تفاوت دستگاه DVR و NVR

تفاوت دستگاه DVR و NVR

NVR برای ضبط دوربین های IP و DVR برای ضبط دوربین آنالوگ یا کواکسی دوربین های مداربسته است.

  •  NVR: نام کامل Network Video Recorder است. NVR به این معنی است که ضبط کننده ها‌(دوربین ها) مستقیماً با استفاده از کابل های اترنت Cat5 یا Cat6 با دوشاخه های RJ45، به دستگاه متصل میشوند. سیستم NVR با دوربین های IP (پروتکل اینترنت) استفاده می شود.
  • DVR: نام کامل Digital Video Recorder است. DVR مخفف ضبط کننده ویدئوی دیجیتال است، به این معنی که ضبط کننده های DVR فیلم های فشرده نشده را با کابل های کواکسیال پردازش می کنند و قبل از ارسال فیلم ها را به سیگنال دیجیتال فشرده می کنند. سیستم DVR با دوربین های آنالوگ کار می کند.

ضبط‌کننده‌های ویدئویی دیجیتال (DVR) مدتی است که وجود داشته‌اند و نوعی فناوری نظارتی هستند که ویدئو را ضبط کرده و آن را به صورت دیجیتالی روی هارد دیسک ذخیره می‌کنند. سیستم های DVR اغلب در نصب دوربین مدار بسته استفاده می شوند و می توانند داده ها را در سطح ضبط کننده پردازش کنند. اکثر دستگاه‌های DVR با دوربین‌های آنالوگ کار می‌کنند، به این معنی که ورودی ویدیوی خام را از دوربین‌های آنالوگ دریافت می‌کنند و سپس آن را پردازش می‌کنند. سیستم های نظارتی مبتنی بر DVR معمولاً سیمی هستند، به این معنی که همه اجزا از طریق سیم به هم متصل می شوند.

دوربین NVR چیست؟ به عبارت ساده تر، سیستم NVR داده ها را قبل از ارسال به ضبط کننده برای ذخیره و مشاهده، در سطح دوربین پردازش می کند. جریان های دوربین IP را از طریق یک شبکه محلی دریافت می کند. این می تواند یک سیستم سیمی یا بی سیم باشد.

سیستم NVR دارای کانکتورهای ورودی ویدیویی نیست زیرا ورودی های ویدیوی خام را دریافت نمی کند. به جای آن، جریان های ویدئویی را از شبکه دریافت می کند.

برای اتصال به شبکه، می توانید NVR را مستقیماً از طریق پورت LAN روی NVR به شبکه محلی متصل کنید. از طرف دیگر، می‌توانید دوربین‌ها را با یک کابل اترنت به سوئیچ PoE در پشت NVR وصل کنید.

HVR چیست؟

توجه: آیا در مورد HVR چیزی شنیده اید؟ HVR دقیقا چیست؟ به عبارت ساده، HVR (ضبط کننده ویدئوی هیبریدی) ترکیبی از DVR و NVR است که می تواند هم با دوربین های آنالوگ و هم با دوربین های IP کار کند. سیستم HVR معمولاً قیمت بسیار بالاتر و فراتر از بودجه مصرف کنندگان است. به طور کلی سیستم های NVR و DVR را با 4 کانال، 8 کانال و 16 کانال مشاهده خواهید کرد. کانال نشان می دهد که چه تعداد دوربین را می توان با سیستم DVR یا NVR استفاده کرد. به عنوان مثال، یک دستگاه DVR با  16 کانال به شما امکان می دهد تا حداکثر 16 دوربین را به سیستم متصل کنید.

تفاوت بین DVR و NVR چیست؟

تفاوت اصلی بین NVR و DVR در نحوه پردازش داده های ویدئویی است. همانطور که گفتیم، تفاوت اصلی بین NVR و DVR این است که سیستم های DVR داده های ویدئویی را در ضبط کننده پردازش می کنند، در حالی که سیستم های NVR داده های ویدئویی را در دوربین رمزگذاری و پردازش می کنند.

تفاوت های دستگاه DVR و NVR دوربین مداربسته

پورت و کابل

رابط دوربین NVR معمولاً پورت های RJ45 برای دوربین های IP است، در حالی که رابط DVR معمولاً پورت های کواکسیال برای دوربین های آنالوگ است.

