سیم کشی کنید. اتاق زیر شیروانی و روتر اینترنت شما مکان های ایده آلی برای NVR/DVR هستند.

توجه: برای قرار دادن دوربین‌های امنیتی (سیستم‌ها) می‌توانید نکات مفیدی را در اینجا دریافت کنید.

مرحله 2. هنگام اجرای سیم های دوربین مداربسته امنیتی، برق را خاموش کنید، که می تواند از ایمنی شخصی شما محافظت کند و از آسیب رساندن به دستگاه های شما جلوگیری کند.

مرحله 3. سوراخی را در موقعیتی که خروجی قرار دارد (برای دوربین های امنیتی بی سیم و دوربین های امنیتی آنالوگ) دریل کنید و از یک رخت آویز فلزی صاف شده استفاده کنید تا برای هرگونه انسداد پیش بینی نشده داخل دیوار را احساس کنید.

حفاری بدون شک یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای عبور سیم های دوربین های امنیتی از طریق دیوارها، زیرزمین، سایدینگ وینیل و غیره است.

اگر یک کابل اترنت Cat 5/6 دوربین امنیتی خود را اجرا می کنید، می توانید فقط یک سوراخ برای اجرای کابل اترنت از دوربین به روتر خانگی یا NVR خود دریل کنید. اگر فاصله بین دوربین و روتر/NVR شما خیلی دور است، می توانید یک انژکتور PoE اضافه کنید.

برای اجرای سیم های دوربین امنیتی سقف را سوراخ کنید

مرحله 4. شکاف / سوراخ باید بزرگتر از حداکثر مقدار سیمی باشد که انتظار دارید تا کنون اجرا شود. اجازه دهید چند فوت سیم اضافی داخل آن هم برای خاتمه، و هم برای سازماندهی مجدد در آینده در صورت نیاز باشد. برچسب زدن به انتهای کابل ها به شما کمک می کند تا بفهمید کدام دوربین امنیتی با کدام کابل کار می کند.

مرحله 5. به جایی که می خواهید دوربین های مداربسته خود را نصب کنید بروید، مانند اتاق زیر شیروانی، زیر زمین، زیرزمین یا فضای خزنده، و یک سوراخ در صفحه دیوار بالا یا پایین در همان حفره دیوار ایجاد کنید.

مرحله 6. سیم ها را با نوار ماهی وصل کنید تا سیم های دوربین امنیتی خود را ماهیگیری کنید.

مرحله 7. سیم ها یا کابل های دوربین مداربسته را تا مقصد اجرا کنید (ممکن است به یک شریک برای تغذیه سیم ها برای شما نیاز داشته باشید). به خاطر داشته باشید که برای محافظت از کابل ها از پوشش یا مجرای محافظ سیم دوربین امنیتی استفاده کنید.

سوراخ هایی برای اجرای سیم های دوربین امنیتی ایجاد کنید

امیدواریم راهنمای گام به گام بالا به سوالاتی مانند نحوه اجرای سیم های دوربین مداربسته خانه از طریق اتاق زیر شیروانی/دیوار پاسخ داده باشد؟ چگونه دوربین های امنیتی را برای خانه دو طبقه خود اجرا کنیم؟

چگونه سیم های دوربین مداربسته را در داخل خانه خود پنهان کنیم؟

اگر نمی خواهید سیم های دوربین مداربسته دکوراسیون فعلی خانه شما را خراب کنند، می توانید نکات زیر را برای پنهان کردن سیم های دوربین امنیتی در داخل آن امتحان کنید.

راه حل 1. هنگامی که برای اجرای سیم کشی دوربین IP سوراخ می کنید، مانند سیم کشی دوربین ها از سقف، می توانید کابل دوربین امنیتی را با محافظ های سیمی پنهان کنید.

کابل را داخل حفاظ قرار دهید و حفاظ را به دیوار داخل خانه خود وصل کنید یا آنها را تا پشت مبلمان خود دنبال کنید. بنابراین هیچ سیمی در معرض دید نیست.

راه حل 2. سیم ها را رنگ کنید. می توانید سیم ها را به گوشه منگنه بچسبانید و روی آنها را با همان رنگ دیوارها رنگ کنید.

راه حل 3. سیم های دوربین امنیتی را پشت تخته قرنیز اتاق خود اجرا کنید.

راه حل 4. یکی دیگر از راه های ممکن برای پنهان کردن کابل های دوربین مدار بسته استفاده از یک لوله پلاستیکی است که به شما امکان می دهد سیم های دوربین امنیتی را از دید آشکار پنهان کنید و از آنها در برابر گرد و غبار و آسیب های خارجی محافظت کنید.

