امنیت خانه و محل کار با دوربین مداربسته

امنیت خانه و محل کار با دوربین مداربسته

چرا در حال حاضر دوربین های مداربسته از اصلی ترین قسمت های نظارتی برای ساختمان ها محسوب می شود؟ چرا خیلی از مدیران و ساختمان ها و برج ها در ابتدای بهره ‌برداری از آنها، توجه ویژه‌ای به استقرار دوربین مداربسته دارند؟ در این مقاله قصد داریم در مورد ضرورت استفاده از دوربین مداربسته برای ساختمان ها و برج ها نکاتی را توضیح بدهیم و به سوالات بالا نیز پاسخ دهیم.

دوربین های مداربسته

دوربین مداربسته که به CCTV نیز معروف است، عمدتاً به منظور نظارت، بررسی و کنترل ساختمان ها (هم در درون و هم در محیط اطراف آن ها) مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته مانند دوربین های صنعتی، دوربین های فلتی مینیاتوری، دوربین بولت، دوربین دام، دوربین دید در شب و دوربین های اسپید دام وجود دارد. هر کدام از این دوربین های مدار بسته، متناسب با نیاز کاربر می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که باعث استفاده از انواع مختلف این دستگاه می شود، شرایط محیطی است. به عبارت دیگر شرایط محیطی باعث می شود که شما یک مدل یا نوع خاصی از دوربین های مدار بسته را انتخاب کنید. برای مثال دوربین های دید در شب عمدتا مناسب مکان ها یا جاهایی هستند که نور کمتری وجود دارد. یا دوربین مداربسته لامپی بیشتر برای اتاقها و مکان های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. شرایط محیطی تعیین کننده استفاده از نوع خاص دوربین های مداربسته است و توصیه می کنیم حتما در هنگام خرید دوربین مدار بسته به این مسئله توجه ویژه داشته باشید.

در کل می‌توان گفت دوربین های مدار بسته به سه گروه عمده تبدیل می‌شوند دوربین های آنالوگ ( این مدل از دوربین ها تقریبا منسوخ شده است)، دوربین های دیجیتال و دوربین مداربسته تحت شبکه. دوربین های تحت شبکه دوربین هایی هستند که می توانند تصاویر را به صورت آنلاین و بر بستر اینترنت مخابره کنند. در یک مقاله جداگانه به دوربین های مدار بسته تحت شبکه پرداخته ایم.

دوربین مداربسته بولت دام اسپید دام

قسمت های اصلی دوربین های مدار بسته

یک دوربین مداربسته از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

قسمت اول، قسمت پوششی و قاب اصلی آن است که در واقع همان بدنه دوربین مداربسته محسوب می‌شود. متناسب با نیازی که دارید ممکن است بدنه آن اشکال مختلفی داشته باشد. مثلا لامپی و ...

 قسمت دوم که تشکیل شده از سنسورها و حسگرها، کانکتور، برد تغذیه و برد اصلی دوربین است و در اطراف لنز قرار می گیرند.

قسمت سوم که در واقع لنز دوربین محسوب می شود و جزء اصلی ترین قسمت های دوربین مداربسته است. چرا که قابلیت زوم و بزرگنمایی در آن تعبیه شده و وظیفه آن ثبت و ضبط وقایع است. البته با تغییراتی که در فاصله کانونی آن قرار می دهید، می توانید در هنگام مشاهده فیلم های ضبط شده، به تحلیل بهتر تصاویر بپردازید.

همانطور که مستحضر هستید هر چه که شما بتوانید فاصله کانونی را بیشتر کنید، دید دوربین کمتر می شود. در حقیقت مرکز تصویر کمتر است، اما کیفیت آن بالاتر خواهد بود. این قابلیت در دست شما است و شما با توجه به نیازی که دارید می توانید آن را به دلخواه خود تنظیم کنید.

قابلیت های مختلف در این لنزها وجود دارد که یکی از آن ها، فوکوس اتوماتیک است. علاوه بر این، بعضاً دوربین های مدار بسته دارای موتورهای الکتریکی نیز هستند که باعث می شود آنها بتوانند در جهات مختلف حرکت کنند و تغییر زاویه بدهند. البته مسلما این خاصیت ها بر قیمت دوربین مداربسته تاثیرگذار است.

