دوربین مداربسته خورشیدی

دوربین مدار بسته بیسیم خورشیدی دوربینی است که بجای اتصال به برق و یا استفاده از باتری از انرژی خورشید برای فعالیت استفاده می‌کند که یک پنل همراه با این دوربین مداربسته خورشیدی است تا انرژی لازم را از طریق خورشید فراهم کند.

نسل جدید سیستم امنیتی با دوربین مدار بسته بیسیم خورشیدی

امروزه دوربین‌های مدار بسته و نظارت بر خانه بسیار پیشرفت کرده‌اند. نسل جدید آن‌ها از فناوری وای فای بیسیم بهره می‌برند تا نیازی به اتصال دستی دوربین‌ها نباشد. این روند راه اندازی را آسان‌تر می‌کند. اما، حتی با وجود تمام این ویژگی‌ها، برای کار با دوربین‌ها همچنان به اتصال برق نیاز هست. بنابراین، اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که اتصال برق قابل اعتماد نیست، باید روی دوربین‌های مداربسته خورشیدی سرمایه‌گذاری کنید، زیرا آنها بسیار قابل اعتمادتر هستند.

دوربین مداربسته خورشیدی سولار

در استفاده از دوربین مداربسته خورشیدی، حتی اگر یک اتصال الکتریکی یکنواخت نداشته باشید، مطمئناً نور خورشید برای تأمین برق دوربین‌های مدار بسته بیسیم کافی خواهد بود. در سال‌های اخیر، دوربین مداربسته خورشیدی جایگزین بهتری برای دوربین‌های مداربسته معمولی شده‌اند. زیرا مزایای مختلفی از جمله هزینه و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد. ما در این مقاله در مورد دوربین‌های خورشیدی و سوالات متداولی که درباره این دوربین وجود دارد پاسخ می‌دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

دوربین خورشیدی یا سولار دوربینی است که بجای اتصال به برق و یا استفاده از باتری از انرژی خورشید برای فعالیت استفاده می‌کند.

یک دوربین امنیتی با انرژی خورشیدی سولار از پنل های خورشیدی برای تبدیل نور خورشید به جریان برق مستقیم (DC) استفاده می کند. سپس یک برگرداننده، جریان مستقیم را به جریان متناوبی (AC) تبدیل می کند که می تواند برای تغذیه دوربین مدار بسته استفاده شود. در این دوربین‌ها کمبود نور خورشید مشکلی نیست. زیرا، هنگامی که نور خورشید وجود ندارد، دوربین CCTV خورشیدی، انرژی را از باتری‌های قابل شارژ دریافت می کند با انرژی الکتریکی اضافی تولید شده توسط پنل خورشیدی را ذخیره می‌کند.

باید در خرید دوربین مدار بسته بیسیم خورشیدی به محیط جغرافیایی مورد نظر خود دقت کنید. زیرا این دوربین برای محیط‌های چالش برانگیز جغرافیایی مناسب نیست. از آنجایی که می‌توان از آن برای نظارت بر مکان‌های خارج از شبکه و مناطق دورافتاده استفاده کرد، راه‌حل ایده‌آلی برای مکان‌هایی است که کابل‌های اجرا می‌توانند گران باشند یا اتصالشان امکان‌پذیر نیست.

بعلاوه، چون دوربین امنیتی از پنل خورشیدی سولار برای تامین انرژی استفاده می کند، به هیچ منبع برق یا کابل کشی نیاز ندارد. این بدان معناست که شما بهترین منابع طبیعی را برای شارژ و راه اندازی سیستم دوربین مدار بسته انرژی خورشیدی دریافت می‌کنید.

دوربین خورشیدی چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های دوربین مدار بسته برق خورشیدی بسته به تامین کننده متفاوت است. به عنوان مثال، برخی می‌توانند ویژگی‌هایی مانند تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) را ارائه دهند در حالی که برخی دیگر ممکن است نه. با این حال، دوربین سولار معمولاً دارای ویژگی های زیر است:

  • ذخیره خورشیدی مداوم
  • منطقه تشخیص 360 درجه
  • آنتن 4G با بهره بالا
  • ساختار فولادی مقاوم و پوشش ضد خرابکاری
  • امکانات صوتی دو طرفه
  • چراغ های هشدار در صورت وقوع نفوذ
  • امکانات دسترسی از راه دور
  • ضبط و ذخیره سازی 24 ساعته
  • سیستم تشخیص و ضد دستکاری