دوربین های کوچکی که می توانند پنهان شوند و ایمنی اطراف شما را تضمین کنند

قسمت 2. نحوه اجرای سیم های دوربین مداربسته در خارج

هنگامی که نیاز به نصب دوربین های IP در فضای باز دارید، کار کابل کشی دوربین های مداربسته امنیتی در فضای باز فرآیند کلیدی است.

می‌توانید راهنمای سیم‌کشی دوربین‌های امنیتی خود را از خانه‌تان به یک ملک دور، مانند راه‌رو، گاراژ مجزا، باغ جلویی و غیره و مراحل نصب کابل‌های دوربین مداربسته از داخل خانه به بیرون را بررسی کنید. به عنوان ایوان جلوی شما

اگر ماشین شما یک شبه بیرون پارک شده است، ممکن است بخواهید یک دوربین امنیتی ماشین نصب کنید. این به شما امکان می دهد وضعیت خودرو را زیر نظر داشته باشید و از یک کابل برای انتقال سیگنال از دوربین به خانه خود استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید از راحتی خانه خود ببینید چه اتفاقی برای ماشین شما می افتد.

  • 1. چگونه دوربین های مداربسته را از خانه خود به مقصدی دور راه اندازی کنید
  • 2. چگونه کابل دوربین مداربسته را از خانه خود تا یک نقطه نزدیک نصب کنید
  • 3. چگونه سیم های دوربین مداربسته را در خارج پنهان کنیم

1. نحوه اجرا و پنهان کردن سیم های دوربین مداربسته در خارج: پروژه راه دور

هنگامی که سیم‌های دوربین مداربسته را در بیرون اجرا می‌کنید (مخصوصاً در کارهای مسافت‌های طولانی)، می‌توانید کابل‌ها را برای محافظت از سیم‌ها در برابر خنثی شدن دفن کنید.

مرحله 1. مسیر سیم دوربین مداربسته را برنامه ریزی کنید. یک مسیر نسبتاً کوتاه و آسان برای دفن مجراهای خود پیدا کنید تا کار دفن آسان‌تر شود.

مرحله 2. برای محافظت از سیم های دوربین مداربسته خانه در برابر دستکاری انسان ها و حیوانات - سنجاب ها (این پست را بررسی کنید تا نحوه خلاص شدن از شر آنها را بیاموزید)، پرندگان، و غیره، باید از محافظ سیم، PVC یا لوله های فلزی استفاده کنید.

نکته سردبیر: اگر از مجرای بیرونی استفاده نمی‌کنید یا سیم‌های دوربین امنیتی را دفن نمی‌کنید، به خاطر داشته باشید که حلقه‌های چکه‌کننده را بگذارید تا از عبور آب از سوراخ به سمت پریزهای برق جلوگیری کنید.

مرحله 3. اگر می‌خواهید دوربین مداربسته امنیتی PoE خود را در خارج از خانه روشن کنید، می‌توانید فقط یک کابل CAT5/6 بگیرید، زیرا کابل‌کشی PoE می‌تواند هم اتصال داده و هم برق را برای دوربین‌های امنیتی PoE شما فراهم کند. از نظر دوربین‌های امنیتی بی‌سیم، فقط باید سیم‌هایی را برای پریز برقی که برای دوربین‌های امنیتی بی‌سیم تامین می‌کند، اجرا کنید. (پریز باید ضد آب و ضد آب باشد.)

مرحله 4. محلی که می خواهید سوراخ را برش دهید علامت بزنید.

مرحله 5. سوراخی را سوراخ کنید تا سیم های دوربین مداربسته از خانه شما خارج شود. هنگامی که سوراخ در دیوار بریده شد، یک مته را وارد کنید تا سوراخی ایجاد شود تا بتوانید سیم ها را از آن عبور دهید. به یاد داشته باشید که برای سوراخ کردن سوراخ های بزرگ از مته زاویه راست با تکه های اره سوراخ دار استفاده کنید.

سوراخ ها را در مرکز روی گل میخ ها نگه دارید. سوراخ کردن دیوار بسیار ساده تر از سوراخ کردن کف است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آرامی دریل کنید و خیلی محکم فشار ندهید. هنگامی که احساس کردید مته به دیوار نفوذ می کند، توقف کنید.

سیم های دوربین امنیتی را در بیرون اجرا کنید

مرحله 6. سیم های برق/کابل های شبکه را دفن کنید. قبل از اینکه نیاز به سیم‌کشی برای دوربین‌های امنیتی خود داشته باشید، باید مجرای PVC را حداقل 18 اینچ دفن کنید، در حالی که 6 اینچ برای مجرای فلزی مطابق با کد ملی برق (NEC).

