برند داهوا و راهنمای خرید آن

برند داهوا و راهنمای خرید آن

دوربین مدار بستهZhejiang Dahua Technology  یا به اختصار داهوا یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان محصولات امنیتی است.

داهوا یک شرکت چینی است که در سال 2001 تأسیس و به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات نظارتی در جهان تبدیل شد. دفتر مرکزی این شرکت در هانگژو، چین بوده و بیش از 180 دفتر و نمایندگی فروش در کشورهای مختلف دارد.

آشنایی با دوربین مدار بسته برند داهوا

دوربین CCTV داهوا یکی از محبوب‌ترین برندهای دوربین IP در جهان است که پس از هایک ویژن از نظر سهم بازار جهانی در رتبه دوم قرار دارد. این برند به عنوان سومین تولیدکننده محبوب نظارت تصویری در بازار جهانی است. محصولات داهوا طیف گسترده‌ای از دوربین‌ها، ضبط کننده‌های ویدئویی، سیستم‌های کنترل دسترسی، اینترکام و سایر محصولات مرتبط با امنیت را شامل می‌شود. این دوربین مدار بسته امکاناتی جهت افزایش امنیت برای صنایع مختلف از جمله فروشگاه‌ها، آموزش، بانکداری، حمل و نقل و غیره ارائه می‌دهند.

داهوا نوآوری و سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه انجام داده و دارای چندین مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان است. سابقه این شرکت بیش از 20 سال بوده و حضور چشمگیری در بازارهای آسیا، اروپا و آمریکا دارد. همچنین، برنده جوایز متعددی برای محصولات و خدمات خود شده است.

بعلاوه، این برند دوربین مدار بسته، تعهد قوی به کنترل کیفیت، با آزمایشات دقیق داشته و از مطابقت همه محصولات با بالاترین استانداردها اطمینان می‌دهد. داهوا به همین دلیل تعهد خود به پایداری و مسئولیت اجتماعی شرکتی شناخته شده است.

برند داهوا دوربین

انواع دوربین‌های برند داهوا

همنانطور که گفتیم برند محبوب داهوا طیف گسترده‌ای از انواع دوربین cctv را ارائه می‌دهند، از جمله:

  • دوربین‌های Dome: دوربین‌های دام گرد شکل بوده و بر روی سقف یا دیوار نصب و دید 360 درجه را ارائه می‌دهند.
  • دوربین‌های گلوله: این دوربین‌ها بلند و استوانه‌ای هستند و معمولاً برای نظارت در فضای باز استفاده می‌شوند.
  • دوربین‌های PTZ: PTZ مخفف Pan-Tilt-Zoom است و آن‌ها را می‌توان از راه دور برای حرکت، شیب و زوم جهت فوکوس بر روی مناطق خاص کنترل کرد.
  • دوربین‌های حرارتی: این مدل دوربین‌های مدار بسته از فناوری مادون قرمز برای تشخیص علائم گرما استفاده کرده و در تغییرات دما ایده آل می‌باشند.
  • دوربین‌های ANPR: ANPR مخفف Automatic Number Plate Recognition است و برای خواندن و شناسایی پلاک‌ها بهره گرفته می‌شود.
  • دوربین‌های چشم ماهی: آن‌ها نمای پانوراما را ارائه داده و اغلب در مغازه‌های کوچک استفاده می‌گردند.
  • دوربین‌های مخفی: این دوربین‌ها به صورت مخفی طراحی شده و در نظارت بر کارهای محتاطانه بکار گرفته می‌شوند.
  • دوربین‌های 360 درجه: این دوربین‌های cctv دید کاملی از یک اتاق یا منطقه ارائه داده و مناسب فضاهای بزرگ می‌باشند.
  • دوربین‌های بی سیم: از فناوری Wi-Fi برای انتقال فیلم‌های ویدئویی به مکان‌های دور استفاده می‌کنند.
  • دوربین‌های ریز مخفی: این دوربین‌های ریز مدار بسته نیز به صورت مخفیانه یا در مکان‌هایی که فضا محدود است بکار می‌روند.
انواع برند دوربین داهوا

سری‌های دوربین‌های داهوا

برند داهوا سری‌های مختلفی از دوربین‌ها را دارد که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی را ارائه می‌دهند. در اینجا تعدادی از سری دوربین‌های محبوب داهوا آورده شده است:

