افزایش امنیت با ویژگی های خاص دوربین های مدار بسته

افزایش امنیت با ویژگی های خاص دوربین های مدار بسته

دوربین‌های مداربسته در ابتدا فقط برای ضبط ویدیو بودند، اما تعداد زیاد دوربین‌ها، حجم داده‌ها، و الزامات امنیتی و اجرای قانون باعث شده است تا تولیدکنندگان تجهیزات دوربین مداربسته ریسک‌ها را افزایش دهند و طیف وسیعی از ویژگی‌های پیشرفته را ارائه دهند. برخی از این ویژگی‌ها به همه کاربران دوربین مداربسته مربوط می‌شوند و به هر کسی که مایل به نصب دوربین مدار بسته است توصیه می‌شود. برخی دیگر فقط مربوط به برخی از کاربران است. با این حال، همه آنها به قیمت نهایی تجهیزات شما بستگی دارد.

ویژگی های خاص دوربین های مدار بسته

 درک این ویژگی‌ها می‌تواند به شما در انتخاب درست کمک کند - بنابراین بیایید مهم‌ترین آنها را بررسی کنیم و ببینیم کجا مفید یا مهم هستند. در زیر، نگاهی دقیق‌تر به مزایای دوربین مداربسته می‌اندازیم و توضیح می‌دهیم که چرا باید این ویژگی امنیتی را برای فضای خانه یا محل کار خود در نظر بگیرید.

بیشتر بدانیم: مزایای استفاده از دوربین تحت شبکه

تشخیص حرکت

 تشخیص حرکت یکی از مزایای اصلی دوربین مداربسته است. ضبط بر حسب حرکت در محیط یکی از کاربردی ترین قابلیت ها در سیستم های دوربین مدار بسته مدرن است. این به ویژه در مناطقی که به ندرت قابل دسترسی هستند، مفید است، جایی که ضبط مداوم در طول روز ده ها ساعت فیلم از یک در و شاید سی ثانیه از آمدن و رفتن افراد را در اختیار شما قرار می دهد.

تشخیص حرکت چگونه کار میکند

سیستم های دوربین مداربسته با پشتیبانی از تشخیص حرکت به شما این امکان را می دهند که دوربین خود را طوری پیکربندی کنید که فقط زمانی شروع به ضبط کند که حرکت را در میدان دید خود تشخیص داده باشد. به این ترتیب، تنها فیلم هایی که حاوی داده های مرتبط هستند ذخیره می شوند. این باعث صرفه جویی در هزینه ذخیره سازی، پشتیبان گیری و بایگانی می شود و مرور و بازیابی داده ها را در صورت نیاز آسان تر می کند.

بیشتر بدانیم: فواید تشخیص حرکت در دوربین ها

دوربین های دید در شب

داشتن دید در نور کم یک پیش نیاز مهم برای هر دوربین مداربسته است. اهمیت داشتن دوربین مداربسته با دید در شب یا دید در نور کم زمانی برجسته می شود که این امکان وجود داشته باشد که هر گونه جنایت یا حوادث نامطلوب در شب رخ دهد.

دید در شب night vision

دوربین های دید در شب به شما کمک می کنند بدون در نظر گرفتن کمبود نور، تصویر یا رویداد را با وضوح کامل ثبت کنید. دید در شب یک ویژگی ضروری برای دوربین های مخفی فعال با حرکت در فضای باز است. فقط به سارقان، مزاحمان، دزدها که در اطراف خیابان هستند فکر کنید. با دوربین فعال با قابلیت دید در شب، در صورت بروز خطر فوراً توسط آژیر به شما هشدار داده می‌شود، شواهد ویدیویی واضحی را در اختیار پلیس قرار می‌دهید و حتی اگر دوربین مداربسته شما صدا دو طرفه را فعال کرده باشد، به مهاجمان هشدار می‌دهد.

صدا دو طرفه

صدای دو طرفه یکی از ویژگی های پیشرفته دوربین مداربسته است که نادیده گرفته شده است. صدای دو طرفه به شما اجازه می دهد تا با فرد مقابل دوربین مداربسته صحبت کند. خود مکالمه را می توان ضبط و بایگانی کرد، درست مانند هر نوع فیلم دیگری.