مزایای دوربین خورشیدی چیست؟

دوربین های مدار بسته با انرژی خورشیدی یک راه حل کارآمد و مقرون به صرفه برای ایمن‌سازی مکان‌های از راه دور هستند. مزایای این دوربین‌ها بصورت زیر است:

  • این دوربین وابستگی ندارد و خودکفا است. زیرا خودشان، با پنل‌های خورشیدی انرژی را تولید و در باتری‌هایشان ذخیره می‌کنند.
  • دارای باتری های با عمر طولانی هستند، که می تواند سیستم را برای روزها بدون شارژ مجدد تغذیه کند.
  • آن را می‌توان در مکان‌های مختلفی قرار داد تا زمانی که روی زمین هموار باشد.
  • این دوربین ضد آب و هوا است و می تواند در اکثر شرایط آب و هوایی مقاومت کند.
  • دوربین CCTV سازه فولادی مقاومی دارد.

چرا استفاده از دوربین مدار بسته انرژی خورشیدی ایده آل است؟

  1. بی سیم: یکی از بزرگترین مشکلات هنگام نصب یک سیستم دوربین حفاظتی سیم کشی است. کابل‌ها نصب سریع و آسان را غیرعملی می‌کنند. همچنین در برابر دستکاری و سایش و پارگی آسیب‌پذیر هستند. از آنجایی که انرژی خورشیدی مستقیماً در دوربین ذخیره می‌گردد، مشکل سیم کشی رفع می‌شود. بعلاوه، در طول روز، باتری دوربین شارژ شده و نصب آن را انعطاف پذیر می‌کند.
  1. مقرون به صرفه: یک سیستم مداربسته سنتی برای فعال بودن دائمی در طول روز به برق نیاز دارد و هر چه مدت بیشتری روشن بماند، هزینه های بیشتری را متحمل می‌گردد. با این حال، یک دوربین مدار بسته پنل خورشیدی کاملاً از نور خورشید تغذیه می‌کند، به این معنی که هزینه کمتری دارد و در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می‌شود.
  1. سازگار با محیط زیست: پنل‌های خورشیدی با قرار دادن ویفرهای سیلیکونی بین ورقه های پلاستیکی ایجاد می شوند، بنابراین بر محیط زیست تأثیر می گذارند. با این حال، با استفاده از یک سیستم دوربین مدار بسته با پنل خورشیدی، می‌توان هزینه‌های زیست محیطی را جبران کرد. به جای استفاده از انرژی برق، نور خورشید را تبدیل می کنند. این نه تنها به‌صرفه است، بلکه برای محیط زیست نیز بهتر می‌باشد، زیرا سوخت‌های فسیلی کمتری استفاده می‌گردد.

مواردی که در خرید دوربین مدار بسته خورشیدی باید در نظر گرفت

  • رزولوشن: دوربین‌های CCTV خورشید مانند هر دوربین دیگری، وضوح خاصی دارند که نشان‌دهنده کیفیت فیلم‌های گرفته‌شده از آن‌ها است. با وضوح بالاتر، می‌توانید فیلم‌هایی با کیفیت بالاتر بگیرید که مطمئناً برای نظارت بهتر ضروری است.
  • گزینه‌های اتصال: اگر به دنبال دوربین‌هایی با انرژی خورشیدی هستید، همچنان باید گزینه‌های اتصال موجود در دوربین را بررسی کنید. گزینه‌های مختلفی برای دوربین‌های خورشیدی وجود دارد، اتصال باسیم یا بیسیم.
  • گارانتی: دوربین‌های امنیتی بیشتر در فضای باز نصب می‌شوند و از این رو با آب و گرد و غبار در تماس هستند. علاوه بر این، دوربین‌ های مدار بسته خورشیدی یک پنل خورشیدی جداگانه نیز دارند که اساساً یک دستگاه الکترونیکی اضافی است که می‌تواند توسط این عوامل آسیب ببیند. از این رو، باید دوره گارانتی دوربین را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محصول مناسبی را خریداری می‌کنید.

سوالات متداول

آیا دوربین‌های امنیتی خورشیدی در شب کار می‌کنند؟

بله، اکثریت قریب به اتفاق دوربین‌های خورشیدی از دید در شب مادون قرمز، نورافکن رنگی یا هر دو برای ضبط ویدیو در شب استفاده می‌کنند.