  • سری اولترا (UltraSeries): این سری دارای فناوری پیشرفته‌ای مانند فناوری Starlight برای شرایط کم نور و تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود دقت و کارایی است.
  • سری پرو (ProSeries): این سری، دوربین‌هایی با کارایی بالا برای نظارت حرفه‌ای با ویژگی‌هایی مانند رمزگذاری Smart H.265 و فناوری IVS (سیستم ویدیوی هوشمند) را دارد.
  • سری نور (LightSeries): سری نور دوربین‌های cctv قابل اعتماد و مقرون به صرفه را برای نیازهای نظارتی، با ویژگی‌هایی مانند رمزگذاری Smart H.265 و روشنایی داخلی IR (مادون قرمز) ارائه می‌کند.
  • سری Eco-Savvy: این سری دوربین‌های مدار بسته سازگار با محیط زیست و مصرف انرژی کم و فناوری‌های پیشرفته مانند رمزگذاری Smart H.265 و قابلیت‌های ANPR (تشخیص خودکار پلاک شماره) است.
  • سری AI: سری دوربین‌های هوشمند ویژگی‌های پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی مانند تشخیص چهره، شمارش افراد و تجزیه و تحلیل ترافیک را دارا می‌باشد.
  • سری HDCVI (رابط ویدئویی کامپوزیت با کیفیت بالا): HDCVI با استفاده از کابل‌های کواکسیال ویدئوها را انتقال می‌دهد. به دلیل این ویژگی به گزینه‌ای مقرون به صرفه با نصب آسان برای ارتقاء سیستم‌های آنالوگ تبدیل شده است.

سری‌های این برند، علاوه بر تفاوت در قیمت، ویژگی‌های متفاوتی را نیز ارائه می‌دهند. به عنوان مثال LightSeries ابتدایی‌ترین، ProSeries حد وسط و UltraSeries بهترین ویژگی‌هایی است که این شرکت ارائه می‌کند. مطمئناً، این عناوین برای هر یک از گنبدها، گلوله‌ها، پروتکل‌های اینترنتی و انواع دیگر دوربین‌های امنیتی، اعمال می‌شود. مشاغل و شرکت‌های بزرگتر از نظر موقعیت مکانی، معمولاً به استفاده از دوربین‌های مدار بسته UltraSerie تمایل دارند. در حالی که مشاغل کوچک و خانه‌ها از LightSeries استفاده می‌کنند. نیازهای حد متوسط هم ProSeries  را بکار می‌گیرند.

ویژگی‌های دوربین‌های CCTV برند داهوا

برخی از ویژگی‌های کلیدی dahua عبارتند از:

  • فناوری پیشرفته: همانطور که قبلاً هم گفته شد، داهوا سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه انجام داده است. در نتیجه فناوری‌های پیشرفته و گسترده‌ای از جمله تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی، تشخیص چهره و ویدیوی تمام رنگی را ارائه می‌دهد.
  • کیفیت بالا: دوربین‌های مدار بسته این برند با کیفیت، قابل اعتماد، بادوام و مؤثر هستند.
  • سهولت استفاده: محصولات این شرکت طراحی کاربر پسند با رابط‌های بصری و نرم افزاری و کاربری آسان دارد.
  • سفارشی سازی: داهوا امکان سفارش سازی دارد و می‌توان دوربین‌ها را با نیازهای خاص خود تنظیم کرد.
  • یکپارچه سازی: محصولات داهوا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند با سایر سیستم‌های مدار بسته، سیستم‌های هشدار و نرم افزار مدیریت ویدئو یکپارچه شوند. در این حال، کاربران می‌توانند یک راه حل جامع که تمام نیازهای آنها را برآورده کند، ایجاد نمایند.

استارلایت در داهوا چیست؟

فناوری Starlight از ویژگی‌های برخی از دوربین‌های مداربسته داهوا است که امکان ثبت تصاویر در نور کم را می‌دهد. این فناوری از ترکیبی از فناوری‌های نوری، حسگر و پردازش تصویر برای ارائه عملکرد عالی در نور کم استفاده می‌کند.

Starlight از الگوریتم‌های پردازش تصویر برای افزایش حساسیت دوربین بهره می‌گیرد تا نور بیشتری را جذب کرده و در نور کم تصاویر روشن‌تر و شفاف‌تری تولید کند.

در واقع، در این فناوری، دوربین‌های برند داهوا می‌توانند تصاویر رنگی را حتی در محیط‌هایی با حداقل روشنایی 0.005 لوکس، که تقریباً معادل یک شب بدون ماه و ستاره است، ایجاد نمایند.

برند دوربین داهوا

Dahua WizSense چیست؟

WizSense فناوری جدیدی در دوربین‌های داهوا می‌باشد. این یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و جهت بهبود دقت و کارایی تجزیه و تحلیل ویدیو استفاده می‌شود.

WizSense دارای تکنیک‌های پیشرفته تشخیص حرکت برای شناسایی انسان یا وسایل نقلیه در یک تصویر است. این بدان معناست که دوربین‌های آن‌ها می‌توانند موارد نامربوط مانند تکان خوردن درختان، چراغ‌های جلوی اتومبیل، حرکت حیوانات و غیره را با دقت فیلتر کند.

