پیشرفته ترین دوربین های مداربسته لامپی

پیشرفته ترین دوربین های مداربسته لامپی

همانطور که میدانید و شاهد هستید در سالهای اخیر پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلف با سرعت زیادی رو به جلو میباشد. تاثیرات این پیشرفت را شما میتوانید در تولیدات انواع محصولات صنعتی خانگی، کشاورزی، صنایع هوایی و دریایی ،خودرو سازی و همچنین در تولید و طراحی انواع لوازم کوچک و بزرگی که به صورت روزمره ما از آنها استفاده میکنیم را به خوبی احساس نماییم.

شما این پیشرفت در تکنولوژی را میتوانید در طراحی و تولید انواع دوربینهای مدار بسته، دوربینهای اکشن ورزشی، دوربینهای عکاسی و فیلم برداری هم به خوبی لمس کنید و شاهد هستیم که در طراحی دوربینهای محافظتی با نسل جدیدی از طراحی مواجه میباشیم که یکی از طراح هایی که برای دوربینهای مداربسته انجام شده است، طراحی دوربین لامپی میباشد.

دوربین مدار بسته لامپی

همانطور که از اسم این دوربینها پیداست این نوع از دوربین محافظتی شباهت زیادی به لامپهای حبابی کم مصرف (LED) دارند که به خاطر همین شباهت و همچنین تشخیص سخت این دوربینها با لامپهای معمولی، سبب شده است که از این دوربینهای مداربسته در اماکن مختلفی مثل منازل، ادارات دولتی و خصوصی و شرکتها استفاده شود.

بیشتر بدانیم: بررسی تفاوت قیمت دوربین لامپی و مداربسته تحت شبکه

قابلیت های دوربین مدار بسته لامپی چیست؟

این دوربینها به دلیل این که نصب بسیار آسانی دارند و احتیاج به تخصص بالایی ندارند در حال حاضر از محبوبیت بالایی در بازار برخوردار میباشد. این نوع از دوربین مانند یک لامپ معمولی به سر پیچ لامپ بسته میشوند و از طریق سرپیچ برق خود را که 220 ولت میباشد تامین میکند. شما میتوانید از طریق شبکه وای فای دوربین و نصب اپلیکیشن مربوطه بر روی گوشی و یا تبلت خود تصاویر دوربین را دریافت و آن را کنترل نمایید.

بیشتر بدانیم: نحوه نصب دوربین امنیتی لامپی

این نوع از دوربینها برای ذخیره اطلاعات دریافتی از مموری کارتهای SD بهره مند میباشند که میتوان از مموری کارتهایی با 64 گیگابایت در آنها استفاده نمود و بین 5 تا 7 روز تصاویر را بر روی آنها ذخیره نمود و در صورت لزوم تصاویر را بازبینی کرد. زاویه دید این دوربینها 360 درجه میباشد و میتواند فضای یک سالن 80 متری را به خوبی پوشش دهد. این دوربینها دارای اسپیکر و میکروفن داخلی جهت ارتباط دو طرفه، قابلیت تشخیص صدا و حرکت و اعلام هشدار از طریق ایمیل یا اپلیکیشن و زوم دیجیتال تا 4X میباشند.

بیشتر بدانیم: صفر تا 100 دوربین های لامپی شکل

در ادامه به برسی بهترین دوربینهای مدار بسته لامپی خواهیم پرداخت.

دوربین لامپی KYS B40

دوربین لامپی KYSB40 سیم کارتی

این دوربین لامپی سیم کارت خور را به راحتی میتوان به سرپیچ لامپی متصل نمود و آن را روشن کرد. KYSB40 دارای قابلیت نصب سیم کارت را دارد و محصول شرکت KYS میباشد که در زمینه تولید محصولات امنیتی و دوربینهای مدار بسته فعالیت دارد، کشور سازنده این محصول چین میباشد و یکی از محصولات با کیفیت و پر فروش این کارخانه میباشد. هزینه کم و زاویه دید 360 درجه یکی از ویژگیهای این دوربین است. کیفیت فیلم برداری این دوربین فول اچ دی و 1080P میباشد که وضوح تصویری بالا با جزئیات را در اختیار شما قرار میدهد.