پورت و کابل در دستگاه DVR و NVR

در دستگاه‌های NVR، برنامه‌های نرم‌افزار ضبط ویدیو، ویدیوهای دیجیتال را روی دستگاه‌های ذخیره‌سازی مانند درایو فلش USB، کارت حافظه SD و بسیاری موارد دیگر ذخیره می‌کنند. آنها از کابل های اترنت معمولی استفاده می کنند.

کیفیت تصویر

دستگاه‌های NVR با دوربین‌های IP جفت می‌شوند و رزولوشن آن از 2 مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل (یا بالاتر) شروع می‌شود که برای دوربین‌های آنالوگ در سیستم امنیتی DVR قابل بحث نیست.

برخی از برندهای امنیتی سیستم های دوربین امنیتی 4K DVR را تولید کرده اند. با این حال، با وضوح بهبود یافته، سیستم DVR مزیت قیمت خود را از دست خواهد داد، زیرا برای تولید تصاویر با کیفیت بالا به تراشه‌های پردازنده ویدیویی با قیمت بالا نیاز دارند.

کیفیت و کنترل صدا

لازم نیست نگران مشکلات صوتی NVR باشید، زیرا دوربین IP خود فیلم ضبط شده را به صورت بومی با صدا ضبط می کند. در اکثر مدل های دوربین IP و حتی با عملکرد یکپارچه اینترکام صوتی دو طرفه، نه تنها می توانید صدای محیط را در زمان واقعی بپذیرید، بلکه از بلندگو برای صحبت با دنیای خارج نیز استفاده کنید.

با این حال، برای DVR، ضبط صدا دشوار است، زیرا سیگنال ویدئویی آنالوگ از انتقال صدا پشتیبانی نمی کند و برای داشتن صدا در فیلم، باید یک کانکتور RCA صوتی را به DVR اضافه کنیم که نیاز به نصب اضافی دارد.

بیشتر بدانیم: دوربین ارزان قیمت مکالمه ۲ طرفه بیسیم Realtek با ۲ آنتن

فاصله

تا زمانی که شبکه در دسترس باشد، می‌توانید NVR را تقریباً در هر مکانی قرار دهید. در مقابل، دوربین‌های مداربسته DVR با کابل‌های کواکسی محدود شده‌اند و حداکثر فاصله انتقال آن در حدود 100 متر است.

مسافتی که توسط DVR و NVR طی می شود می تواند به طول کابل ها بستگی داشته باشد. در مورد سیستم‌های امنیتی DVR، فضایی که ممکن است بخواهید پوشش دهید محدود خواهد بود زیرا سیم‌ها دارای اندازه خاصی هستند که می‌توانند به آن گسترش پیدا کنند.

با این حال، از طرف دیگر، NVR ها می توانند یا نمی توانند سیم کشی شوند تا سیستم کمی انعطاف پذیر باشد. بنابراین، می تواند انتقال داده از راه دور و مشاهده از راه دور را شامل شود. تا زمانی که شبکه در دسترس باشد، می توانید آن را در هر فاصله ای پخش کنید.

سرور مبتنی بر ابر

همانطور که گفتیم، عملکرد NVR ارتباط نزدیکی با سرویس شبکه دارد، بنابراین اکثر NVR ها مطمئناً می توانند از فضای ذخیره سازی ابری برای ذخیره سازی اطلاعات ویدئویی نظارتی استفاده کنند. این نه تنها می تواند بار ظرفیت ذخیره سازی محلی را کاهش دهد، بلکه از ایمنی مواد نیز محافظت می کند و از آسیب هارد دیسک ناشی از از دست دادن مواد جلوگیری می کند. با این حال، DVR ها خدمات ذخیره سازی ابری ندارند.

تجربه ی کاربر

به لطف دوربین های امنیتی P2P NVR، می توانید سیستم NVR را با پیکربندی واقعی براحتی راه اندازی کنید. شما می توانید آن را بر روی تلفن هوشمند، رایانه شخصی و بسیاری از پلتفرم های دیگر به راحتی استفاده کنید.