مرحله 7. اکنون سوراخ ها از قبل انجام شده اند. سیم های در حال اجرا در مرحله بعدی قرار می گیرند. زمانی که سیم ها را با یک نوار ماهی یا سیم کشی وصل می کنید، ماهیگیری سیم ها بسیار آسان است. سیم لخت را از طریق چشم نوار ماهی بپیچید و انتهای سیم را به دور خودش بپیچید. نوار برق را روی انتهای چشم و سیم نوار ماهی قرار دهید. اکنون برای کشیدن سیم آماده هستید.

مرحله 8. سیم های دوربین مداربسته امنیتی را بکشید. در حالی که یک نفر ایستاده تا سیم ها را تغذیه کند، همه سیم ها را به طور یکنواخت بکشید. سیم ها را باز نگه دارید. در مورد فردی که سیم ها را در انتهای دیگر می کشد، سیم ها را به آرامی بکشید، مثلاً در فواصل 2 تا 3 فوتی. کشیدن بیش از حد سریع سیم ها را قطع می کند و انگشتان همسرتان را می گیرد.

2. نحوه نصب سیم های دوربین امنیتی از داخل به خارج

اگر فقط یک دوربین امنیتی را روی آجر بیرون از خانه خود نصب کنید، مانند اجرای سیم های دوربین امنیتی روی تخته سخت، فرآیند نصب بسیار ساده است.

مرحله 1. تصمیم بگیرید که دوربین در کجا قرار گیرد.

مرحله 2. یک سوراخ از موقعیت دوربین به روتر یا NVR (برای کابل کشی دوربین PoE) دریل کنید.

برای دوربین‌های امنیتی بی‌سیم در فضای باز، فقط باید سوراخ را سوراخ کنید تا کابل‌های برق را برای آنها اجرا کنید.

مرحله 3. همانطور که در بالا ذکر شد، می توانید سیم های دوربین امنیتی را با محافظ های سیم مخفی کنید.

نکته سردبیر: پس از اجرای سیم برای دوربین های مداربسته در خارج، فراموش نکنید که سوراخ ها را پنهان کنید. در غیر این صورت، رطوبت ممکن است در امتداد سطح کابل دوربین مداربسته جاری شود و مستقیماً به نقاط اتصال برق برسد و منجر به مشکلات بزرگی شود که نیاز به تعمیر پرهزینه دارد.

در اینجا چند نکته مفید در مورد نحوه پوشاندن سوراخ های سیم دوربین امنیتی در دیوار آورده شده است:

• سوراخ را با مواد ضد آب مانند سیلیکون و درزگیر کانال پر کنید.

• از پوشش های ضد آب در فضای باز یا بوش های عبوری برای پنهان کردن سوراخ ها استفاده کنید.

3. چگونه سیم های دوربین مداربسته را در خارج پنهان کنیم

یکی از بهترین راه‌ها برای پنهان کردن دوربین‌های امنیتی در بیرون، اجرای سیم‌های دفن است.

می توانید مراحل زیر را برای پنهان کردن سیم های دوربین های امنیتی خود امتحان کنید.

مرحله 1. مسیر پیچش را برای اجرای سیم برای دوربین IP خود در خارج از منزل برنامه ریزی کنید. مسیر را تا حد امکان کوتاه کنید که کار دفن را آسان تر می کند.

مرحله 2. لوله ها را برای سیم کشی آماده کنید، مانند لوله لوله فلزی، PVC و غیره.

مرحله 3. نقاطی را که باید سوراخ کنید علامت بزنید.

مرحله 4. لوله ها را دفن کنید. طبق قانون ملی برق، مجرای PVC باید حداقل 18 اینچ و برای لوله های فلزی 6 اینچ دفن شود.

مرحله 5. زمان اجرای کابل های دوربین امنیتی فرا رسیده است. برای کشیدن سیم های خود از نوار ماهی استفاده کنید.

اکنون می‌توانید سیم‌های دوربین امنیتی را در بیرون پنهان کنید و کابل‌های دوربین مداربسته را در برابر شرایط آب و هوایی سخت و آسیب‌های خارجی مانند خرابکاری محافظت کنید.

دوربین های جایگزین دوربین مداربسته

همانطور که میدانید وقتی دوربین های مداربسته یا CCTV را در محیط نصب میکنید دوربین های در معرض دید هستند و سارقان براحتی میتوانند محل نصب دوربین را دور بزنند و خارج از میدان دید دوربین مداربسته باشند. از دیگر معایب نصب دوربین مداربسته احتیاج به دستگاه DVR مرکزی است و همچنین نداشتن قابلیت WIFI برای تماشای زنده تصاویر، اگر نمیخواهید این مشکلات را داشته باشید میتوانید دوربین مداربسته کوچک و مخفی را جایگزین دوربین های مداربسته قدیمی کنید. دوربین های مداربسته مخفی کوچک بسیار کوچک هستند و تنها به اندازه بند انگشت شما میباشند.

دوربین مداربسته مخفی کوچک