مکالمه صوتی ۲ طرفه

صدای دو طرفه در درجه اول برای سیستم های کنترل دسترسی تعاملی مفید است، جایی که دسترسی به یک منطقه محدود همیشه باید توسط یک اپراتور انسانی تایید یا کنترل شود.

بیشتر بدانیم: راهنمای خرید دوربین مخفی با قابلیت مکالمه تلفنی ۲ طرفه

تشخیص خودکار پلاک

تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) یک ویژگی پیشرفته دوربین مداربسته است که به نرم افزار آنالیز ویدئو اجازه می دهد تا به طور خودکار شماره پلاک خودروها را شناسایی و بخواند.

تشخیص خودکار پلاک

ارزش این سیستم نه به خود ویژگی (که جالب است، اما در غیر این صورت کمی بیشتر از یک تمرین بینایی کامپیوتری) بلکه در ادغام آن با نرم افزارهای بایگانی، مدیریت دسترسی و مدیریت پارکینگ و ارزش تحلیلی آن است. داده هایی که می تواند ارائه دهد.

البته به خاطر داشته باشید که ANPR به همان اندازه که مفید است پیچیده است. نه تنها به سخت افزار تصویربرداری با کیفیت بالا نیاز دارد، بلکه خود دوربین ها نیز باید به گونه ای نصب شوند که نور، میدان دید و پارامترهای فاصله صحیح را تضمین کند.

تشخیص چهره

تکنولوژی عصر جدید یکی از مزایای دوربین مدار بسته است و اینجاست که تشخیص چهره وارد عمل می شود. تشخیص چهره برای چهره انسان همان چیزی است که ANPR برای پلاک خودروها است: این سیستم امنیتی دوربین مداربسته را قادر می‌سازد تا چهره یک فرد را با سابقه پایگاه داده داخلی تطبیق دهد و به شما بگوید *چه کسی* به تازگی از جلوی دوربین عبور کرده است.

تشخیص چهره دوربین مداربسته

با این حال، تشخیص چهره مبتنی بر دوربین مدار بسته یک مشکل بسیار پیچیده است و این دو پیامد مهم دارد.

  • اولین مورد قیمت است. تشخیص چهره یک ویژگی برتر است. تولیدکنندگان ممکن است لزوماً برای آن هزینه اضافی دریافت نکنند، اما سخت افزاری که پشتیبانی می کند گران قیمت است.
  • مورد دوم دقت است. تشخیص چهره انسان کار پیچیده ای است که حتی گاهی اوقات سیستم های بیولوژیکی نیز با شکست مواجه می شوند.

دوربین مداربسته Imou Cruser2

اسپید دام چرخش ۳۶۰ درجه و تشخیص هوشمند انسان - Imou Cruser2 یک دوربین امنیتی اسپیدام PTZ است که برای استفاده در فضای باز طراحی شده است.

  • رزولوشن 1080p Full HD با لنز 4MP‌ (۴ میلیون پیکسل )
  • دید در شب تمام رنگی
  • چرخش 360 درجه توسط نرم افزار تلفن همراه
  • تشخیص هوشمند انسان
  • مکالمه صوتی 2 طرفه
  • دسترسی از راه دور
  • پشتیبانی گوشیهای اندروید و ios
  • مقاوم در برابر آب و ضربه - استاندارد IP66
  • دارای WiFI 
  • مناسب برای نصب در محیط های خارجی و داخلی

لینک خرید

دوربین مداربسته Imou Cruser2

ارسال هشدارهای لحظه ای

هشدارهای بلادرنگ (که گاهی اوقات اعلان فشار نامیده می شود) یک ویژگی نسبتاً جدید دوربین های مداربسته مجهز به IP است. سیستم های دوربین مداربسته ای که از این ویژگی پشتیبانی می کنند می توانند در پاسخ به برخی رویدادها مانند تشخیص حرکت، به گوشی هوشمند یا تبلت هشدار دهند.

هشدارهای بلادرنگ یک ویژگی دوربین مدار بسته بسیار مفید است، اما باید با احتیاط از آن استفاده کرد.

Real-Time Alerts cctv

فضای ذخیره ابری

ذخیره سازی داده های دوربین مداربسته به روشی ایمن و اضافی که امکان دسترسی سریع و کارآمد به داده های دوربین را نیز فراهم می کند، یکی از سخت ترین چالش هایی است که کاربران دوربین های مدار بسته با آن مواجه هستند.

