معرفی و بررسی انواع دوربین فیلمبرداری کوچک و ریز و کاربرد آنها

معرفی و بررسی انواع دوربین فیلمبرداری کوچک و ریز و کاربرد آنها

پیشرفت تکنولوژی در ساخت و طراحی محصولات الکترونیکی مانند دوربین فیلمبرداری کوچک و ریز بسیار گسترده شده است. شرکت های بسیاری در زمینه ساخت انواع دوربین با اندازه و سایز های بسیار کوچک با یکدیگر رقابت می کنند. دوربین های فیلمبرداری کوچک دارای وزن و اندازه کوچک می باشند، که به آنها مینی دوربین یا مینی دی وی نیز می گویند. این نوع دوربین ها از ابعاد(طول، عرض، ضخامت) در حدود 4×2×3 سانتی متر شروع می شوند تا بزرگترین آنها که دارای ابعاد 6×4×4 سانتی متر می باشند. وزن آنها نیز در حدود 30 تا 70 گرم است. تمام اندازه ها و ابعاد و وزن این دوربین ها با توجه به کاربرد آنها طراحی می شوند. هدف ما در اینجا معرفی انواع دوربین های ریز و کاربرد آنها است.

معرفی کامل دوربین فیلمبرداری کوچک و ریز

دوربین های فیلمبرداری ریز و کوچک دارای جثه و اندازه کوچک با قابلیت های بسیار بالا از نظر تکنولوژی می باشند. در این نوع دوربین ها تراشه و کیت های بسیار کوچک بکار رفته است. هر چقدر تراشه های بکار رفته در آنها کوچک تر و پیشرفته تر باشند قدرت دوربین از نظر کیفیت و قابلیت افزایش می یابد. این دوربین ها امکان ضبط تصویر و صوت را دارند. دوربین های ریز پیشرفته قادر به ضبط تصویر و صوت هر دو با کیفیت بالا می باشند. این دوربین ها تصویر و صوت را بدون دخالت کنترل کننده به طور اتومات ذخیره می کنند. 

دوربین فیلمبرداری کوچک و ریز به دو صورت با سیم و بدون سیم می باشند. دوربین های با سیم، نیاز به سیم کشی و کابل برای اتصال به دستگاه ذخیره کننده دارند، ولی دوربین های بی سیم نیاز به سیم کشی نداشته و از طریق فرستنده ها یا وای فای تصاویر را به دستگاه ذخیره ارسال می کنند. عمده ترین کاربرد این نوع دوربین ها به منظور نظارت و برای مراقبت پرستار کودکان و سالمندان و کنترل از راه دور اتاق نصب می شوند. این دوربین ها به دلیل ریز بودن از دید افراد پنهان و مخفی هستند. در مکان های اداری، امنیتی، فروشگاهی و تجاری و غیره از این دوربین ها استفاده می شود. نصب دوربین ها مخفی به شکل غیر مجاز و به منظور سوء استفاده از حریم شخصی دیگران، از نظر حقوقی غیر قانونی بوده و پیگرد قانونی دارد که اثبات نصب غیر مجاز آن دارای مجازات سنگین می باشد.

برای مطالعه مقاله دیگری در همین راستا و اشنایی بیشتر با این دوربین های اینجا کلیک کنید و برای خرید جدیدترین دوربین های خاص فروشگاه ما اینجا کلیک کنید

انواع دوربین فیلمبرداری کوچک و ریز

قابلیت های مهم دوربین فیلمبرداری کوچک و ریز چیست؟

دوربین‌فیلمبرداری کوچک و ریز با ابعاد کوچک دارای امکانات ویژه ای می باشند که در زیر به همه ی آنها اشاره خواهیم کرد.

  • قابلیت گرفتن تصاویر با کیفیت بالا
  • قادر به تصویر برداری در شب با دید بالا و کیفیت عالی
  • دارای میکروفون های پرقدرت برای ضبط صوت
  • دارای وضوح بسیار بالا و زوم کن تصاویر
  • قابلیت اتصال به موبایل
  • دارای ساختار محکم و قوی در برابر ضربه های سنگین
  • ضد رطوبت و سازگار با آب و هوای مختلف
  • جاسازی بسیار آسان در کمترین فضا به دلیل ریز بودن
  • قابلیت اتصال به دستگاه های ذخیره توسط سیم و یا بدون سیم
  • قابلیت کنترل از راه دور توسط اینترنت

دوربین فیلمبرداری کوچک و ریز در چه زمینه ها و مکان هایی کاربرد دارند؟

دوربین های کوچک و ریز کاربرد های فراوانی دارند. به دلیل کوچکی در بخش ها و فضاهای کوچک مختلفی جاسازی شده، بدون اینکه دیده شوند. البته کاربرد این دوربین ها به قدری گسترده است، که ما به دسته های کلی آنها در زیر اشاره خواهیم کرد.