لنز این دوربین از نوع چشم ماهی میباشد که میتواند فضای دید کاملی را تحت پوشش قرار دهد و اگر در فضایی با نور مناسب قرار داشته باشد میتواند تصویری با وضوح بالا برای شما ثبت کند. این دوربین برای پردازش تصویر تحریف شده از یک نرم افزار داخلی استفاده میکند. برای ذخیره سازی تصاویر ضبط شده، این دوربین از حافظه های میکرو SD تا ظرفیت 128 گیگابایت پشتیبانی میکند و در صورت لزوم از ذخیره سازی اطلاعات در  فضای ابری هم میتوان استفاده نمود که به جای کارت حافظه بر روی سرورهای از راه دور بایگانی نمود.

دوربین لامپی ضد آب نمی باشد و برای استفاده در محیطهای بسته طراحی شده است و استفاده از آن در محیطهای مرطوب ممکن است که درکارایی آن اختلال ایجاد نماید. این دوربین لامپی دارای ال ای دی های مادون قرمز با نوردهی نامرعی میباشد که به وسیله این LED ها تصاویری واضح در شب و محیطهای تاریک ضبط میکند. دوربین KYS B40 مجهز به یک میکروفون و اسپیکر بر روی خود میباشد که میتوان به وسیله تلفن همراه یک ارتباط دو طرفه بر قرار نمود. وزن این دوربین 150 گرم میباشد که مجهز به وای فای برای برقراری با تلفن همراه یا تبلت را دارد. 

اگر علاقه مند به دوربین های مکالمه صوتی طرفه هستید و در انتخاب مدل مورد نظر تردید دارید پیشنهاد میکنیم این مقاله رو مطالعه کنید.

دوربین لامپی bulb xmeye plus 4mp

دوربین لامپی رم خور چرخشی bulb xmeye plus 4mp

این مدل از دوربین مدار بسته لامپی بدنه ای از جنس PVC دارد که در برابر گرد و خاک، ضربه و آب مقاوم میباشد و میتوان از آن در محیط بیرون و در فضای باز هم استفاده کرد. دوربین لامپی رم خور چرخشی bulb xmeye plus با قابلیت چرخش به چپ و راست با زاویه 355 درجه و بالا و پایین در زاویه 90 درجه را دارا میباشد. bulb xmeye plus دارای رزولوشن 4 مگاپیکسل میباشد که با یک لنز ثابت 3.6 میلیمتری میتواند تصاویری واضح و وسیع را با کیفیت 1080P را برای شما به نمایش قرار دهد.

دوربین bulb xmeye plus هم مجهز به وای فای میباشد که با اتصال به اینترنت به وسیله گوشی همراه خود میتوانید به صورت زنده تصاویر را دریافت نمود. برای ذخیره سازی فیلمهای ضبط شده این دوربین میتوانید از کارت حافظه میکرو SD تا 256 گیگابایت استفاده کرد. دوربین xmeye plus میتواند حرکت انسان و یا حیوانات را تشخیص داده و سوژه را در میدان دید خود دنبال نماید و در همان حال اعلان هشدار به همراه عکسی از سوژه به دستگاه متصل به دوربین ارسال نماید.

دوربین دارای میکروفن و اسپیکر میباشد که میتوان ارطباطی دو طرفه به وسیله گوشی خود بر قرار نمود. این دوربین برای تصویر برداری در شب هم دارای یک پرژکتور پر قدرت میباشد که تا 15 متر را به خوبی روشن می نماید و در صورت لزوم از امواج مادون قرمز برای تصویر برداری در تاریکی استفاده نماید. نصب آن آسان و بدون نیاز به کابل کشی میباشد.