دوربین مدار بسته محیط خارجی

چه تفاوتی بین دوربین مداربسته آنالوگ و دیجیتال وجود دارد؟

یکی از سوالات بسیار مهم که خیلی از افراد می پرسند این است که چه تفاوتی بین دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مداربسته دیجیتال وجود دارد؟

 به طور کلی ۴ تفاوت بزرگ بین دوربین های مداربسته آنالوگ و دیجیتال وجود دارد. یکی از اصلی ترین تفاوت ها کیفیت تصویر است. کیفیت تصویر دوربین های دیجیتال از دوربین های سنتی و آنالوگ بسیار بیشتر است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به جز بحث کیفیت تصویر، پردازش تصاویر نیز در دوربین های مداربسته آنالوگ خیلی ضعیف است. یعنی کیفیت تصویربرداری و فیلمبرداری آن بسیار کم است و تصاویر واضحی را ثبت نمی کند.

دوربین های مداربسته دیجیتال قابلیت ضبط تصاویر بر روی هارد های خود دستگاه دوربین مداربسته، کارت‌ های حافظه، فضای ابری نرم افزارهای مختلف، لوح های فشرده و ... را دارند. اما در دوربین های آنالوگ این ویژگی وجود ندارد و آنها فقط می‌تواند تصاویر را در نوار کاست ذخیره کنند. دوباره تاکید می کنیم که این مدل از دوربین های مدار بسته کارایی خود را از دست داده و منسوخ شده اند.

تفاوت نهایی آنها نیز در حوزه قیمت است. قیمت دوربین های دیجیتال به واسطه ویژگی ها و امکاناتی که ارائه می دهند از دوربین های آنالوگ بسیار بیشتر است. (البته شما می توانید با مراجعه به سایت https://www.minidvpro.com دوربین های مدار بسته در انواع و اقسام مختلف و با قیمت های بسیار مناسب را مشاهده و خریداری کنید).

حال با توجه به همه این تفاوت ها لازم است که متناسب با کسب و کاری که دارید حتماً یک نوع از دوربین های مداربسته را انتخاب و در محل کار یا سکونت خود نصب کنید.

دوربین مداربسته تحت شبکه دستگاه dvr

کاربردهای دوربین مدار بسته

برای دوربین های مداربسته کاربردهای بسیار زیادی وجود دارد که همه آنها زیر مجموعه مسائل امنیتی و نظارتی محسوب می‌ شوند. نیروی انتظامی برای کنترل جاده ها، بزرگراه ها و آزادراه‌ ها از دوربین مداربسته استفاده می کند. عمدتاً در انبارها و مراکزی که نیاز به نگهداری وسایل گران قیمت و حساس است، نیز از دوربین های مداربسته استفاده می شود. در مکان های عمومی و ادارات نیز شاهد استفاده گسترده از دوربین مداربسته هستیم. استفاده از دوربین مداربسته می تواند به اندازه بسیار زیادی خیال کاربران را از امنیت محل مورد نظر راحت کند. چرا که با توجه به پیشرفته شدن این دستگاه ها، امکان ذخیره سازی طولانی مدت و البته باکیفیت تصاویر (با حجم بسیار بالا) فراهم شده است و در صورت بروز هر مشکلی می توانید تصاویر ذخیره شده را مورد بازبینی قرار دهید.

بیشتر بدانیم: آشنایی با سیستم دوربین مدار بسته: قبل از خرید حتما بخوانید

فروشگاه اینترنتی دوربین مینی دی وی دی یکی از پیشگامان در ارائه انواع دوربین های فیلم برداری است. شما می توانید با مراجعه به سایت ما انواع و اقسام دوربین های کوچک و مخفی، ورزشی، شبکه، خودرو، عکاسی، تایم لپس و ... را مشاهده و خریداری کنید. ما در سایت خود دوربین های مداربسته را با قیمتهای بسیار مناسب و رقابتی و تخفیف های بسیار بالا ارائه می دهیم.