نظارت و نگهداری دوربین های مداربسته

نظارت و نگهداری دوربین های مداربسته

سیستم های دوربین های مدار بسته شما برای اطمینان از تصویر واضح، تغذیه بدون وقفه و پوشش کامل مناطق کلیدی، نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. ایجاد یک چک لیست تعمیر و نگهداری دوربین مداربسته برای خود بسیار مهم است تا از تعمیر و نگهداری دوربین مداربسته غافل نشوید زیرا به همان اندازه ایمنی نصب دوربین مدار بسته مهم است. در زیر ما 13 نکته کاربردی برای نگهداری دوربین امنیتی شما را فهرست کرده ایم.

با نظارت منظم بر سیستم دوربین مداربسته خود، انجام کارهای تعمیر و نگهداری معمول، و رسیدگی سریع به هرگونه مشکل یا نقص، می توانید از قابلیت اطمینان سیستم اطمینان حاصل کرده و کارایی آن را در تامین امنیت و نظارت به حداکثر برسانید.

چک لیست تعمیر و نگهداری دوربین مدار بسته

۱- لنزهای دوربین را به طور مرتب تمیز کنید

لنزهای دوربین امنیتی فضای باز و داخلی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همیشه تمیز هستند. به دنبال لکه، گرد و غبار، لکه های آب و سایر عناصر نامطلوب باشید. اگر لنزهای شما لک یا کثیف باشند، دوربین شما عکس واضحی دریافت نمی کند.

قبل از استفاده از یک پارچه میکروفیبر برای پاک کردن لنزها به آرامی، باید از یک وسیله بادی برای برطرف کردن گرد و خاک نشسته روی لنز استفاده کنید. شما باید این وظیفه را حداقل هر سه ماه یک بار انجام دهید.

تمیز کردن لنز دوربین مداربسته

۲- محفظه دوربین را بررسی کنید

محفظه‌های دوربین باید بدون آب باقی بمانند و می‌توانید با باز کردن محفظه دوربین‌های امنیتی خود برای بررسی علائم آب، کثیفی و ... آن را بررسی کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که آیا محفظه ها همچنان از دوربین ها در برابر باران و باد محافظت می کنند یا خیر. در موارد خاص، ممکن است لازم باشد سیلیکون ضد آب را در اطراف بدنه دوربین چسب کاری کنید.

بررسی محفظه لنز دوربین مداربسته

۳- اطمینان حاصل کنید که همه کابل ها به طور کامل متصل هستند

همه کانکتورهای کابل، از جمله اتصال دهنده های مانیتور، DVR (یا NVR) و دوربین های امنیتی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه آنها برق دریافت می کنند. همچنین کابل کشی را برای هر گونه علائم ساییدگی و پارگی بررسی کنید، هر سیم در معرض خطر را فوراً تعویض کنید.

کابل دوربین مداربسته

۴- منبع تغذیه را بررسی کنید

منبع تغذیه سیستم های امنیتی دوربین مداربسته خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برق به دلیل رعد و برق، دستکاری، خاموشی یا سایر رویدادهای ناخواسته قطع نمی شود. همچنین ممکن است بخواهید یک سیستم برق جایگزین برای دوربین های مداربسته خود تهیه کنید تا از قطعی برق جلوگیری کنید.

منبع تغذیه دوربین مداربسته

۵- خوردگی را بررسی کنید

همه کانکتورها را برای نشانه های خوردگی بررسی کنید. اگر خورده ای پیدا کردید، فوراً آن را تعویض کنید زیرا می تواند باعث کوتاه شدن بقیه تجهیزات شود. معمولاً پس از نصب سیستم، تمام اتصالات باید توسط نصاب ضدآب شوند.

بررسی کابل های دوربین مداربسته

۶- دستگاه DVR یا NVR خود را گردگیری کنید

دستگاه DVR یا NVR ممکن است در طول زمان لایه‌ای از گرد و غبار را جمع‌آوری کند و برای جلوگیری از تأثیرگذاری بر عملکرد ضبط‌کننده، باید مرتباً آن را پاک کرد. از یک پارچه میکروفیبر برای پاک کردن دستگاه DVR/NVR خود استفاده کنید یا از یک دستگاه بادی برای گردگیری شکاف ها استفاده کنید. این کار باید در داخل جعبه نیز انجام شود، ضبط را باز کنید و گرد و غبار را تمیز کنید. گرد و غبار شدید ممکن است باعث خرابی فن یا سایر قطعات شود.