دوربین مخفی سرپیچ لامپی Smart Bulb دو لنزه

دوربین لامپی دو لنز WIFI

از دیگر دوربینهای لامپی پیشرفته و منحصر به فرد در طراحی، دوربین دولنز smart bulb میباشد که از دو لنز مجزا A3 در طراحی آن استفاده شده است. این دوربین با ترکیب طراحی خلاقاته و استفاده از قابلیت های فراوان پیشرفته، آن را در دسته دوربینهای محبوب و پر فروش قرار داده است. همان طور که گفته شد این دوربین با دارا بودن دو لنز از قدرت زوم 10X بر خوردار است که یکی از این لنزها مزبوط به زوم اپتیکال این دوربین میباشد. این دوربین قادر به تشخیص حرکت میباشد و با استفاده از این قابلیت دوربین به طور مدام تصویر را تجزیه و تحلیل کرده و با تشخیص حرکت واکنش نشان داده و شروع به ارسال هشدار از طریق ایمیل، پیامک و یا از طریق نصب برنامه مربوطه بر روی گوشی همراه شما مینماید.

دوربین لامپی دو لنز Smart Bulb مخفی دارای قاب و بدنه بسیار محکمی میباشد و با قابلیت ضد آبی که دارد از آن میتوانید در فضا باز هم بدون ایجاد هر گونه مشکلی حتی در بارندگی های شدید هم استفاده نمود. لنز این دوربین هم دارای قابلیت چرخش 360 درجه  و در تمامی زوایا را دارا میباشد که به وسیله گوشی میتوان آن را کنترل نمود. با این دوربین شما میتوانید تا شعاع 30 متر را به طور کامل پوشش داده و تحت نظارت قرار داد.علاوه بر این که قادر است زاویه دیدی برابر با 160 درجه را داشته باشید.

دوربین مخفی  لامپی smart bulb میتواند با کیفیت 1080P فول اچ دی فیلم برداری کند و این اطلاعات را میتوان در کارتهای میکرو SD ذخیره سازی نمود و یا در فضای ابری بر روی سرور.

قابلین دیگر این دوربین داشتن دید در شب است. به این صورت که با تاریک شدن محیط به صورت خودکار دوربین به حالت فیلم برداری در تاریکی قرار میگیرد و با داشتن لامپهای مادون قرمز کوچک بر روی دوربین شروع به تصویر برداری مینماید. این دوربین در تاریکی مطلق با 2 متر را به خوبی نشان میدهد.

از دیگر ویژگیهای این دوربین داشتن اسپیکر و میکروفن و امکان ارتباط دو طرفه، مجهز به WI FI، قابلیت تعقیب سوژه و قابلیتهای دیگر میباشد. 

دوربین لامپی چرخشی J8

دوربین مخفی لامپی وایفای J8

در ادامه به برسی یکی دیگر از دوربینهای حفاظتی موجود در بازار به نام J8 میپردازیم. این دوربین هم مانند سایر دوربینهای لامپی قابلیت نصب آسانی را دارد و در محیطهای داخلی برای نظارت بر بیمار و یا سالمندان اشاره کرد. دوربین لامپی چرخشی J8 دارای لنز 4 مگا پیکسلی میباشد و میتواند فیلمهایی با وضوح تصویر 1080P و فول HD را تصویر برداری نماید. این دوربین هم دارای وای فای بوده و میتوان از طریق اینترنت و گوشی همراه خود با این دوربین در ارتباط بود. با داشتن اسپیکر و میکروفن داخلی این دوربین میتوان با افراد در محیط هم ارتباط صوتی بر قرار نمود.

زاویه دید این دوربین 180 درجه میباشد و قابلیت چرخش در زوایای 355 درجه را دارد که میتواند پوشش مناسبی را برای شما ایجاد نماید.تصویر گرفته شده این دوربین در شب و محیطهای تاریک هم مناسب بوده و دارای دو ال ای دی بر روی خود میباشد که در مواقع لزوم میتوان آنها را به وسیله دستگاه مرتبط روشن و یا خاموش نمود. این دوربین قادر است که تصاویر ضبط شده را بر روی میکرو کارتهای  SD ذخیره نمود که تا کارت حافظه تا 128 گیگابایت را پشتیبانی میکند.

از دیگر قابلیتهای این دوربین قابلیت زوم 5 برابری، تشخیص حرکت و ارسال هشدار حرکتی به دستگاه مرتبط،قابلیت تعقیب سوژه و پشتیبانی از سیستم عاملهای اندروید و IOS را اشاره نمود.

منبع: گروه تحقیقاتی مینی دی وی پرو، هرگونه کپی برداری از محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.