7 نوع مختلف دوربین مخفی کوچک و مزایای آن

7 نوع مختلف دوربین مخفی کوچک و مزایای آن

شناخت انواع دوربین‌های ریز

امکانات دوربین‌های کوچک و ریز کنترل از راه دور به لطف نوآوری‌های مداوم فناوری، تقریباً بی‌پایان است. اگر به دنبال افزایش امنیت خانه خود با دوربین مداربسته مخفی هستید؟ دوربین‌های ریز روشی آسان، سریع و ظریف برای نظارت شما بر فضای خود بدون ایجاد اختلال هستند.

اگر علاقه‌مند به دانستن نحوه عملکرد و مزایای استفاده از این دوربین با توضیح مناسب می‌باشید، متن زیر را کامل مطالعه کنید.

دوربین مخفی برای نصب در منازل چیست؟

hidden camera یا دوربین مخفی ریز دوربینی است که برای عکاسی یا ضبط افراد، و به‌عنوان ابزار نظارتی در منزل استفاده می‌شود. دوربین‌ها پنهان هستند و قابل مشاهده نیستند و گاهی ممکن است به شی دیگری مبدل شوند.

اصطلاح «دوربین مخفی» معمولاً زمانی استفاده می‌شود که سوژه‌ها از ضبط شدن خود بی‌اطلاع‌اند و فاقد آگاهی و رضایت آن‌ها است. در مقابل، عبارت «دوربین امنیتی» به دوربین‌هایی اطلاق می‌شود که قابل مشاهده هستند و یا اعلان وجود آن‌ها هست. بنابراین سوژه از حضور دوربین آگاه بوده و می‌داند که در حال فیلم‌برداری است.

استفاده از انواع دوربین‌های مخفی یک تهاجم یا حریم خصوصی شخصی است و بسته به حوزه که در آن استفاده می‌شود، ممکن است جنبه‌های قانونی در نظر گرفته شود.

بیشتر بدانیم: دوربین مخفی ام را در کجای خانه نصب کنم؟ | منظور از دوربین ریز چیست؟

پیکربندی دوربین‌های کوچک مخفی

امروزه انواع مختلفی از تجهیزات دوربین‌های ریز در بازار وجود دارد. hidden camera می‌تواند به‌صورت کابلی یا بی‌سیم باشد. آن‌ها از طریق کابل یا بی‌سیم به یک دستگاه مشاهده یا ضبط مانند تلویزیون، رایانه، ضبط کننده نوار ویدیویی، ضبط کننده ویدیوی شبکه، ضبط کننده ویدیوی دیجیتال، کارت حافظه یا سایر رسانه‌های ذخیره‌سازی داده متصل می‌شوند. همچنین ممکن است تصاویر یا ضبط‌های خود را به‌صورت آنلاین ذخیره کنند، مانند پخش زنده.

دوربین‌های سیمی را می‌توان تقریباً در هر فضایی بااحتیاط نصب کرد، مشروط بر اینکه راهی برای پنهان کردن کابل‌ها و سیم‌هایی که بخشی از تنظیمات کلی هستند وجود داشته باشد.

دوربین‌های ریز کنترل از راه دور ممکن است قابلیت ضبط صدا را نیز داشته باشند. همچنین می‌توانند به‌صورت دستی، از راه دور یا از طریق تشخیص حرکت فعال شوند.

معمولاً این نوع دوربین‌ها برای سوژه قابل مشاهده نیستند. به این دلیل که در آن‌ها یک لنز فوکوس بلند تعبیه شده است و در خارج از دید سوژه قرار دارد. انواع دوربین‌های مخفی را می‌توان در طیف گسترده‌ای از اقلام، از لوازم الکترونیکی تا اشیاء روزمره که  دور از انتظار هست، تعبیه کرد.

بیشتر بدانیم: چگونه یک دوربین مخفی بسازیم?

بسیار ریز است، اما اگر از دقیق بودن آن بدانید، متعجب می‌شوید. اگرچه این دوربین‌ها کوچک به نظر می‌رسد، اما اندازه آن، کارش را محدود نمی‌کند.

مهم نیست که دوربین ریز سیمی یا بی‌سیم باشد، هر دو برای ضبط در مقابل اشیا در شرایط خاص کار می‌کنند.

پیکربندی دوربین مخفی و ریز

چرا از دوربین‌های ریز از راه دور استفاده می‌شود؟

hidden camera ها عمدتاً برای فیلم‌برداری بدون اطلاع استفاده می‌شوند. بازرسان شخصی و افسران مجری قانون معمولاً آن‌ها را بکار می‌گیرند.