  • کاربرد دوربین های کوچک در بخش صنعت
  • کاربردی در مراکز تجاری و فروشگاهی، اداری و سازمانی
  • بسیار کاربردی در شاخه پزشکی و علمی
  • کاربردی و مهم در محیط زیست جهت عکاسی از طبیعت و باغ وحش ها
  • کاربردی در بخش ورزش مانند ورزشگاه ها و مراکز ورزشی دیگر
  • کاربردی در بخش امنیت و نظارت به صورت دوربین های مدار بسته
  • کاربردی برای ثبت حوادث و وقایع گوناگون در شرایط گوناگون و خاص
  • قابل نصب و کاربردی در خودرو ها در داخل یا خارج از خودرو
  • کاربردی برای خودرو ها به عنوان راهنمای دنده عقب خودرو
کاربرد دوربین های ریز و کوچک

انواع دوربین فیلمبرداری کوچک و ریز

دوربین فیلمبرداری ریز و کوچک با توجه به نوع و ساختار آن، انواع مختلفی دارد. هر چقدر قابلیت های این نوع دوربین ها بیشتر باشد، مسلماً قیمت های بالاتری خواهند داشت. هدف از تولید این نوع دوربین ها با توجه به ساختار آنها بیشتر برای بخش های امنیتی و نظامی و شاخه های علمی است. امروزه کاربرد وسیع از این نوع دوربین ها را می توان به صورت رایج و عموم مشاهده کرد. دوربین ها به دسته های مختلفی از نظر ساختاری و ارتباطی تقسیم می شوند، که شامل موارد زیر می شوند.

  1. دوربین های مدار بسته کوچک و ریز
  2. دوربین های کوچک مینیاتوری
  3. دوربین های نانو
  4. دوربین های سیم کارت خور و متصل به موبایل
  5. دوربین های ریز وای فای دار و متصل به سیستم کامپیوتر
  6. دوربین کوچک بند انگشتی
  7. دوربین های ریز و رم خور
  8. دوربین های کوچک و ریز بی سیم

دوربین های مدار بسته کوچک و ریز: دوربین های مدار بسته کوچک و ریز بدون دستگاه کنترل از مرکز دارای کارت حافظه میکرو می باشند. این نوع دوربین ها با کمک کارت حافظه تمامی تصاویر و صوت را ذخیره می کنند. از ویژگی دوربین های مدار بسته کوچک و ریز، داشتن باتری و عدم نیاز به برق مستقیم است. باتری این دوربین ها قابل شارژ بوده و می تواند تصاویر را تا مدت زمانی معین بدون اتصال به برق ذخیره کند. نحوه بازبینی تصاویر گرفته شده از دوربین یا از طریق اینترنت و به صورت آنلاین پخش می شود، یا می توان بعد از ذخیره تصاویر، کارت میکرو حافظه را از دوربین جدا کرده و توسط رم ریدر در گوشی یا لب تاپ آن را مشاهده کرد. کاربرد این نوع دوربین ها به دلیل نامحسوس بودن بیشتر برای نظارت بر کار کارمندان اداره و یا سازمان ها و یا نظارت بر کار پرستار سالمندان و کودکان نصب می شوند.

دوربین های کوچک مینیاتوری: دوربین های مینیاتوری یا پین هول یک نوع از دوربین های مدار بسته کوچک و ریز هستند. این نوع دوربین ها جزء کوچکترین نوع دوربین های نامحسوس به شمار می روند. لنز دوربین های کوچک مینیاتوری نسبت به ابعاد دوربین خیلی کوچک تر است، که تقریباً شبیه روزنه است. ساختار این نوع دوربین ها سوزنی شکل بوده و به دلیل کیفیت متوسط تصاویر گرفته شده، بیشتر در محیط های پرنور و یا نور کافی نصب می شوند. بنابراین با توجه به پایین بودن کیفیت تصاویر در این دوربین های کوچک مینیاتوری، استفاده از آن برای تصویربرداری در شب مناسب نمی باشند. اندازه این نوع دوربین ها طوری طراحی شده است که خیلی هم پنهان یا نامحسوس نبوده و دارای لنز ثابت می باشند.

