شگفتی های دوربین کوچک دارای سنسور تشخیص حرکت

شگفتی های دوربین کوچک دارای سنسور تشخیص حرکت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین‌های مدار بسته کوچک مدرن تشخیص حرکت است. در حالی که نصب دوربین در داخل و اطراف خانه بسیار رایج شده است، برای ما که زندگی پرمشغله‌ای داریم، بررسی ساعت‌ها فیلم برای اینکه مظنونی را پیدا کنیم، بسیار کاربردی نیست.

دوربین‌های دارای سنسور حرکت، با تشخیص حرکت و سپس اطلاع‌رسانی به کاربران بر این مشکلات غلبه می‌کنند. آن‌ها نه تنها باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شوند، کارآیی واقعی داشتن یک سیستم امنیتی را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشند. بعلاوه، امنیت کلی ملک شما را تامین می‌کنند.

سنسور تشخیص حرکت

سنسور حرکت یا ردیاب حرکت، وسیله‌ای الکترونیکی است که از حسگر برای تشخیص افراد یا اشیاء نزدیک استفاده می‌کند. سنسورهای حرکتی جزء مهم هر سیستم امنیتی هستند. هنگامی که یک سنسور، حرکت را تشخیص می‌دهد، یک هشدار به سیستم امنیتی و در سیستم های جدیدتر، مستقیماً به تلفن همراه شما ارسال می‌کند. همچنین، اگر مشترک یک سرویس نظارت بر آلارم شده‌اید، دوربین حسگرهای حرکتی را می‌توان برای ارسال هشدار به تیم نظارت پیکربندی کنید.

بهترین دوربین های کوچک مخفی با تشخیص حرکت

سنسور تشخیص حرکت، جابجایی یک جسم را نسبت به محیط اطرافش تشخیص می‌دهد. راه‌های متعددی برای دستیابی به این هدف وجود دارد و اکثر دوربین‌های مدرن روش‌های مختلف تشخیص حرکت را ترکیب می‌کنند تا تصویری بسیار دقیق‌تر را داشته باشند.

تغییر در نور مرئی یا نور مادون قرمز راه‌های رایج تشخیص حرکت هستند. البته، گاهی اوقات از رادیو، صدا و حتی مغناطیس نیز استفاده می‌شود.

سنسور تشخیص حرکت

در حال حاضر، بسیاری از تولیدکنندگان، دستگاه‌ها یا برنامه های فعال‌شده با حرکت را، با فناوری‌های دیگری مانند تشخیص چهره و دید در شب ترکیب می‌کنند تا ویژگی‌های بیشتری را اضافه کنند و اطلاعات مفیدتری را به کاربران ارائه دهند.

دوربین مدار بسته کوچک حسگر حرکتی چیست؟

دوربین ‌های مخفی کوچک حسگر حرکت دوربین‌هایی هستند که قادر به تشخیص حرکت از طریق سنسور حرکت هستند و به محض تشخیص شروع به ضبط می‌کنند. این دوربین‌ها برای استفاده در زمینه امنیتی عالی هستند، زیرا می‌توانند کاربران را از هرگونه حرکت غیرعادی مطلع کنند.

دوربین‌های سنسورهای حرکت معمولاً برای موارد زیر استفاده می شوند:

  • تشخیص اینکه چه زمانی یک مزاحم احتمالی نزدیک یا داخل خانه یا محل کار شما است.
  • در صورت ورود افراد به مناطق ممنوعه به شما هشدار می دهد.

سنسور حرکتی در دوربین‌ها چطور کار می‌کنند؟

دو نوع دوربین مخفی حسگر حرکتی پرکاربرد وجود دارد: فراصوت فعال و مادون قرمز غیرفعال (PIR).

سنسورهای فراصوت فعال و سنسورهای مادون قرمز غیرفعال دو فناوری رایج حسگر حرکت هستند که هر دو به دلیل دقت و قابلیت اطمینان خود شناخته شده‌اند.

سنسورهای فراصوت فعال امواج صوتی را با فرکانس بالاتر از محدوده شنوایی انسان منتشر می کنند. این امواج از اجسام در مجاورت خارج می‌شوند و به حسگر حرکت باز می‌گردند. یک مبدل در حسگر به عنوان یک نقطه راه برای سیگنال عمل کرده، پالس را ارسال و اکو را دریافت می کند. سنسور با اندازه گیری زمان بین ارسال و دریافت سیگنال، فاصله بین خود و هدف را تشخیص می‌دهد. بیشتر حسگرهای حرکتی قابل پیکربندی حساسیت هستند، به این معنی که اگر فاصله تا جسم خیلی دور باشد، فعال نمی شود. اگر سیگنال دریافتی در محدوده پارامترهای مشخص شده باشد، حسگر حرکت فعال می‌شود و به شما هشدار می‌دهد که کسی یا چیزی نزدیک سنسور است.