دوربین کوچک همچنین در بین افرادی که مایل به نظارت بر خانه خود هستند محبوب است. بر خلاف مدل‎های دیگر دوربین‌ها، انواع دوربین‌های مخفی نازک و قابل‌حمل هستند، بنابراین می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها در هر مکانی استفاده کنید. کلید روشن و خاموش، باتری و کارت حافظه از بخش‌های رایج دوربین ها هستند.

بیشتر بدانیم: دوربین مدار بسته مخفی بیسیم با تکنولوژی P2P

دوربین مدار بسته مخفی

دوربین‌های مخفی چگونه کار می‌کنند؟

فناوری دوربین کوچک می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشند، ما در اینجا سعی داریم درک نحوه عملکرد آن را بسیار ساده‌تر کنیم.

مبانی بی‌سیم

همان‌طور که قبلاً هم گفته شد، عمدتاً دوربین ریز مخفی از سیستم‌های انتقال بی‌سیم برای انتقال ویدیو استفاده می‌کند، که پنهان کردن آن‌ها را آسان و استفاده را راحت می‌کند. اگرچه اکثر دوربین‌ها به کابل نیاز ندارند، برخی از مدل‌های دوربین دارای کابل منبع تغذیه هستند.

تشخیص تصویر

hidden camera با کمک نوری که از لنز عبور می‌کند فیلم می‌گیرد. آشکارسازهای نور به‌سادگی رنگ‌های قرمز، سبز و آبی را اندازه‌گیری می‌کنند و سپس با ترکیب آن‌ها یک فیلم کامل را نمایش می‌دهند. برخی از دوربین‌ها دارای یک ردیاب حرکت هستند که می‌تواند هر حرکتی را در منطقه ردیابی کند.

انتقال تصویر

تمام دوربین‌های مخفی بی‌سیم با یک انتقال رادیویی ادغام‌ شده‌اند که فیلم‌های ضبط شده را با فرکانس خاصی به سیگنال‌های رادیویی تبدیل می‌کند. به‌طور معمول، این دوربین تصویر را از طریق لنز تشخیص داده و آن را با سیگنال رادیویی ارسال می‌کند. دستگاه گیرنده فرکانس، سیگنال را به ویدیو تبدیل کرده و روی صفحه گیرنده نمایش نشان می‌دهد.

نظارت آنلاین

گیرنده بسته به هدف، عملکردهای متعددی دارد. اگر دوربین مخفی نیاز به نظارت مداوم داشته باشد، ویدیو را می‌توان در زمان واقعی روی صفحه نمایش داد. علاوه بر این، ویدئو را می‌توان در یک رسانه ذخیره‌سازی یا کارت حافظه خاص که در دوربین ادغام‌شده است، ذخیره کرد.

مزایای استفاده از انواع دوربین‌های مخفی

این دوربین ها دستگاهی برجسته برای تأمین امنیت و آرامش ذهن است. در زیر برخی از مزایای عمده دوربین‌های مخفی را شرح داده‌ایم.

کنترل جرم و جنایت

سارقان همیشه در تلاش‌اند تا با طرح‌های خلاقانه‌ای از خود در برابر گرفتار شدن در دوربین‌های مداربسته محافظت کنند، بنابراین نصب دوربین‌های ریز مخفی مختلف ضروری است. علاوه بر این، اگر کسی قادر به سرقت باشد، می‌توانید شواهد کافی علیه سارق جمع‌آوری کنید.

فعالیت‌های نظارتی

این یک مزیت بزرگ در استفاده از hidden camera است و این امکان را می‌دهد تا آنچه را که در غیاب شما اتفاق می‌افتد، مشاهده کنید.

پایین بودن قیمت دوربین مخفی کوچک

این مدل دوربین ها با محدوده‌های قیمتی مختلفی عرضه می‌شوند. مجموعه‌های بزرگی از برندها و مدل‌های ارزان قیمت را برای این نوع دوربین‌ها می‌توانید پیدا کنید که کیفیت بالایی نیز دارند.

کمک در تصمیم‌گیری

با استفاده از فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌ها، می‌توانید به‌راحتی تصمیم درست و منصفانه‌ای را در هنگام مواجهه با هرگونه اختلافی اتخاذ کنید. خواه این وضعیت شامل اختلاف‌نظر بین خانواده، کارمندان یا کارکنان خدمات باشد، شک شما را می‌توان از طریق آن‌ها برطرف کرد.

نگهداری سوابق

دوربین مخفی ریز یکی از بهترین دستگاه‌ها برای محل کار است، که به شما امکان می‌دهد، سوابق خود را حفظ کنید. این سوابق به شما در کنترل هر موقعیتی کمک می‌کند.

