دوربین های امنیتی مناسب برای منزل و محیط های خانگی

دوربین های امنیتی مناسب برای منزل و محیط های خانگی

بهترین دوربین‌های امنیتی خانه به شما کمک می‌کنند تا با نظارت شبانه‌روز خانه‌تان، داخل و خارج خانه‌تان، آرامش خاطرتان را فراهم کنید و در صورت شناسایی یک مزاحم، هشداری برای شما ارسال کند تا در اسرع وقت اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید. این دوربین‌های امنیتی هوشمند به‌طور خودکار ویدیو را به تلفن هوشمند شما ارسال می‌کنند، بنابراین می‌توانید در هر کجا که هستید، به‌صورت لحظه‌ای اتفاقات را مشاهده کنید. دوربین‌های امنیتی خانگی دارای دید در شب و ضبط خودکار با فعال شدن حرکت هستند و برخی حتی بلندگوهای داخلی دارند، بنابراین می‌توانید با هر کسی که می‌بینید صحبت کنید یا زنگ هشدار به صدا درآورید.

اگر به دنبال خرید دوربین مراقبتی و نظارتی برای منزل و خانه خود هستید این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا در شناخت دوربین مناسب خود اطلاعات مفیدی کسب کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه به شرح توضیح آنها بپردازیم.

بیشتر بدانیم: 10 نکته برای نصب دوربین های امنیتی مخفی در خانه

دوربین نظارتی برای داخل منزل

دوربین های مختلفی برای این نوع مصارف وجود دارد که به عنوان مثال میتوانیم به دوربین مینی یا مخفی، دوربین بیبی کمرا، دوربین AHD، دوربین سیم کارت خور، دوربین لامپی نیز اشاره کنیم. بسته به هزینه شما کیفیت در هر یک از این نوع ها متفاوت خواهد. مقرون به صرفه ترین دوربین های و با کیفیت ترین دوربین ها در مدل ها مختلف در هر دسته وجود دارد که با کمی دانش میتوانید گزینه مورد نظر را انتخاب کنید اما قبل از آن باید با انواع آنهای آشنا شوید که در زیر آنها را لیست کرده ایم.

  • دوربین بیبی کمرا (Baby Monitor)
  • دوربین لامپی (Bulb camera)
  • دوربین ریز و مخفی (MiniDv camera)
  • دوربین ارزان قیمت AHD
  • ساعت دوربین دار
  • سر پیچ لامپ
  • دوربین مخفی USB

دوربین ریز و مخفی

دوربین ریز برای زمانی مناسب است که شما میخواهید کسی متوجه وجود دوربین در محیط نشود و دوربین به صورت نامحسوس شروع به ضبط وقایع داخل خانه کند. این دوربین ها از همین رو به دوربین مخفی شناخته شده اند به دلیل کوچکی سایز آنها در برخی فروشگاه ها با نام دوربین کوچک هم نیز به فروش میرسند. تاریخچه آنها همگی برمیگردد به ورود دوربین MiniDv به بازار که جزو دوربین های مداربسته ای بود که سایز مینی و کوچک داشت. چندین سال با یک تکنولوژی ثابت و ظاهری نسبتا تکراری طراحی و ساخته میشد اما امروزه تکنولوژی های جدیدی داخل آنها اضافه شد که باعث شد گسترده نام ها و نوع های آن زیاد شود و کاربران با انبوهی از اسامی در هنگام خرید دوربین مخفی روبرو شوند. دیگر میدانید که دوربین کوچک، ریز، مخفی، بندانگشتی، جاسوسی همگی از دسته دوربین مینی ریشه گرفته اند و پیشرفته تر شده اند.