PIR یا مادون قرمز، سنسوری است که توسط اکثر دوربین‌های مدار بسته فعال‌شده با حرکت، استفاده می‌شود. انرژی مادون قرمز، موجودات زنده، را تشخیص می‌دهد. هنگامی که یک سنسور PIR، اختلاف دمای قابل توجهی را بین شی و صحنه پس‌زمینه ببیند، یا انرژی مادون قرمز افزایش یابد به دوربین سیگنالی ارسال کرده تا ضبط را شروع کند و هشداری را برای کاربر می‌فرستد.

دوربین های کوچک سنسور حرکتی نصب شده در نقاط ورودی مانند پنجره ها و درها را می توان به گونه‌ای پیکربندی کرد که زنگ هشدار را فعال کند. سنسورهای در و پنجره به طور خاص برای شناسایی یک مزاحم نصب شده‌اند، بنابراین نباید با آلارم های کاذب یا اعلان های بیش از حد مقابله کنید.

مزایای دوربین مدار بسته کوچک سنسور حرکت

  • صرفه جویی در هزینه
  • صرفه جویی در زمان
  • عملکرد حفاظتی بهتر
  • کارایی بالاتر
دوربین مدار بسته کوچک سنسور حرکت

دوربین های کوچک مداربسته تشخیص حرکت هم هوشمند و هم مقرون به صرفه هستند. فقط در زمان حرکت شروع به ضبط می‌کنند و به اندازه نیاز از زمان ضبط استفاده می‌شود. بنابراین نیاز به حافظه زیادی ندارند. بعلاوه، نیاز به هزینه برای استخدام فردی جهت افزایش امنیت ندارید.

بعلاوه، در زمان بازبینی ویدئوهای دریافتی از دوربین نیز صرفه‌جویی می‌شود. زیرا نیاز نیست که ویدئوهای ضبط شده طولانی با دوربین های مدار بسته سنتی را در زمان زیادی چک کنید.

در صورت خاموش شدن ردیاب حرکت، شما یک هشدار فوری دریافت خواهید کرد. در واقع، می‌توانید دقیقاً بدانید که این فعالیت غیرعادی کجا و چه زمانی رخ داده است. به طور کلی، دوربین های مخفی تشخیص حرکت، نظارت تصویری کارآمد و مقرون به صرفه را ارائه، امنیت و بهره وری را افزایش می دهند.

تشخیص اشتباه در دوربین‌های حسگر

فناوری تشخیص حرکت مانند تمامی ابزارهای ساخت بشر دارای خطاهای عملکردی هست. دوربین مداربسته تشخیص حرکت نیز مستعد هشدارهای کاذب است. به عنوان مثال، دوربین‌های تشخیص حرکت مبتنی بر نرم‌افزار، بسته به دقت، می‌توانند آلارم‌های کاذب دریافت کند. به عنوان مثال، با ایجاد زنگ هشدار، هنگام عبور پشه یا حیوان غیرهدف، شروع به ضبط نماید، که عملکرد دوربین ‌های مدار بسته کوچک را کاهش می‌دهد. زیرا دوربین تصاویر غیر هدفی را جمع‌آوری می‌کند.

در زیر چندین مثال از حرکت‌هایی که ممکن است در زاویه دید دوربین در محیط داخلی یا بیرونی سبب ضبط اشتباه شود، آورده شده است:

  • حرکت و تکان شاخ و برگ درختان به علت وزش باد
  • بارش باران و یا برف
  • روشن یا خاموش شدن لامپ
  • روشن یا خاموش شدن مانیتور
  • حرکت حیوانات کوچک

برای جلوگیری از این مشکل در هنگام تشخیص حرکت دوربین مخفی کوچک، می توانید محل نصب این دوربین را در جایی تنظیم کنید که درصد این خطاها تا حد امکان کاهش یابد. به عنوان مثال، نصب PIR در جایی که تغییرات دما کمتر از جاهای دیگر است، می‌تواند درصد خطای عملکرد آن را تا حد زیادی کاهش دهد.