شما فقط باید نرم افزار ضبط ویدئوی شبکه را دانلود کنید، به عنوان مثال، دوربین های IP به طور خودکار در لیست دستگاه های شبکه LAN نشان داده می شوند. فقط دوربین ها را با رمز عبور خود به Client اضافه کنید. بدون حمل و نقل و پیکربندی پیچیده.

DVR به عنوان بخشی از سیستم دوربین مدار بسته سنتی، برای آشنایی با رابط کاربری نیاز به زمان دارید و عملکردهای فانتزی زیادی ندارد، همه چیز روی آن بسیار ابتدایی و ساده است.

DVR در مقابل NVR، کدام یک را انتخاب کنید

پس از یادگیری سیستم های NVR و DVR و تفاوت های آنها، اجازه دهید مزایا و معایب NVR و DVR را بررسی کنیم و سپس خواهید فهمید که کدام یک برای شما مناسب تر است. ضبط‌کننده‌های ویدئویی تحت شبکه در حال حاضر در این عصر اینترنت به جریان اصلی تبدیل شده‌اند، و تعداد بیشتری از تولیدکنندگان دوربین و مالکان خانه‌ها را از تولید و استفاده از DVR به NVRS تغییر می‌دهند.

دوربین مداربسته NVR فیلم هایی با کیفیت بالاتر ضبط می کند.

ضبط‌کننده‌های ویدیوی شبکه یا NVR با دوربین‌های IP جفت می‌شوند، با رزولوشن از 2 مگاپیکسل تا 12 مگاپیکسل (یا بالاتر)، که برای دوربین‌های آنالوگ در سیستم امنیتی DVR قابل بحث نیست و به همین دلیل است که بسیاری از کاربران و کارشناسان فناوری پیشنهاد می‌کنند که سیستم‌های NVR باید برنده واضحی باشند، با توجه به اینکه برای شناسایی چهره و شماره پلاک مهاجم به وضوح کافی نیاز دارید.

بیشتر بدانیم: راهنمای جامع نصب دوربین مداربسته

سیم کشی سیستم امنیتی NVR آسان است

کار کابل کشی قطعا در راه اندازی یک سیستم NVR یا DVR دردسرساز است. خبر خوب این است که سیستم امنیتی NVR کار کابل را حتی برای یک مبتدی به اندازه کافی آسان می کند.

WiFi NVR دوربین ها را از طریق شبکه به صورت بی سیم متصل می کند، بنابراین نیازی نیست نگران نحوه اجرای سیم ها به ضبط کننده ویدیوی شبکه باشید. PoE (Power over Ethernet) NVR هم برق و هم شبکه را از طریق یک کابل اترنت به دوربین ها می دهد. همچنین می‌توانید از یک سوئیچ PoE برای آسان‌تر کردن سیم‌کشی در مسافت‌های طولانی استفاده کنید.

در مقایسه با سیستم های NVR، سیستم DVR به اتصال نقطه به نقطه دقیق بین دوربین ها و ضبط کننده شبکه دیجیتال نیاز دارد و دوربین های آنالوگ به هر دو سیم برای انتقال برق و داده نیاز دارند.

NVR در قرار دادن در هر مکانی انعطاف پذیر است

همانطور که قبلا ذکر شد، NVR از دوربین های تحت شبکه IP استفاده می کند. به این معنا که تا زمانی که شبکه در دسترس باشد، می‌توانید NVR را تقریباً در هر مکانی قرار دهید. در مقابل، دوربین‌های مداربسته DVR با کابل‌های کواکسی محدود شده‌اند و حداکثر فاصله انتقال آن در حدود ۱۰۰ متر است.

بنابراین می‌توانید ضبط‌کننده ویدیوی شبکه را برای ضبط در هر جایی که می‌خواهید، مانند درب ورودی، حیاط خلوت، گاراژ یا حتی سوله از راه دور قرار دهید. و اگر نگران دزدیده شدن NVR خود هستید، پنهان کردن NVR در برخی از نقاط غیرقابل دسترسی مانند اتاق زیر شیروانی، سقف، دیوارهای داخلی، کمد یا حتی فضای خزنده آسان تر است.