دوربین ریز و مخفی
دوربین جاسوسی و مخفی کوچک ماژولار

چه نوع دوربین مخفی خریداری کنیم؟

متقاعد کننده ترین دوربین های مخفی و کوچک احتمالا سفارشی ساخته شده اند. در حال حاضر کوچکترین دوربین جهان که توسط شرکت اتریشی AMS ساخته شده است، کوچکتر از یک سر سوزن است. اگر به دنبال نصب دوربینی کاملا مخفی در محیط خانه خود هستید میتوانید گزینه های دوربین لامپی و دوربین USB را مدنظر داشته باشید که با استتار کامل در محیط احتمال دیده شدن آن به صفر درصد خواهد رسید. اگر برای نظارت پرستار خود نیازمند سیستم مکالمه صوتی دوطرفه هستید، دوربین کودک یا بیبی کمرا بهترین گزینه شماست زیرا مانیتورینگ ۲۴ ساعته پرستار شما را به خوبی انجام خواهد داد و امکان ارتباط با پرستار را در لحظه فراهم خواهد. چنانچه بیرون از منزل هستید و میخواید نظارت از راه دور روی خانه خود انجام دهید دوربین بیسیم کوچک ما را انتخاب کنید که با فناوری WIFI  و سیم کارت تلفن میتواند فیلم های زنده را با سرعت بالا برای شما ارسال کند.

دوربین سیم کارت خور در دسته دوربین های ریز و مخفی یکی از بهترین انتخاب ها چه به لحاظ قیمتی و کیفیتی است. دوربین سیم کارت خور کوچک با فناوری ارتباط بیسیم از طریق سیم کارت های 3G و 4G میتواند کنترل آنلاین شما را برروی دوربین میسر سازد. شما براحتی بعد از نصب سیم کارت داخل دوربین و نصب اپلیکیشن رویی تلفن همراه خود میتوانید از آن استفاده کنید.

ساعت رومیزی دوربین دار برای هر مکانی کاملا متداول است. خانه یا محل کار شما، یک ساعت رومیزی وجود دارد. حتی اگر مکان ساعت رومیزی نداشته باشد، می توانید آن را قرار دهید و اصلاً عجیب به نظر نمی رسد. در این صورت، چرا یک ساعت رومیزی معمولی را با ساعت جاسوسی جایگزین نکنید. این یکی از شگفت‌انگیزترین دوربین‌های جاسوسی است که می‌توان از آن به‌عنوان دوربین پرستار یا نگهبان نیز استفاده کرد. از آنجایی که به نظر می رسد یک ساعت رومیزی معمولی است که زمان را نشان می دهد و زنگ هشدار را به صدا در می آورد، هیچ کس هرگز متوجه نمی شود که آنها تحت نظر هستند. این یک گزینه عالی برای حفظ امنیت کودکان و افراد مسن شما است.

دوربین ماژولار یکی دیگر از دستگاه های نظارتی در دسته دوربین مخفی است که معمولا از ۴ تا ۵ تکه تشکیل شده است. لنز + باتری + کابل اتصال + برد اتصال قطعات به هم. دوربین های ماژولار یا فلتی با انعطاف در نصب و محل قرار گیری یکی از گزینه های حرفه ای است که میتواند در محیط تماما مخفی شود. میتوانید دوربین فلتی را داخل یک جعبه قرار دهید و فقط لنز آن را در محیط بیرونی گذاشته و الباقی دوربین را پشت جعبه پنهان کنید.

دوربین بیبی کمرا

به عنوان یک والدین مدرن، طبیعی است که بخواهید وقتی کودکتان در اتاق دیگری می خوابد، مراقب باشید. دوربین و مانیتور کودک و پرستار می توانند به والدین و مراقبان آرامش خاطر بدهند و به شما این امکان را می دهند که همیشه مراقب کودک خود باشید. این روزها، فناوری حتی به شما این امکان را می دهد که کودک خود را در حین کار، انجام وظایف یا حتی در نیمه راه در سراسر کشور تحت نظر داشته باشید!

بیایید نگاهی بیندازیم به انواع مانیتورهای کودک که برای والدین جدید وجود دارد، کدام نوع ممکن است برای سبک زندگی و بودجه شما بهترین عملکرد را داشته باشد، چه نکات ایمنی را باید در نظر داشته باشید، و موارد دیگر.

دوربین بیبی کمرا و پرستار کودک و بچه

سه نوع اصلی مانیتور کودک وجود دارد: مانیتورهای صوتی، تصویری و مبتنی بر وای فای. همه اینها به شما این امکان را می دهد که کودک خود را به روش های مختلف زیر نظر داشته باشید و می تواند مفید باشد - همه اینها به این بستگی دارد که بودجه شما چقدر اجازه می دهد، به دنبال چه ویژگی هایی هستید و سبک زندگی شما چگونه است.