همچنین آنها قادر به شناسایی افراد و اتومبیل‌ها را از فاصله 25 متری (در یک لنز 2.8 میلی متری) هستند.

اگر دوربین WizSense از نوع PTZ باشد، می‌تواند دوربین را در زمان‌های خاصی به موقعیت‌های از پیش تعیین شده منتقل کند. به عنوان مثال، نگاه کردن به در ورودی و خروجی یک کارخانه در صبح و شب.

Dahua TiOC در دوربین‌های مدار بسته چیست؟

TiOC مخفف عبارت "Three in One Camera" ( به معنی سه در یک دوربین) نوعی دوربین CCTV است که سه عملکرد اساسی را در یک دستگاه ترکیب می‌کند: بازدارندگی فعال، تشخیص مبتنی بر هوش مصنوعی و نظارت تمام رنگی.

در ویژگی بازدارندگی فعال، در هنگام شناسایی نفوذ متجاوز از یک آژیر داخلی و چراغ‌های چشمک زن استفاده می‌کند. این حالت به پیشگیری از جرم قبل از وقوع آن کمک می‌کند و تهدیدات احتمالی را هشدار می‌دهد.

ویژگی تشخیص مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناسایی دقیق افراد، وسایل نقلیه و سایر اشیاء در میدان دید دوربین بکار گرفته می‌شود. این می‌تواند به کاهش آلارم های کاذب و بهبود دقت کلی دوربین کمک کند.

قابلیت مانیتورینگ تمام رنگی، امکان تولید ویدیوی شفاف و تمام رنگی را حتی در تاریکی می‌دهد و امکان دید بهتر و شناسایی دقیق‌تر افراد یا اشیاء را منجر می‌شود.

داهوا IVS چیست؟

Intelligent Video Surveillanc(IVS) بخشی از سیستم هوش مصنوعی این برند از دوربین مدار بسته است. ویژگی‌های IVS عبارتند از:

  • تشخیص پیشرفته اشیاء: دوربین‌های داهوا می‌توانند افراد، وسایل نقلیه و سایر اشیاء را، حتی در تاریکی، شناسایی و ردیابی کنند.
  • تشخیص چهره: فناوری تشخیص چهره داهوا می‌تواند افراد را شناسایی کرده و آنها را با پایگاه داده افراد شناخته شده مقایسه کند. به این طریق از دسترسی غیرمجاز جلوگیری و امنیت کلی را بهبود می‌دهد.
  • حفاظت محیطی: فناوری حفاظت از محیط در دوربین مدار بسته داهوا برای شناسایی و ردیابی متجاوزان احتمالی در امتداد محیط ملک استفاده می‌شود.
  • یکپارچه‌سازی: دوربین‌های هوشمند داهوا برای ادغام یکپارچه با سایر سیستم‌های امنیتی، طراحی شده‌اند.
  • تشخیص حرکت هوشمند (SMD): تشخیص افراد و وسایل نقلیه در هر نقطه از صحنه
  • تشخیص اشیای رها شده: هنگامی که یکشی مثل کوله پشتی برای مدتی در یک منطقه می‌ماند.
  • تشخیصشی گمشده: تشخیصشی گمشده زمانی است که یکشی قبلاً در صحنه بوده است، اما دیگر آنجا نیست.
  • تشخیص تغییر صحنه: وقتی چیزی که دوربین به آن نگاه می‌کند به طور قابل توجهی تغییر می‌کند. مانند حرکت یا پوشاندن دوربین
انواع برند دوربین داهوا

ONVIF در دوربین مدار بسته داهوا

ONVIF پروتکلی است که در صنعت دوربین‌های CCTV برای اطمینان از قابلیت اتصال بین دستگاه‌های امنیتی مختلف مبتنی بر IP مانند دوربین‌ها، ضبط کننده‌ها استفاده می‌شود. داهوا یکی از اعضای فعال انجمن ONVIF هستند.

این محصولات به راحتی با سایر دستگاه‌های سازگار با ONVIF از تولیدکنندگان مختلف ادغام شدهو امکان یکپارچه‌سازی سیستم را آسان‌تر می‌کند.

در واقع، ONVIF یک انجمن شرکتی است که برای استانداردسازی ارتباطات بین دستگاه‌های نظارتی طراحی شده است. این بدان معناست که سازندگان دستگاه‌های نظارتی که عضو انجمن ONVIF هستند موافقت می‌کنند که دستگاه‌هایشان به یک زبان مشترک صحبت کنند، بنابراین به عنوان مثال دوربین‌های هایک ویژن می‌توانند بر روی یک دستگاه NVR داهوا کار کنند.