دوربین مینیاتوری

بیشترین زاویه دید برای دوربین های پین هول 85 درجه است. در تکنولوژی این دوربین ها از هر دو فناوری آنالوگ و شبکه استفاده شده است. دوربین مدار بسته کوچک و ریز تحت شبکه خیلی بیشتر از دوربین تحت آنالوگ کارایی دارد. ضبط تصویر و صوت در دوربین فیلمبرداری کوچک و ریز تحت شبکه به صورت آنلاین و مستقیم می باشد و قابلیت انتقال تصاویر به دستگاه ذخیره مانند کامپیوتر را نیز دارد. دوربین های کوچک دارای تکنولوژی آنالوگ تصاویر را در کارت حافظه همراه خود ذخیره می کنند، سپس به وسیله رم ریدر در گوشی یا کامپیوتر نمایش داده می شوند. از ویژگی های دیگر مدل جدید این نوع دوربین، ضد نور بودن و ایجاد نویز کمتر در تصاویر است. دوربین های کوچک مینیاتوری در مدل ها و سبک های مختلفی طراحی و تولید می شوند، که نمونه های آن مانند: کنبروف، دوربین درون سنگ، پانوراما فره، دوربین های بند انگشتی است. از دوربین های مینیاتوری خیلی کوچک در لباس پلیس برای نظارت و محافظت نیز استفاده می شود. البته از این نوع دوربین مینیاتوری برای نظارت بر کار پرستار کودک و یا سالمند نیز استفاده می شود.

دوربین های نانو: دوربین های نانو یک مدل بسیار کوچک از نوع دوربین های بسیار ریز و کوچک است، که با نام نانو کمرا شناخته می شوند. دارای کیفیت تصویر اچ دی و تحت شبکه می باشند. دارای اندازه بسیار کوچک ولی امکانات فوق العاده هستند. قابلیت های مهم دوربین های نانو شامل موارد زیر می شود:

  • قابلیت تصویربرداری به صورت اچ دی
  • کاربردی در شاخه پزشکی
  • مجهز به سیستم تشخیص حرکت به صورت اتومات
  • ضبط صوت و تصویر با کیفیت بالا
  • دارای کارت حافظه در ابعاد میکرو
  • قابلیت وبکم و امکان اتصال به کامپیوتر تحت شبکه
  • دارای باتری و امکان شارژ توسط کابل USB
دوربین نانو کمرا

دوربین های سیم کارت خور و متصل به موبایل: برخی دوربین فیلمبرداری کوچک و ریز قابلیت اضافه کردن سیم کارت را دارند و به اصطلاح به آنها دوربین سیم کارت خور گفته می شود. این نوع دوربین ها قابلیت اتصال به گوشی را دارند که از طریق گوشی می توان آنها را از راه دور کنترل کرد. وضوح تصاویر در این مدل دوربین ها متوسط بوده و بیشتر به عنوان دوربین خودرو و یا در منزل به منظور جلوگیری از سرقت نصب می شوند.

دوربین های سیم کارت خور

دوربین های ریز وای فای دار و متصل به سیستم کامپیوتر: دوربین های ریز وای فای دار کاربرد بالایی دارند، زیرا هم قابلیت کنترل از راه دور توسط اینترنت را دارند و هم امکان ذخیره سازی تصاویر و صوت با حجم بالا با اتصال به کامپیوتر را دارند.

دوربین کوچک بند انگشتی: دوربین های بند انگشتی خود انواع مختلفی از لحاظ کیفیت دوربین، مقاوم بودن بدنه، وزن و ابعاد دوربین میزان زاویه دید دارند. حافظه دوربین مهمترین ویژگی یک دوربین خوب است. بنابراین قیمت دوربین با توجه به قابلیت های و حافظه آن محاسبه می شود. هنگام خرید به نیاز خود متناسب با امکانات دوربین حتماً توجه کنید. این نوع دوربین ها بیشتر برای فروشگاه ها و بخش های مختلف مراکز تجاری به منظور نظارت و جلوگیری از سرقت نصب می شوند.

دوربین های ریز و رم خور: این نوع دوربین ها همراه خود کارت حافظه دارند و تصاویر و صوت را مستقیماً در داخل آن ذخیره می کنند. کارت حافظه مورد استفاده در این نوع دوربین ها از نوع میکرو است.

 دوربین های کوچک و ریز بی سیم: این نوع دوربین ها مستقیماً با اتصال به اینترنت، تصاویر و صوت ها را به دستگاه ذخیره و ارسال می کنند. از این نوع دوربین ها به عنوان دوربین وایرلس دار نیز یاد می شود، که برای اتصال به هیچ نوع سیم کشی و کابلی نیاز ندارند.

دوربین ریز بی سیم

نحوه خرید انواع دوربین فیلمبرداری کوچک و ریز به شکل اورجینال

فروشگاه مینی دی وی پرو یکی از فروشگاه های مجاز و معتبر است، که در زمینه فروش انواع دوربین کوچک و  دوربین های ریز و نامحسوس پیشرفته با سابقه 11 سال خدمت فعالیت می کند. شما با مراجعه به سایت این فروشگاه می توانید از انواع محصولات آن بازدید کرده و از شرایط خرید آنها با قیمت های مناسب آگاه شوید.