ذخیره سازی ابری دوربین مداربسته تحت شبکه

با ذخیره سازی ابری، سیستم های دوربین مدار بسته از منابع ابری برای ذخیره و بازیابی داده ها استفاده می کنند. این امر وظیفه حفظ یک زیرساخت ذخیره سازی ایمن و اضافی را با تمام مزایا و معایب ناشی از آن برون سپاری می کند.

اتصال بی سیم

به طور سنتی، دوربین‌های مداربسته از اتصالات سیمی استفاده می‌کردند، عمدتاً به این دلیل که پروتکل‌های بی‌سیم برای نظارت ویدیویی در زمان واقعی یا بسیار نامطمئن یا بسیار کند تلقی می‌شدند. این راه دیگر قدیمی شده است و بسیاری از دوربین های مدار بسته به جای آن اتصال بی سیم را ارائه می دهند. نصب دوربین مدار بسته بی سیم مزایای زیادی دارد.

دوربین‌های مداربسته بی‌سیم از Wi-Fi برای برقراری ارتباط با بقیه سیستم‌های امنیتی استفاده می‌کنند، بنابراین نیازی به کابل داده ندارند. این می تواند زیرساخت شما (و نصب آن!) را بسیار ساده کند و قابلیت اطمینان سیستم امنیتی شما را بهبود بخشد، زیرا یک کابل کمتر به معنای یک نقطه خرابی کمتر است.

با این حال، دوربین مداربسته بی‌سیم همچنان به کابل‌های *پاور* نیاز دارد، و تمام ترافیکی که هنوز نیاز دارد جریان داشته باشد: شما هنوز به یک شبکه داده نیاز دارید که بتواند جریان ویدیویی پیوسته را پشتیبانی کند، و یک نقطه دسترسی بی‌سیم که شبکه داده و دوربین‌ها را پل کند، همچنان مورد نیاز است. .

ادغام دوربین‌های مدار بسته با سیستم‌های هشدار، امکان دسترسی از راه دور و مشاهده تلفن همراه، و استفاده از تجزیه و تحلیل و ویژگی‌های پیشرفته، راه‌های موثری برای افزایش امنیت هستند.

یکپارچه سازی با سیستم های هشدار:

ادغام دوربین های مداربسته شما با سیستم های دزدگیر یک راه حل امنیتی جامع ایجاد می کند. هنگامی که یک زنگ هشدار مانند سنسور حرکت یا سیستم تشخیص نفوذ فعال می شود، سیستم دوربین مدار بسته می تواند با فعال کردن خودکار دوربین های خاص، ضبط رویداد و ارسال هشدار به پرسنل امنیتی پاسخ دهد. این ادغام امکان نظارت در زمان واقعی و پاسخ سریع به نقض های امنیتی بالقوه را فراهم می کند.

دسترسی از راه دور و مشاهده موبایل:

دسترسی از راه دور و قابلیت‌های مشاهده تلفن همراه، انعطاف‌پذیری را برای نظارت بر دوربین‌های مداربسته شما از هر کجا و در هر زمان فراهم می‌کند. با دسترسی به سیستم دوربین مدار بسته خود از طریق رایانه، تلفن هوشمند یا تبلت، می توانید فیدهای دوربین را به صورت زنده مشاهده کنید، فیلم های ضبط شده را بررسی کنید و تنظیمات را از راه دور مدیریت کنید. این ویژگی امکان افزایش آگاهی از موقعیت، توانایی واکنش سریع به حوادث و آرامش خاطر را در زمانی که از محل خود دور هستید، می دهد.

با استفاده از این ویژگی‌های پیشرفته، سیستم‌های دوربین مداربسته در شناسایی تهدیدات بالقوه، ساده‌سازی عملیات امنیتی و افزایش اثربخشی کلی امنیت، فعال‌تر و هوشمندتر می‌شوند. جایگزین عالی و ارزان قیمت تری برای دوربین های مداربسته وجود دارد که نام آن دوربین مداربسته مخفی است که میتوانید تمام این ویژگی های نامبرده شده را با قیمت پایین تری خریداری کنید. لیست قیمت دوربین های بیسیم متصل به موبایل و تلفن همراه را هم تماشا کنید تا مجموعه های دوربین امنیتی بیشتر آشنا شوید.