HDCVI و داهوا

High Definition Composite Video Interface(HDCVI) فناوری توسعه یافته داهوا است که امکان انتقال ویدئو با کیفیت بالا را از طریق کابل‌های کواکسیال فراهم می‌کند. فناوری HDCVI در دوربین‌های آنالوگ، ضبط کننده‌ها و سایر دستگاه‌های داهوا استفاده می‌شود.

فناوری HDCVI داهوا ویدیو را با کیفیت در فواصل طولانی بدون نیاز به کابل‌های فیبر نوری پرهزینه یا تنظیمات شبکه پیچیده انتقال می‌دهد. همچنین امکان ادغام یکپارچه با سیستم‌های دوربین مداربسته آنالوگ موجود را فراهم می‌کند.

برند داهوا دارای طیف گسترده‌ای از محصولات HDCVI هستند که برای رفع نیازهای مشتریان و برنامه‌های مختلف طراحی شده‌اند. آخرین نسخه داهوا، HDCVI 3.0، شامل ویژگی‌های هوشمند و وضوح تا 4K است که عمر سیستم‌های قدیمی را بیشتر کرده و ارزش بالاتری ایجاد می‌کند.

میزان بیت و وضوح در دوربین مدار بسته داهوا

همانطور که گفته شد، داهوا یک برند شناخته شده است و از نظر میزان بیت و وضوح متفاوت می‌باشد. در واقع، هرچه میزان بیت بالاتر باشد، کیفیت تصویر بهتر است، اما پهنای باند بیشتری برای انتقال و ذخیره سازی مورد نیاز است.

داهوا محصولات را با نرخ بیت و رزولوشن‌های مختلف ارائه می‌دهد، از جمله دوربین‌هایی که از وضوح 1080p تا 4K پشتیبانی می‌کنند و نرخ بیت بالا تا 320 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کنند. وضوح تصویر به وضوح دوربین و میزان بیت مورد استفاده برای انتقال و ذخیره سازی بستگی دارد.

داهوا از فناوری‌های پیشرفته پردازش تصویر در محصولات خود استفاده کرده تا وضوح تصویر را افزایش دهد، مانند WDR (بازه دینامیکی گسترده)، 3DNR (کاهش نویز سه بعدی) و HLC (تقویت برجسته). این فناوری‌ها به کاهش نویز، بهبود کنتراست و افزایش کیفیت کلی تصویر کمک می‌کنند.

  • Wide Dynamic Range(WDR) برای ثبت تصاویر واضح در صحنه‌های روشن و تاریک است. فناوری WDR هر دو قسمت روشن و تاریک صحنه را ثبت و آنها را با هم در یک تصویر واضح ترکیب کند و شناسایی جزئیات در هر دو ناحیه را آسان‌تر کند. در این برند، تصاویر با محدوده دینامیکی حداکثر 140 دسی‌بل ثبت می‌شود.
  • 3DNR باعث کاهش نویز و بهبود کیفیت تصویر می‌شود. این ویژگی نویز را در سه بعد مکانی، زمانی و رنگی را حذف می‌کند. در بعد مکانی نویز را در هر فریم از تصویر حذف می‌کند، در حالی که در بعد زمانی نویز را از چندین فریم حذف کرده تا تاری حرکت را کاهش دهد. در حالت کروماتیک نویز رنگ را حذف و دقت رنگ را بهبود می‌دهد.
  • HLC یا Highlight Compensation در برخی از دوربین‌های داهوا موجود است که کیفیت تصویر را در شرایطی که کنتراست بالایی بین مناطق روشن و تاریک در صحنه وجود دارد بهبود می‌دهد. این ویژگی دوربین مدار بسته با شناسایی نواحی روشن در تصویر و کاهش خودکار روشنایی آن‌ها و در عین حال افزایش همزمان روشنایی مناطق تاریک عمل می‌کند. این به متعادل کردن نوردهی کلی تصویر کمک می‌کند و دیدن جزئیات را در نواحی روشن و تاریک آسان‌تر می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله در مورد معتبرترین و پرطرفدارترین برندهای تولیدکننده دوربین‌های مدار بسته و تجهیزات امنیتی به نام داهوا گفته شد. این برند با داشتن تکنولوژی‌های پیشرفته، محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش قوی، توانسته است جایگاه قوی‌ای در بازار جهانی امنیتی کسب کند.

در نتیجه، با توجه به تجربه و سابقه قوی برند Dahua، می‌توان آن را یکی از برترین برندهای تجهیزات امنیتی و دوربین‌های مداربسته در دنیا دانست.

اگر قصد خرید این دوربین CCTV از این برند دارید ما در مینی دیوی پیشنهادات عالی به شما ارائه خواهیم کرد کافی است که به صفحه مربوطه مراجعه کرده و یا با مشاورین ما تماس بگیرد.