نحوه فعال کردن دوربین کوچک حسگر حرکت

  1. ابتدا روی تصویر کلیک راست کرده و وارد منوی دستگاه شوید.
  2. بر روی گزینه Camera کلیک نمایید.
  3. به قسمت Motion وارد شوید.
  4. دوربینی را که می خواهید فعال باشد انتخاب کنید.
  5. اکنون، گزینه Enable Motion Detection را به حالت فعال درآورید.
  6. مقادیر گزینه Sensivity را تغییر و تنظیم کنید. هر چه این مقدار بیشتر باشد، حساسیت دستگاه در تشخیص حرکت بیشتر خواهد بود.
  7. در تصویر نقاطی را که می خواهید تشخیص حرکت در آنجا اعمال شود مشخص نمایید.
  8. پس از اعمال تغییرات فوق، در صورت ورود سوژه به تصویر یا حرکت غیر عادی، دستگاه شروع به ضبط می کند.
دوربین مدار بسته کوچک سنسور حرکت

سوالات متداول

آیا سنسور حرکت دوربین است؟

خیر، سنسور حرکت یک دوربین نیست، اما گاهی اوقات در دوربین ها استفاده می شود. سنسور حرکت هر نوع فناوری است که حرکت را تشخیص می دهد.

آیا دوربین های مدار بسته سنسورهای حرکتی در تاریکی کار می کنند؟

بله، دوربین های کوچک حسگر حرکتی در تاریکی فعال هستند. زیرا اکثر آنها از فناوری مادون قرمز غیرفعال برای تشخیص علائم استفاده می‌کنند. مادون قرمز برای چشم انسان نامرئی است.

آیا دوربین های مخفی سنسورهای حرکتی موثر هستند؟

بله، با توجه به اینکه حسگرهای حرکتی در تشخیص حرکت موثر هستند، دوربین‌های تشخیص حرکت که با چشم دیده نمی‌شوند برای افزایش امنیت تاثیر بالایی دارند. با این حال، اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از آنها ببرید، قرارگیری بهینه بسیار مهم است. حسگرهای حرکتی باید در بالا و در گوشه‌هایی قرار گیرند، که دید خوبی داشته باشد و همچنین قابل رویت نباشند.

آیا دوربین های کوچک حسگر حرکتی به طور مداوم ضبط می کنند؟

این دوربین‌ها همه چیز را به طور 24 ساعته ضبط نمی کنند. زیرا این به فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به یک دوربین مبتنی بر ابر نیاز دارد. در عوض، دوربین زمانی که حرکت را ثبت کرد شروع به ضبط می‌کند و برای مدت زمان مشخصی پس از وقوع رویداد، ضبط را ادامه می‌دهد

آیا همه دوربین ها دارای تشخیص حرکت هستند؟

اکثر دوربین های امنیتی دارای تشخیص حرکت هستند، اما همه آنها این کار را به خوبی انجام نمی دهند.

آیا دوربین های حرکتی به وای فای نیاز دارند؟

همه دوربین های امنیتی خانه به وای فای نیاز ندارند. برخی از دوربین ها مانند می توانند از برنامه های LTE به جای Wi-Fi استفاده کنند. همچنین بسیاری از دوربین‌های امنیتی خانه اصلاً به اینترنت متصل نیستند، بلکه روی حافظه محلی مانند هارد دیسک ضبط می‌کنند.

چرا باید از دوربین تشخیص حرکت استفاده کنیم؟

  • دوربین مدار بسته مخفی تشخیص حرکت برای زمان ارزش قائل است.
  • فضای اضافی را اشغال نمی کنند.
  • قابلیت ارسال پیام را دارد.

در آخر

افزایش ایمنی ملک فقط به نصب هر دوربینی بستگی ندارد. با توجه به زندگی پرمشغله‌ی امروزی، ما به فناوری نیاز داریم که واقعاً برایمان مفید باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، تشخیص حرکت یک ویژگی حیاتی است که برای استفاده حداکثری از تنظیمات امنیتی خود به آن نیاز دارید. دستگاه شما هنگامی که چیزی را شناسایی می کند به شما اطلاع می دهد و امنیت ملک شما را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

دوربین های مدار بسته یا دوربین های کوچک حسگر حرکتی ابزاری ارزشمند برای بهبود امنیت در خانه، محل کار و سایر فضاهای عمومی هستند.