تمیز کاری دستگاه DVR

۷- بررسی محوطه

تمام نماهای دوربین در فضای باز خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه نمای واضحی ارائه می دهند. بوته ها، انگورها، درختان و سایر گیاهان را در نزدیکی دوربین ها کوتاه کنید تا مانع از ایجاد مانع در دوربین شوند.

بررسی محوطه دوربین امنیتی

۸- روشنایی را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که مناطق مهم دارای نور کافی برای روشن کردن افراد مشکوک برای شناسایی آسان آنها هستند. دوربین های خوبی وجود دارد که تصاویر واضحی را در طول شب ارائه می دهند. گزینه دیگر اضافه کردن نورگیرهای دوربین مدار بسته برای بهبود شرایط نور در فضای باز است.

روشنایی

۹- به طور دوره ای محل قرارگیری دوربین را بررسی کنید

این باید برای اطمینان از مکان بهینه و فوکوس دوربین انجام شود. در بسیاری از موارد، با گذشت زمان، موقعیت دوربین ممکن است عمدی یا تصادفی تغییر کند. همیشه توصیه می شود محل قرارگیری دوربین را بررسی کنید و از درست بودن زاویه آن مطمئن شوید. راه آسان این است که تصویر روی صفحه تلویزیون خود را بررسی کنید و ببینید کدام دوربین زاویه مناسبی ندارد.

۱۰- بررسی کنید که سیستم در حال ضبط است

شما باید هر هفته توانایی ضبط سیستم دوربین را بررسی کنید. همیشه مهم است که قبل از وقوع یک حادثه امنیتی بزرگ، متوجه شوید که آیا مشکلی در سیستم وجود دارد یا خیر، فقط برای اینکه متوجه شوید هیچ فیلمی از این حادثه ندارید.

بسیاری از کاربران ماه‌ها پخش نمی‌کنند و وقتی اتفاقی می‌افتد و سیستم اصلاً ضبط نمی‌کرد یا هارد دیسک چند ماه پیش خراب می‌شد، شگفت‌زده می‌شوند. به همین دلیل، یک بار در هفته یا یک بار در دو هفته، به طور تصادفی پخش کنید تا مطمئن شوید که سیستم امنیتی دوربین مدار بسته شما در حال ضبط است.

۱۱- تاریخ و زمان صحیح را تنظیم کنید (مهر زمانی)

همیشه بررسی کنید تا مطمئن شوید که تاریخ و زمان صحیح توسط DVR/NVR تولید شده و بر روی مانیتور نمایش داده می شود. قطعی برق کوتاه ممکن است تنظیم زمان و تاریخ را ضروری کند.

داشتن مهر زمان مناسب روی ضبط به شما کمک می کند تا دقیقاً زمان وقوع حادثه را مشخص کنید. در عین حال، یک مهر زمانی نادرست (یا اصلاً مفقود شده) ممکن است در دادگاه غیرقابل قبول باشد.

۱۲- هارد دیسک ها را به صورت دوره ای بررسی کنید

هارد دیسک ممکن است خراب شود، به این معنی که سیستم امنیتی قادر به ذخیره هیچ گونه ضبطی نخواهد بود. باید تنظیمات NVR یا DVR را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هارد درایوها در وضعیت عادی قرار دارند.

شما هرگز نباید از هارد دیسک ساخته شده برای دسکتاپ در سیستم امنیتی دوربین مداربسته خود استفاده کنید، همیشه از هارد دیسک های دارای رتبه نظارتی استفاده کنید که به طور خاص برای سیستم های دوربین مدار بسته طراحی شده اند. یک هارد دیسک دسکتاپ نصب شده روی DVR/NVR 6-12 ماه دوام می آورد، یک هارد دیسک نظارتی معمولاً 5-10 سال دوام می آورد.

۱۳- علامت گذاری پست

انجام یک سرمایه گذاری کوچک در علائم حرفه ای می تواند با تأیید اینکه در واقع از نظارت تصویری در اطراف محل خود استفاده می کنید، به کاهش خطرات کمک کند. علائم قابل مشاهده اولین دروغ بازدارندگی است و به اجرای مرزهای دارایی شما کمک می کند.

نظارت و نگهداری جنبه های حیاتی برای اطمینان از اثربخشی و طول عمر سیستم دوربین مدار بسته شما هستند.