مانیتورهای کودک صوتی

مانیتورهای صوتی هر صدایی را که کودک شما هنگام خواب یا بیدار شدن از خواب تولید می کند، دریافت می کند. با این حال، برخلاف مانیتورهای ویدیویی، مانیتورهای صوتی همیشه نمی‌توانند به شما بگویند که آیا کودکتان در خواب به سادگی تکان می‌دهد و صدا ایجاد می‌کند یا کاملاً بیدار شده است.

اگرچه مانیتورهای صوتی معمولاً مقرون به صرفه ترین انتخاب هستند. اگر کودک شما در اتاق شما می‌خوابد و شما بیشتر هنگام خواب یا زمانی که باید اتاق خواب خود را ترک کنید، او را زیر نظر دارید، احتمالاً یک مانیتور فقط صوتی با نیازهای شما مطابقت خواهد داشت.

مانیتورهای کودک ویدیویی

مانیتورهای ویدیویی به شما این امکان را می دهند که کودک خود را در تمام مدت خواب ببینید. شما معمولاً دوربین فیلمبرداری را روی دیوار اتاق کودک خود وصل می‌کنید و اکثر دوربین‌ها ویژگی‌های خاصی مانند زوم کردن، کج کردن و دید در شب را ارائه می‌کنند - بنابراین می‌توانید کودک خود را حتی زمانی که چراغ‌ها خاموش هستند، ببینید.

شما همچنین می توانید بیش از یک گیرنده ویدئو داشته باشید تا بتوانید کودک خود را در حالی که در قسمت های مختلف خانه خود هستید تحت نظر داشته باشید.

مانیتورهای کودک مبتنی بر WiFi

این نوع مانیتورها به شبکه وای فای شما متصل می شوند تا بتوانید کودک خود را از طریق تلفن هوشمند یا دستگاه دیجیتال دیگر ببینید یا بشنوید.

این به این معنی است که می توانید حتی زمانی که بیرون از خانه هستید به نظارت بر کودک خود ادامه دهید، که می تواند باعث اطمینان خاطر شود، به خصوص زمانی که دیگران در حال تماشای کودک شما هستند یا زمانی که نیاز دارید برای مدتی از کودک خود جدا شوید.

به یاد داشته باشید، هر چند، داشتن یک مانیتور کودک با تکنولوژی بالا یک ضرورت نیست. اکثر مانیتورهای کودک موجود در بازار کار خود را به خوبی انجام می دهند و آرامشی را که به دنبال آن هستید را ارائه می دهند.

دوربین لامپی

همانطور که از نام آن مشخص است، دوربین های امنیتی لامپ نوع خاصی از دستگاه های نظارتی هستند که به شکل یک لامپ هستند. این یک دوربین امنیتی است که هم نور و هم نظارت در فضای باز را به طور همزمان فراهم می کند و یک لایه امنیتی اضافی برای خانه شما اضافه می کند. اکثر دوربین های امنیتی لامپ را می توان مستقیماً در یک سوکت نور استاندارد پیچ کرد، که نیروی مورد نیاز آنها را برای عملکرد فراهم می کند.

اکثر دوربین‌های امنیتی لامپ‌ها بی‌سیم هستند، اما برخلاف دوربین‌های بی‌سیم سنتی که از باتری استفاده می‌کنند، یک دوربین لامپی انرژی خود را از وسایل روشنایی موجود شما تامین می‌کند. هنگامی که در سوکت پیچ می شود، آماده است و به عنوان یک دستگاه بی سیم، روی Wi-Fi منزل شما کار می کند و می تواند برای ادغام با سایر برنامه های خانه هوشمند تنظیم شود.

دوربین لامپی و مبدل لامپ

اکثر مردم از دوربین های امنیتی لامپ در ورودی خانه خود استفاده می کنند، جایی که هم نور و هم نظارت لازم است. هیچ سیم کشی اضافی مورد نیاز نیست و دوربین تقریباً تمام قسمت های جلوی در را میتواند ببیند.

بیشتر بدانیم: بهترین مدل های دوربین مخفی لامپی برای نظارت بر خانه

نتیجه گیری

مشاهده کردید که انواع دوربین های مختلفی برای نظارت در خانه وجود دارد که بسته به نیاز شما مدل مناسبی وجود خواهد داشت. شما میتوانید قبل از خرید دوربین مخفی با مشاوران مجموعه مینی دی وی پرو تماس بگیرید و به صورت تخصصی مشاوره خوبی از کارشناسان بگیرید.