دوربین مداربسته PTZ اسپید دام

لیست خرید دوربین مداربسته PTZ (چرخشی، اسپید دام، fast dom) در مدل ها و قیمت های مختلف با کنترل زاویه دید در تلفن همراه شما. همانطور که از نام آن پیداست، دوربین‌های PTZ از موتورهایی استفاده می‌کنند که به آن‌ها چرخش، کج کردن، و بزرگنماییی از یک مکان از پیش تعیین شده را می‌دهند. می توان دوربین های اسپید دام را از راه دور برای نظارت بر مناطق باز که نیاز به دید 360 درجه دارند، استفاده نمود.

لیست و قیمت دوربین مداربسته PTZ اسپید دام

17 کالا یافت شده است.

علت نامگذاری دوربین مداربسته PTZ چیست؟

PTZ مخفف Pan-Tilt-Zoom است. دوربین های PTZ می توانند چرخش افقی، چرخش عمودی و زوم کنند.

  • Pan به معنای چرخش افقی در حالی که یک موقعیت ثابت را حفظ می کند. حرکت pan شبیه حرکت سر به چپ یا راست است.
  • Tilt به معنای چرخش عمودی به سمت بالا و پایین و در عین حال حفظ موقعیت ثابت است.
  • Zoom به معنای زوم کردن و بزرگنمایی تصویر است.

زوم کردن به توانایی بزرگنمایی تصویر گرفته شده توسط لنز دوربین به منظور مشاهده دقیق تر یک ناحیه یا شی خاص اشاره دارد. این را می توان با استفاده از زوم اپتیکال یا زوم دیجیتال به دست آورد. زوم اپتیکال از لنز دوربین برای تنظیم فیزیکی فاصله کانونی و نزدیک کردن سوژه بدون از دست دادن کیفیت تصویر استفاده می کند. از سوی دیگر، زوم دیجیتال به سادگی تصویر را به صورت الکترونیکی بزرگ می کند که می تواند منجر به از دست دادن کیفیت و جزئیات تصویر شود.

دوربین مداربسته PTZ

دوربین مداربسته PTZ با نام های اسپید دام(Speed Dom)، Fast Dom نیز شناخته شده که اغلب کاربران در هنگام خرید به دلیل آشنا نبودن با اسامی مختلف آن دچار سردرگمی میشوند. ما در این توضیحات سعی میکنیم شناخت کافی برای خرید دوربین مداربسته اسپید دام یا PTZ به شما بدهیم.

تقاوت های اسپیددام(PTZ) با دیگر دوربین های مداربسته

با پیشرفت علم دوربین های چرخشی PTZ نسبت به سایر دوریبن های ثابت محبوبیت بیشتری پیدا کردند. دوربین های اسپید دام PTZ برتری نسبی نسب به دوربین های مداربسته ثابت پیدا کردند که ما به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

منطقه تحت پوشش

با پیشرفت وضوح تصویر در دوربین های مداربسته IP ثابت، دوربین های ثابت می توانند تا زاویه دید بین ۷۰ تا ۱۲۰ درجه ای را تثبیت کنند. دوربین‌های ثابت با وضوح بالا را می‌توان به گونه‌ای پیکربندی کرد که امکان زوم دیجیتال را فراهم کند و آن را طوری تنظیم کرد که همان ناحیه دوربین PTZ را پوشش دهد اما به دلیل ثابت بودن همان منطقه را تحت پوشش قرار میدهند که دوربین نصب شده است. دوربین های چرخشی PTZ با همان زاویه دید میتوانند تا ۳۶۰ درجه افقی و ۱۸۰ درجه عمودی را تحت پوشش خود در آورند. زوم های اپتیکال دوربین های اسپید دام یا PTZ به گونه ای است که علاوه بر پوشش به بزرگنمایی بدون افت کیفیت تصویر دست پیدا خواهد کرد.

نقاط کور

به طور معمول، یک دوربین PTZ منطقه بزرگ تری را نسبت به دوربین های موقعیت ثابت پوشش می دهد، زیرا می تواند در پوشش های مختلف بچرخد. با این حال، با این حرکت، با چرخش دوربین PTZ، احتمال نقاط کور زیادی وجود نخواهد داشت و این باعث می‌شود که تمام اتفاقات منطقه توسط دوربین های شما ضبط شود. البته ناگفته نماند نصب چندین دوربین مداربسته ثابت بهتر از نصب یک عدد دوربین Speed dom میباشد چرا که شما دوربین های مداربسته ثابت خود را طوری قرار داده اید که نقط کوری وجود نداشته باشد و این ممکن در است در دوربین هایی که به توسط شما به چرخش در آیند با نقاط کور همراه باشد.

نصب و راه اندازی

با توجه به پیچیدگی دوربین PTZ و قابلیت جابجایی آن، نیاز به دقت در هنگام نصب دارد تا بتوان از دوربین به طور کامل استفاده کرد. در مقابل، یک دوربین ثابت را می توان به راحتی در محل نصب کرد بدون اینکه نگران آسیب احتمالی دوربین در حین نصب باشد.

مقرون به صرفه

دوربین‌های PTZ در مقایسه با دوربین‌های موقعیت ثابت، هم از نظر سخت‌افزار و هم هزینه‌های نصب، گران هستند. نصب دوربین های ثابت در مقایسه با دوربین های PTZ بسیار مقرون به صرفه است.

کیفیت عکس

دوربین‌های موقعیت ثابت تصاویری با وضوح بالا تولید می‌کنند و توانایی بزرگ‌نمایی فراتر از 18 برابر سطح زوم اولیه معمولی دارند. دوربین های PTZ به دلیل قابلیت حرکتی دوربین ها قادر به گرفتن تصاویر با وضوح بالا نیستند.

زوم دیجیتال

دوربین های ساختمانی امروزی دارای سیستم های پیچیده چند منظوره و اجزای اختیاری هستند. این قطعات باعث می شوند که این دوربین ها دارای امتیاز قیمت و بازگشت سرمایه متفاوت به مشتری باشند. دوربین موقعیت ثابت با 101 درجه، لنز یا میدان دید دارای قابلیت زوم دیجیتال است. زوم دیجیتال از پردازنده دوربین برای برش دادن به مرکز عکس استفاده می‌کند، پیکسل‌های کمتری را ثبت می‌کند، سپس تصویر کوچک‌تر را بزرگ‌تر می‌کند و پیکسل‌های کمتر را گسترش می‌دهد تا وضوح عکس به اندازه اصلی خود بازگردد. از سوی دیگر، نقطه ضعف دوربین PTZ با قابلیت زوم اپتیکال آن این است که وقتی کاربر به صورت اپتیکال زوم می کند، بقیه نما ثبت نمی شود و هر اتفاق مهمی خارج از قاب را می توان به راحتی از دست داد. به همین دلیل است که زوم دیجیتال به دوربین های موقعیت ثابت بیشترین فرصت را برای جبران هزینه ها دارد.

اساساً، دوربین های ثابت سودمند هستند، زیرا آنها ضبط واقعیت را ارائه می دهند که در طول پیشرفت ساخت و ساز نیز مفید است و به مدیریت پروژه کمک می کند.