دوربین‌ مدار بسته بیسیم با انرژی خورشیدی با استفاده از انرژی باتری ذخیره شده در طول روز، قادر به فعالیت در طول شب نیز هست. به یاد داشته باشید، تخلیه باتری در این دوربین‌ها یک شبه نیست و ماه‌ها کار می‌کنند. اگر چنین اتفاقی افتاد، احتمالاً مشکل از باتری است، نه پنل خورشیدی.

دوام دوربین‌های امنیتی خورشیدی چقدر است؟

این مورد به منطقه استفاده از دوربین CCTV مربوط می‌شود، اما با فرض اینکه شما در یک منطقه خوب برای انرژی خورشیدی زندگی می‌کنید و پانل خود را به درستی و در زاویه مناسب قرار دادید و در تمیزی آن دقت کرده باشید، نیاز به تعویض باتری‌ها بسیار نادر است.

درواقع، می‌توانید انتظار داشته باشید که دوربین خورشیدی سولار شما تا زمانی که پنل خورشیدی روزانه به اندازه کافی نور برای شارژ مجدد باتری دریافت کند، به طور نامحدود فعال باشد. بیشتر باتری‌های دوربین‌های امنیتی خورشیدی با شارژ حدود یک تا شش ماه دوام می‌آورند، بنابراین باید به راحتی چندین هفته در آسمان تاریک کار کنند.

با این حال شما، می‌توانید با تنظیم، تنظیمات مختلف مانند تشخیص حرکت، وضوح تصویر، نرخ فریم، طول ضبط و خاموش کردن نورافکن، عمر باتری را به حداکثر برسانید.

آیا دوربین خورشیدی در زمستان کار می‌کند؟

بله، دوربین‌های CCTV با انرژی خورشیدی در زمستان نیز کار می‌کنند، اگرچه ممکن است انرژی کمتری از خورشید، بخاطر کوتاهی روز دریافت کنند.

آیا دوربین‌های امنیتی با انرژی خورشیدی ارزش خرید دارند؟

باید گفت صد در صد. دوربین‌های امنیتی خورشیدی در صرفه جویی در زمان بهتر از صرفه جویی در انرژی هستند. به عنوان مثال، این دوربین‌ها به کاهش تعداد دفعات شارژ داخلی کمک می‌کنند و در مکان‌هایی که پریز برق نیست، مانند سوله‌ها، نصب آسان‌تری دارند.

همچنین، در مورد صرفه‌جویی در مصرف انرژی، این دوربین، انرژی زیادی بکار نمی‌برد. تقریباً به اندازه یک لامپ LED مصرف دارد. بنابراین برای تأمین انرژی یک دوربین هزینه بسیاری نیاز نیست.

آیا دوربین مداربسته خورشید با دوربین باتری دا متفاوت است؟

به غیر از منبع انرژی خورشیدی، هیچ تفاوتی بین دوربین‌های امنیتی خورشیدی و باتری‌دار وجود ندارد.  

آیا دوربین خورشیدی به وای فای نیاز دارد؟

پاسخ بله است. برخلاف دوربین‌های امنیتی با سیم، دوربین‌های مدار بسته بیسیم خورشیدی برای اتصال به منابع برق نیازی به سیم ندارند. آن‌ها به جای کابل‌های داده، از طریق اتصال Wi-Fi به سیستم‌های امنیتی خانه متصل می‌شوند. بنابراین، آن‌ها واقعاً نصب آنها آسان‌تر است.

آیا دوربین‌های خورشیدی به نور مستقیم خورشید نیاز دارند؟

بهترین کار این است که یک پنل خورشیدی را در مکانی با بهترین نور قرار دهید. اما برای کار کردن دوربین این موضوع ضروری نیست. دوربین مدار بسته با انرژی خورشیدی اگر زیر نور مستقیم نباشد همچنان انرژی را از نور خورشید جمع آوری می‌کند

خرید دوربین مداربسته خورشیدی سولار

در این راهنما در مورد دوربین های مدار بسته بیسیم خورشیدی و مزایای آن گفتیم. همانطور که گفته شد این دوربین‌ها طول عمر بالایی داشته و بسیار با صرفه هستند. بعلاوه ما درباره موارد پراهمیت در هنگام خرید این دوربین ها نیز صحبت کردیم. انتخاب یک تامین کننده امنیتی غیرقابل اعتماد می تواند آسیب زا باشد. زیرا می تواند زمان و هزینه را در این فرآیند هدر دهد. بنابراین، زمانی را بگذارید و با مشاوران ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در این زمینه دریافت کنید تا در هنگام خرید دوربین مداربسته خورشیدی سولار با اطمینان مدل خود را انتخاب کنید.