دوربین مخفی بسیار کوچک و ریز

بیشتر بدانیم: راهنمای خرید دوربین مخفی و مینی دی وی کوچک

لنز hidden camera چه کار می‌کند؟

لنز دوربین مخفی سیستم پیچیده‌ای دارد. این لنز انرژی نور را روی یک حسگر نور جمع‌آوری می‌کند تا یک تصویر نوری ایجاد کند. لنز عمدتاً برای پارامتر فاصله کانونی استفاده می‌شود. این پارامتر مقیاس و زاویه دید تصویر را تعیین می‌کند.

وقتی فاصله کانونی کوتاه‌تر باشد، میدان بزرگ‌تر را مشاهده خواهید کرد. برای مثال، اگر لنز 2.8 میلی‌متری است، می‌توانید ویدیوها را با زاویه 100 درجه تماشا کنید. از طرفی هر چه فوکوس دوربین مخفی بیشتر باشد، زاویه دید کمتر است.

چگونه ویژگی دید در شب بر روی دوربین کار می‌کند؟

ویژگی دید در شب دوربین مخفی ریز کنترل از راه دور شما را قادر می‌سازد تا از نزدیک به متعلقات خود نگاه کنید. اساساً ویژگی دید در شب دارای سه روش مختلف است: نور کم، تصویربرداری حرارتی و نور مادون قرمز که در زیر توضیح دادیم.

نور کم

حالت کم‌نور از یک تقویت‌کننده تصویر استفاده می‌کند که منبع نور کم را به حداکثر می‌رساند. این حالت برای ضبط ویدئو با منابع نور محدود مناسب است که به شناسایی آسان هر شخص کمک می‌کند.

تصویربرداری حرارتی

مخفی‌ترین دوربین دارای ویژگی تصویربرداری حرارتی است که برای تولید تصاویر به جای نور از دما استفاده می‌کند. این فناوری زمانی که جسم سرد است قسمت سیاهی از تصویر را تولید می‌کند، درحالی‌که جسم داغ قسمت سفید را تشکیل می‌دهد.

مادون قرمز

نور مادون قرمز یکی از ویژگی‌های بسیار مؤثر دوربین مخفی برای نظارت در شب است. با ویژگی تشخیص حرکت، کار می‌کند. وقتی دوربین هر حرکتی را تشخیص دهد، نور مادون قرمز روشن و تصاویر را می‌گیرد.

انواع دوربین‌های ریز مخفی

طیف وسیعی از دوربین‌های مخفی ریز وجود دارد. 7 مورد از بهترین و محبوب‌ترین انواع دوربین‌های مخفی غیرقابل شناسایی، ازجمله دوربین‌های مخفی که به تلفن‌های همراه متصل می‌شوند، به‌صورت زیر است.

  1. دوربین مینی
  2. درایو USB
  3. قلم hidden camera
  4. شارژر
  5. ساعت
  6. قاب عکس
  7. دستگاه هشدار دود یا تهویه هوا
  8. دوربین سیم کارت خور

سؤالات متداول

کوچک‌ترین دوربین مخفی موجود چیست؟

یک گزارش نشان می‌دهد که دوربینی که توسط AMS ساخته‌شده است در حال حاضر کوچک‌ترین دوربین جهان است. کوچک‌تر از سر سوزن و وزن آن کمتر از 1 گرم است و در جراحی و هدست های واقعیت مجازی استفاده می‌شود.

آیا دوربین های مخفی به وای فای نیاز دارند؟

دوربین های مخفی لزوماً به وای فای نیاز ندارند، اما این به برند نیز بستگی دارد.

آیا دوربین مخفی فلاش می زند ؟

دوربین های مخفی بسیار بعید است که فلاش داشته باشند، زیرا این نشان‌دهنده آشکار شدن آن‌ها است.

و در آخر

با این مقاله، دوربین‌های مخفی کنترل از راه دور و چگونگی عملکرد آن‌ها را شناختید. به‌طور معمول، دوربین‌های مخفی مانند انواع دوربین مخفی دیگری فیلم می‌گیرند و فیلم را به یک سیگنال رادیویی با فرکانس مشخص تبدیل می‌کنند. پس‌ازآن، فرستنده رادیویی سیگنال را به یک گیرنده ارسال می‌کند.

سپس دستگاه‌های گیرنده سیگنال را دریافت کرده و دوباره به ویدیو تبدیل می‌کنند. گوشی‌های هوشمند، رایانه شخصی یا تبلت ها می‌توانند به‌عنوان گیرنده استفاده شوند.

فیلم‌های بی‌درنگ دوربین مخفی را می‌توان بر روی گیرنده نمایش داد و فیلم را می‌توان روی کارت حافظه دوربین ضبط کرد. علاوه بر این، برخی از دوربین‌های مخفی امکانات ابری را ارائه می‌کنند که کاربران را قادر می‌سازد تا به ویدیو در مکان‌های دوردست دسترسی داشته باشند.

جهت داشتن اطلاعات جامع‌تر مشاوران ما به‌صورت رایگان در کنار شما هستند و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند.